افتتاح کتابخانه عمومي خير ساز زنده ياد مهندس ياسر علي آبادي  کتابخانه اي که پدر به ياد پسر ساخت
افتتاح کتابخانه عمومي خير ساز زنده ياد مهندس ياسر علي آبادي  کتابخانه اي که پدر به ياد پسر ساخت

  شباهنگ مداح– رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي نيشابور گفت: کتابخانه عمومي خير ساز «زنده ياد مهندس ياسر علي آبادي» كه آغاز به ساخت آن در سال 93 بود، افتتاح شد. محمد زماني، رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي شهرستان نيشابور در گفت و گو با خيام نامه اظهار كرد: اين کتابخانه خيرساز، که به همت […]

 

29049be3f5c34921a9c0780945b727f4شباهنگ مداح– رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي نيشابور گفت: کتابخانه عمومي خير ساز «زنده ياد مهندس ياسر علي آبادي» كه آغاز به ساخت آن در سال 93 بود، افتتاح شد.

محمد زماني، رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي شهرستان نيشابور در گفت و گو با خيام نامه اظهار كرد: اين کتابخانه خيرساز، که به همت پدر آن مرحوم تاسيس شده، هم اکنون داراي 2500 جلد کتاب  است و گنجايش 30 هزار جلد کتاب را دارد. وي ادامه داد: منطقه خيابان استقلال از مناطق کم برخوردار و محروم بوده، كه کمبود اماکن فرهنگي در اين منطقه مشهود است، اين کتابخانه در بلوار جمهوري و در  پارک استقلال  در زميني به مساحت 160 متر مربع احداث شده و شامل بخش هاي مخزن، مرجع، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش کودک، نمازخانه و… است.

زماني گفت: هزينه ساخت کتابخانه حدود 2 ميليارد ريال است و به يادبود آقاي مهندس ياسر علي آبادي که در اثر يک اتفاق مرحوم شده اند، توسط پدر ايشان تامين شده است. شروع به ساخت کتابخانه در سال 93 بوده، که همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداري رسيد.

رئيس اداره کتابخانه هاي عمومي نيشابور افزود: اميدواريم با مشارکت و نيک انديشي خيرين و اهتمام در ساخت کتابخانه در مناطقي که از فقدان اماکن فرهنگي رنج مي برد، در ارتقاي فرهنگ و بالا بردن سرانه ي مطالعه موثر باشيم.