با پيگيري و سياسي کاري نماينده سبزوار در مجلس:  بالگردي که  به جاي نيشابور در سبزوار نشست
با پيگيري و سياسي کاري نماينده سبزوار در مجلس:  بالگردي که  به جاي نيشابور در سبزوار نشست

  الهام صادقی/   رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور مرداد ماه سال جاري خبر از استقرار اورژانس هوايي نيشابور در ماه هاي مهر و آبان در باشگاه فجر را داده بود اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است. در حالي که چند روز قبل نمايندگان سبزوار موفق به مستقر کردن بالگرد اورژانس هوايي به عنوان نوزدهمين […]

 

الهام صادقی/

 

139305182028482653382394رييس دانشکده علوم پزشکي نيشابور مرداد ماه سال جاري خبر از استقرار اورژانس هوايي نيشابور در ماه هاي مهر و آبان در باشگاه فجر را داده بود اما هنوز اين اتفاق نيفتاده است. در حالي که چند روز قبل نمايندگان سبزوار موفق به مستقر کردن بالگرد اورژانس هوايي به عنوان نوزدهمين پايگاه اورژانس هوايي کشور در شهر سبزوار شده اند که گفته شد: شهرهاي اطرافش از جمله نيشابور را نيز پوشش خواهد داد.

در همين زمينه مدير حوادث و فوريت هاي پزشکي نيشابور در گفت و گو با خبرنگار خيام نامه در رابطه با اين موضوع گفت: همه ي اقدامات از سوي ما و وزارت کشور براي استقرار بالگرد  انجام شده و محل استقرار آن نيز آماده شده است و از آنجايي که اورژانس کشور، خود اين امکان را ندارد که بالگرد در اختيار ما بگذارد، بناست قرارداد استقرار بالگرد با موافقت وزير کشور و اورژانس کشور با ارتش، بسته شود و چون اين روندي نظامي است، گرفتن مجوز و بستن اين قرارداد به طول انجاميده است.

محمد شورورزي افزود: همچنين با وجود ماه هاي حرام و حرکت  کاروان هاي پياده به سوي کربلا، بالگردها در مناطق مرزي براي امداد رساني به زائران مستقر بوده اند که اين هم يکي از دلايل تاخير در روند گرفتن مجوز استقرار بالگرد در نيشابور  بوده است.

وي در پاسخ به اين که با توجه به پيشي گرفتن سبزوار از نيشابور در اين زمينه و به دليل تجهيز اين شهر به اورژانس هوايي، آيا ممكن است نيشابور از اين امکان محروم شود يا خير، عنوان كرد: نيشابور در منطقه اي استراتژيک و کوهستاني و صعب العبور واقع شده و حجم زائران و کاروان هاي پياده از اين منطقه بيشتر است. لذا داشتن اورژانس هوايي براي شهرستان نيشابور از اولويت هاي ماست و تجهيز اورژانس نيشابور به بالگرد حتمي است و در آينده اي نزديک شاهد استقرار دائم بالگرد در نيشابور هستيم.

گفتني است دو ماه قبل خيام نامه در شماره 251 خود درگزارشي با عنوان «بزکشي امکانات يا شان نمايندگي مجلس؛ اورژانس هوايي در نيشابور يا سبزوار…» به اظهارات نماينده سبزوار در باره استقرار اورژانس هوايي در سبزوار پرداخته بود و اين سخن سبحاني فر نماينده سبزوار در مجلس را در گفت و گو با خبرگزاري «تسنيم» به نقد کشيده بود که: «انتقال اورژانس هوايي از سبزوار به نيشابور کذب محض است». در گزارش خيام نامه پيوند زدن موضوع استقرار اورژانس هوايي را با برخي اختلافات سطحي و قبيله اي ميان مردم سبزوار و نيشابور به عنوان اختلاف افکني و سو استفاده تبليغاتي از يک موضوع فني عنوان کرده بود که نماينده مجلس با هدف  ايجاد مطالبه در افکار عمومي به دنبال صيد ماهي مقصود از برخي اختلافات منطقه اي است. در همان گزارش «خيام نامه» هشدار داده شده بود که «مسئولان نيشابور لازم است مراقب انگيزه هاي احتمالي در پس اين گونه اظهار نظرها باشند تا ايجاد فضاي مطالبه گري عمومي در شهرستان مجاور منجر به تضييع حقوق مردم نيشابور نشود.» توضيح اين که خبر استقرار بالگرد اورژانس هوايي در «نيشابور» ماه ها قبل از اين اظهار نظر نماينده مردم سبزوار از سوي مسئولان اعلام و به نيشابوريان وعده شده بود. حتي رئيس دانشگاه علوم پزشکي سه ماه قبل، از استقرار بالگرد با همکاري و در اختيار قرار دادن محل استقرار در مجموعه فجر وابسته به تيپ 21 سپاه، تا پايان ماه هاي محرم و صفر خبر داده بود. اما گويا غفلت مسئولان و نمايندگان نيشابور و جوسازي نماينده سبزوار واقعا کارگر افتاد و اين اتفاق ضروري دست کم تا زمان انتشار اين شماره خيام نامه براي نيشابور رخ نداده و امکان مزبور در شهرستان سبزوار با پيگيري هاي نماينده اين شهر در مجلس، محقق گرديده است.

نيشابور يکي از حادثه خيزترين شهرهاي استان به لحاظ آتش سوزي ها و حوادث جاده اي است به طوري که طبق آمار، اورژانس نيشابور تنها درتير ماه سال جاري به حدود  1200مصدوم خدمات رساني نموده است كه استقرار هرچه سريع تر بالگرد، يكي از نيازهاي اين شهرستان است.