نيشابور قهرمان دنيا را در آغوش کشيد  شکست دادن «مردي که شکست نمي خورد»
نيشابور قهرمان دنيا را در آغوش کشيد  شکست دادن «مردي که شکست نمي خورد»

  مسعود موسوي تبار/ نايب قهرماني ايران در مسابقات جهاني ووشو در ميان 82 کشور جهان براي نيشابوري ها طعم ديگري داشت. چراکه قهرمان همشهري شان با کسب مدال طلا توانست بر سکوي نخست ايستاده و سهم نيشابور در اين قهرماني ملي را به رخ بکشد. در اين مسابقات تيم ووشو ايران توانست با کسب […]

 

IMG_8386مسعود موسوي تبار/ نايب قهرماني ايران در مسابقات جهاني ووشو در ميان 82 کشور جهان براي نيشابوري ها طعم ديگري داشت. چراکه قهرمان همشهري شان با کسب مدال طلا توانست بر سکوي نخست ايستاده و سهم نيشابور در اين قهرماني ملي را به رخ بکشد.

در اين مسابقات تيم ووشو ايران توانست با کسب 7 مدال طلا و سه برنز براي سومين بار به عنوان دومي جهان برسد. امير فضلي ورزشکار نيشابوري عضو تيم ملي هم در وزن 80 کيلوگرم براي دومين بار در بخش سانداي مسابقات جهاني ووشو موفق به کسب گردن آويز طلا شد.

مسابقات جهاني ووشوي به ميزباني کوالالامپور مالزي برگزار شد و در اين دوره نزديک به 1500 ورزشکار از هشتاد کشور جهان حضور داشتند.

امير فضلي براي رسيدن به سکوي اول ووشو جهان  رقابتي سخت و نفس گير را با حريفان صاحب نام در پيش داشت، اما بدون حتي يک لغزش از ابتدا تا انتهاي بازي ها، فاتح عنوان قهرماني شد. او که در دور اول به قرعه استراحت خورده بود در دومين دور و اولين پيکار خود به ديدار حريف روس رفت، اولين پيکاري که خودش حکم يک فينال را داشت. فضلي پس از شکست اين رقبيب روياروي ووشوکار انگليسي قرار گرفت و پيروزي او در اين هماوردي نفس گير، امضاي حکم رسيدن او به ديدار پاياني بود. حريف اوکرايني فضلي از باتجربه هاي جهان بود و آن طور که فضلي مي گويد، با انبوهي از مدال هاي بين المللي و جهاني پا به عرصه اين رقابت گذارده بود. جدال بر سر مدال طلا را اما قهرمان نيشابوري تيم ملي با سرافرازي به پايان برد تا سرود ايران در سالن طنين افکند.

بازگشت قهرمان

نيشابوري ها اما در بازگشت امير فضلي سنگ تمام گذاشتند. چند روز قبل از آمدن او شهر را آذين بسته  و پرچم هاي تبريک را در گوشه و کنار شهر نصب کردند تا همايش تجليل از قهرمان ووشوي جهان، در محل فرهنگسراي سيمرغ نيشابور با حضور مسئولان و مردم شهرستان با شکوه و آبرومند برگزار شود.

دراين مراسم که با استقبال شهروندان نيشابوري همراه بود، فرماندار، اعضاءشوراي شهر، شهردار و بسياري از مسئولان در کنار مردم حضور داشتند.

درپايان مراسم نيزسکه بهار آزادي و هداياي نقدي وغير نقدي از طرف ادارات  و مسولان شهرستان به امير فضلي اهداء و قول استخدام و اشتغال اين قهرمان جهان در آتش نشاني، پيگيري تامين مسکن از سوي شهردار و اعضاي شورا هديه هايي بود که به امير وعده شد.

احداث پايگاه  ورزش قهرماني به نام امير فضلي هديه اي بود که مظفري، فرماندار، به ورزشکاران و مردم داد.

امير فضلي کيست و راه قهرماني را چگونه طي کرد؟

کسي که به داشتن ضربات سنگين دست معروف است و قدرت بدني بالاي او زبانزد شده است، گوينده آمريکايي شبکه تلويزيوني World WoSho TV درباره اش مي گويد: امير فضلي با قدرت بدني بالايي که دارد، حريفي را در مقابل خود پيروز از زمين بيون نمي فرستد.

امير فضلي در گفت و گويي اختصاصي با خيام نامه مي گويد، من امير فضلي، فرزند احسان ا… متولد فروردين 68 در شهرستان نيشابور هستم. از 9 سالگي ورزش ووشو را زير نظر آقاي ابوالحسن عبديان در شهر خودم آغاز کرده و پس از آن نزد استاد سلامت آموزش هاي حرفه اي را فرا گرفتم.

وي در باره سابقه حضورش در تيم ملي به «خيام نامه» گفت: من اولين بار سال 87 به تيم ملي دعوت شدم. در اين سال ها هماره عضو تيم ملي بوده ام.

خاطره تلخ حذف از بازي هاي آسيايي «اين چئون» حالا در برابر قهرماني جهان رنگ باخته است. امير به خبرنگار ما مي گويد: آن سال وقتي به علت آسيب ديدگي نتوانستم به مسابقات برسم، بسيار ناراحت بودم، حتي برخي مي گفتند: امير فضلي تمام شد، ولي خواستم که از پس اين موضوع بربيايم و بار ديگر خودم را اثبات کنم. قهرماني در مسابقات تهران با حضور سي کشور روحيه مرا بازگرداند و حالا با قهرماني جهان احساس مي کنم هنوز جا براي کار بسيار دارم.

خاطره فراموش نشدني

فضلي در گفت و گو با ما خاطره اي را به ياد مي آورد که برايش بسيار شيرين است: سال ها پيش روزي يک مجله به دست م رسيد که عکس غول ووشو روي جلد آن نقش بسته بود به نام «مسلم سالي خوف» و زير آن نوشته بود: «مردي که هرگز شکست نمي خورد.» با خودم گفتم عجب آدم قدري است! جالب اين که چند وقت بعد در مسابقات جهاني با او روبه رو شدم و او را شکست دادم. اين شکست خيلي براي مسلم سنگين بود. طوري که در دوره هاي بعد سعي کرد در وزن ديگري رقابت کند تا با هم رودر رو نشويم. هرچند الان رابطه دوستانه و خوبي با هم داريم.

قهرمان ووشوي دنيا که سال گذشته با يکي از قهرمانان ملي پوش تيراندازي ازدواج کرده در باره زندگي و کارش مي گويد: من الان در تهران ساکن شده ام و در پروژه پارس جنوبي در عسلويه مشغول کار هستم.

فضلي در پايان اين گفت و شنيد صميمانه مي گويد: اميدوارم وعده هايي که در مراسم دادند، مخصوصا ايجاد پايگاه قهرماني در نيشابور، هر چه زودتر عملي شود. اين شهر استعداد هاي زيادي دارد و تا آن چه استحقاق ش است، بسيار فاصله دارد. مخصوصا در زمينه ووشو  نيشابور مي تواند قهرمان پرور باشد.