سرنخ هاي پليس از عاملان سرقت مسلحانه طلافروشي خيابان امام نیشابور
سرنخ هاي پليس از عاملان سرقت مسلحانه طلافروشي خيابان امام نیشابور

سرنخ هاي پليس از عاملان سرقت مسلحانه طلافروشي خيابان امام نیشابور در نيشابور، شهرونداني که درساعت 18 روز دوشنبه 13 مردادماه با خيال راحت مسير خيابان امام را طي مي کردند هرگز فکر نمي کردند سرنشينان جسور پژو پارس سفيد رنگ   به سبک فيلم هاي هاليودي و باليودي به دنبال گنج آمده اند و در […]

سرنخ هاي پليس از عاملان سرقت مسلحانه طلافروشي خيابان امام نیشابور

در نيشابور، شهرونداني که درساعت 18 روز دوشنبه 13 مردادماه با خيال راحت مسير خيابان امام را طي مي کردند هرگز فکر نمي کردند سرنشينان جسور پژو پارس سفيد رنگ   به سبک فيلم هاي هاليودي و باليودي به دنبال گنج آمده اند و در پي آن هستند تا براي رسيدن به مقصد ، کوتاه ترين مسير را   انتخاب کنند! تا اين که اين خودرو مقابل بناي کوتاه شده ي ده طبقه توقف کرد.

دو تن از سرنشينان خودرو سرقتي با سرعت و دقت از آن پياده مي شود و به سمت هدف خود حرکت مي کنند…. آنها در زمان کوتاهي صاحب حدود پنج کيلو طلا شدند.

 

عصر روز سه شنبه 14 مردادماه دو سارق مسلح با ورود به طلافروشي قاسميان، واقع در خيابان امام خميني در نزديکي مسجد جامع نيشابور، با تهديد صاحب فروشگاه اقدام به سرقت حدود پنج کيلوگرم طلا نموده و هنگامي که با حضور پليس روبه رو شدند، پس از تيراندازي به سوي ماموران و زخمي نمودن يکي از آنان و تعدادي عابر پياده به همراه اموال مسروقه از محل متواري شدند.

جزييات ماجرا از زبان شاهدان عيني

سارقان مسلح به سلاح شکاري براي ورود به طلا فروشي حساب همه چيز را کرده اند: درست در لحظه اي که درب کنترلي براي خروج چند مشتري باز مي شود، اين مهمانان ناخوانده به صورت عادي وارد مغازه مي شوند وسراغ فروشنده مي روند. يک شاهد عيني* به در اين باره به خبرنگار ما مي گويد: آنها پس از ورود به مغازه با پوشاندن صورت و شليک يک تير هوايي با قنداق تفنگ ضربه ي شديدي به فروشنده وارد کرده و او را کف مغازه خواباندند و باسرعت مشغول جمع آوري طلاها شدند.

چيزي که اين جويندگان طلا فکرش را نکرده بودند، حضور به موقع ماموران پليسي بود که در همان حوالي مشغول گشت زني بودند.

بنا به گفته شاهدان، گشت موتوري پليس لحظاتي پس از آغاز عمليات سارقان به محل رسيد و يکي از ماموران بلافاصله وارد عمل شده و بعد از پياده شدن از موتور اقدام به شليک تير اخطار نمود. سارقان که غافلگير شده بودند، بلافاصله تصميم به فرار از صحنه جرم گرفتند اما در زمان خروج با واکنش سريع پليس و انبوه مردمي مواجه مي شوند که کار را بر آنان سخت کرده بود. اما هر يک واکنش متفاوتي نسبت به حادثه داشتند: دو تن از افراد پليس که در وسط معرکه بودند به دليل ازدحام مردم امکان عکس العمل جدي نداشتند! برخي از مردم حاضر در صحنه بدون درک وضعيت، مشغول ثبت و ضبط حادثه توسط دوربين هاي همراه شان شده بودند، گروهي نگران تماشا مي کردند و چند نفري هم قصد کمک به پليس را داشتند، بدون آن که مهارت کافي در اين زمينه را داشته باشند!

در اين گير ودار سارقان سنگدل با استفاده از موقعيت ابتدا با شليک به سوي يکي از مامور ان وظيفه شناس، اورا از ناحيه ي پا بشدت مصدوم مي نمايند. سپس شليک بي هدف به سوي مردم را با هدف رهايي از مخمصه، در دستور کار قرار مي دهند و سوار بر يک خودرو پارس از کوچه ي غربي مسجد جامع، به سمت خيابان عدالت حرکت مي کنند.

بنابر گفته ي منابع آگاه در مسير خيابان عطار با رها کردن خودرو پژو، با وسيله ي نامعلومي متواري مي شوند.

در سوي ديگر ماجرا ،علاوه بر زخمي شدن مامور پليس، يک زن ميان سال، يک کودک خرد سال و پنج مرد مجروح مي شوند که منابع رسمي خبر از مداواي سرپايي همه ي عابران مي دهند، اما منابع غير رسمي (که خيام نامه امکان تاييد مستقل اظهارات آنها را ندارد) از بستري شدن چند نفر حکايت مي کنند.

وقتي وسط مراسم دعوا مي شود!

شاهدان عيني خبر مي دهند: يکي از ماموران حاضر در صحنه که پس از مصدوم شدن همکارش بسيار عصباني به نظر مي رسيد، به جاي اينکه به دنبال راهي و وسيله اي براي تعقيب سارقان باشد وارد طلا فروشي مي شود و پس از ردو بدل شدن جملاتي، حسابي با مرد طلا فروش درگيري فيزيکي پيدا مي کند. البته کار به جاهاي باريک هم مي کشد که با دخالت سايرين، ظاهرا ختم به خير مي شود.

سرنخ هاي پليس و وعده دستگيري سارقان

در همين حال منابع رسمي پليس از وجود سرنخ هاي متعدد و اجراي «طرح مهار» و «ردزني» براي دستگيري عوامل اين سرقت مسلحانه خبر مي دهند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرتيپ بهمن اميري مقدم، فرمانده انتظامي خراسان رضوي در تشريح اين ماجرا گفت: ساعت 18:15 روز سيزدهم مرداد ماه سه سارق نقابدار با يک دستگاه خودرو پژو پارس مقابل يک طلافروشي در خيابان امام خميني نيشابور متوقف و به اين مغازه حمله ور شدند.

بنابر اين گزارش با اطلاع موضوع به پليس، گشت هاي يگان امداد انتظامي بلافاصله در محل حاضر و درگيري مسلحانه با عاملان سرقت به وجود آمد.

گزارش مي افزايد: متاسفانه ازدحام جمعيت در محل، حساسيت عمليات را دو چندان کرده و سارقان که از به خطر افتادن جان شهروندان ابايي نداشتند و از سويي مي خواستند با تهديد و ارعاب شهروندان راه فراري پيدا کنند به وسيله اسلحه ساچمه اي به سوي يک مامور انتظامي و 7 تن از شهروندان شليک کرده و از محل متواري شدند.

به گفته سردار اميري مقدم، خوشبختانه اين افراد به صورت سطحي جراحت ديده و حال عمومي آن ها رضايت بخش مي باشد.

فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: با هماهنگي هاي به عمل آمده از طريق مرکز فرماندهي و کنترل پليس، طرح مهار اجرا و خودروي سارقان چند دقيقه بعد از سرقت در يکي از خيابان هاي فرعي شهر نيشابور کشف شد.

وي با اشاره به اين مطلب که مدارک و سرنخ هاي مشخصي از اين سرقت و ردزني عاملان ارتکاب سرقت مسلحانه به دست آمده که مي تواند کمک شاياني به کارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي در شناسايي و دستگيري متهمان اين پرونده داشته باشد، گفت: به زودي اخبار جديدي در اين رابطه به شهروندان عزيز اطلاع رساني خواهيم کرد.

وي در پايان اظهار داشت: متاسفانه در آسيب شناسي اين سرقت، ازدحام جمعيت شهروندان هنگام وقوع جرم سبب کندي سرعت عمل پليس شد چرا که ماموران انتظامي با مديريت لحظه اي مترصد اين موضوع بودند که آسيبي به شهروندان وارد نشود و حفظ جان مردم در اين گونه مواقع از دغدغه هاي اصلي و مهم پليس مي باشد.

وي از شهروندان خواست در صورت مواجهه با چنين وقايعي با توجه به اينکه عاملان ارتکاب جرم براي فرار از صحنه ممکن است به هر اقدامي دست بزنند لذا براي حفظ جان و سلامتي و امنيت خود با پليس همکاري کرده و از تجمع در اطراف اين صحنه جداً خودداري کنند.

به گزارش خبرنگارما هم اکنون تيمي از ماموران پلييس امنيت و کارآگاهان جنايي در حال کار بر روي اين پرونده که در صدر دغدغه هاي نيروي انتظامي نيشابور قرار گرفته و حساسيت ويژه اي هم در استان بر روي آن به وجود آمده، هستند.

گفتني است دوسال قبل هم سارقان مسلح از يک جواهرفروشي ديگر در خيابان امام خميني نيشابور و درست در مرکز شهر اقدام به سرقت کرده بودند که تا کنون از سرنوشت عاملان آن حادثه و هويت آنان و نتيجه قضايي پرونده اطلاعات چنداني منتشر نشده است.

آخرين خبر: جناب سروان …. از اعضاي کادر نيروي انتظامي به دليل شدت جراحات وارده و با تشخيص پزشکان براي مداوا به مشهد اعزام شد.

*: دليل نام نبردن از افراد در اين گزارش آن است که متاسفانه اين عزيزان به دلايل نا معلومي شرط گفت و گو را بر ملا نشدن هويت شان اعلام نمودند.