وقوع 50درصد جرايم خشن نيشابور در جشن‌هاي عروسي
وقوع 50درصد جرايم خشن نيشابور در جشن‌هاي عروسي

وقوع 50درصد جرايم خشن نيشابور در جشن‌هاي عروسي فرمانده انتظامي نيشابور گفت:50 درصد جرايم خشن در برگزاري جشن‌هاي عروسي اتفاق مي‌افتد و بيکاري ارتباط مستقيمي با بروز اين نوع جرايم دارد. سرهنگ حسن حسيني علت وقوع اين جرايم معمولا به دليل نا آگاهي افراد از برخورد مقام قضايي و تبعات پس از آن است. وي […]

وقوع 50درصد جرايم خشن نيشابور در جشنهاي عروسي

فرمانده انتظامي نيشابور گفت:50 درصد جرايم خشن در برگزاري جشن‌هاي عروسي اتفاق مي‌افتد و بيکاري ارتباط مستقيمي با بروز اين نوع جرايم دارد.

سرهنگ حسن حسيني علت وقوع اين جرايم معمولا به دليل نا آگاهي افراد از برخورد مقام قضايي و تبعات پس از آن است.

وي در پاسخ به اينکه وقوع جرم بيشتر در چه شرايطي اتفاق مي‌افتد، اظهار کرد: بيکاري تاثير مستقيمي بر وقوع جرم مي‌گذارد و البته 50 درصد جرايم در هنگام برگزاري جشن‌هاي عروسي به علل مختلف به وقوع مي‌پيوندد.

فرمانده انتظامي نيشابور در رابطه با شناسايي مناطق جرم خيز تصريح کرد: در روستاهاي اطراف نيشابور، وقوع جرايم خشن بيشتر است که پليس اقداماتي در جهت کنترل انجام داده، از جمله شوراي روستا و دهياري را موظف کرده‌ايم که 3 روز قبل از برگزاري جشن‌هاي عروسي، پاسگاه را مطلع کرده و از برگزار کنندگان تعهد گرفته شود.

حسيني ادامه داد: ما اين کار را از ابتداي سال توسط دهياران و شوراي روستا ترويج داده‌ايم تا همان کاري که براي تالارها و مجالس عروسي سطح شهر انجام مي‌شود در روستا نيز انجام شده و کنترل صورت گيرد.

وي افزود: جرايم خشن معمولا در سطح شهرستان به علل اختلافاتي همچون خانوادگي، ملکي و مزاحمت اتفاق مي‌افتد که البته کيف قاپي که يکي از مظاهر اين نوع جرايم است که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگيري داشته است.