دیدبان
دیدبان

   شجریان یک گلستان است بهارنیوز: داریوش پیرنیاکان در یادداشتی به مناسبت سالروز تولد استاد شجریان نوشت: در تمام ٣٥ سالی که محمدرضا شجریان را می شناسم و ١٥ سالی که با او نشست و برخاست دارم، ویژگی های ممتازی در او دیده ام اما بزرگترین حسن او در ارتباط با مردم، این است که […]

   n00134523-bشجریان یک گلستان است

بهارنیوز: داریوش پیرنیاکان در یادداشتی به مناسبت سالروز تولد استاد شجریان نوشت: در تمام ٣٥ سالی که محمدرضا شجریان را می شناسم و ١٥ سالی که با او نشست و برخاست دارم، ویژگی های ممتازی در او دیده ام اما بزرگترین حسن او در ارتباط با مردم، این است که هیچوقت به آنها و سرزمینش دروغ نگفته و همیشه آنچه فکر و احساس کرده را با مردم در میان گذاشته است. مردم البته هم این صداقت را می فهمند و هم برای آن ارزش قائل هستند. از سوی دیگر، نخبگان بسیاری آوازش را تأیید کرده و گفته اند که تکرارشدنی نیست. در کنار این، هم ساز می زند و هم یک ادیب است. در طول تمام این سال ها یکبار هم ندیده ام کسی برای آوازش شعر انتخاب کند، خودش همیشه این کار را می کند. بالاتر از همه این ها اشراف کاملش بر قرآن است؛ شجریان قرآن را می خواند، خواندنی که هم معنی و هم تجویدش را می داند. خطش هم خوب است، ایرانگرد قهاری هم هست و یک متخصص پرورش گل و گیاه به شمار می رود. می خواهم بگویم او، ذوالفنون است. اگر اقبال السلطان، تاج، بنان و… هرکدام گلی هستند در موسیقی ایرانی، شجریان یک گلستان است.

 

روحانی: به نام ملت سوگوار سخن می گویم

ایرنا: بخشی از سخنان رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل: من به نمایندگی از سوی ملت بزرگی سخن می گویم که امروز در غم از دست دادن هزاران زائر مسلمان و صدها نفر از هموطنان خود به سوگ نشسته است؛سالمندان، جوانان،زنان و مردانی که برای انجام مناسک مذهبی در گردهمایی عظیم معنوی و جهانی حج شرکت کرده بودند؛ ولی متاسفانه قربانی بی کفایتی و سوء مدیریت مجریان شده و حتی به دلیل عدم پاسخگویی مسئولان، از شناسایی مفقودین و بازگرداندن سریع پیکر قربانیان به خانواده های عزادارشان دریغ شده است.

من برای مقابله با جهل، دیکتاتوری، فقر، فساد، تروریسم و خشونت و مقابله با اثرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی آن، جهان و بویژه کشورهای منطقه را به تدوین یک “برنامه جامع اقدام مشترک” برای این مبارزه و ایجاد « جبهه متحد مبارزه با افراط گرایی و خشونت» دعوت می نمایم. ما به اراده ملت ها در انتخاب نیکی و پاکی باور داریم. ما باور داریم که «والعاقبه للمتقین» پیروزی پایانی از آن پارسایان پاک طینت خواهد بود.

یک اقلیت تندرو امروز، از مردم طلبکاری دارد در حالی که، حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده است.

پویش: آیت الله هاشمی رفسنجانی: هر چند اختلاف سلیقه و بحث بر سر موضوعات برای بهتر شدن امور نه تنها بد نیست که حتی به قول پیامبر اسلام در «اختلاف امتی رحمه»؛ اما کسانی که می خواهند وحدت کشور را مخدوش کنند باید بدانند این کار با هر هدف و توجیهی، خیانت به آرمان های امام، مردم و شهیدان است. متأسفانه شاهدیم در سالروز جنگ و آغاز هفته دفاع مقدس، رزمندگان دیروز جنگ که هم اسیر شدند، هم جانبازند و هم شهید داده اند، گلایه می کنند که یک اقلیت تندرو و مدعیان پر هیاهوی امروز، خود را میراث بر می داند و از مردم طلبکاری دارد و وقتی در ماهیت آنان دقیق می شویم، حتی بوی باروت جنگ هم به مشامشان نرسیده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری تعبیر جام زهر توسط امام(ره)، گفت: دو سه ماه بعد از قبول قطعنامه امام به بنده فرمودند اگر جام زهر آن روز برایم تلخ بود، امروز شیرین است.

هاشمی رفسنجانی: در انتخابات سال ۸۸بی طرف بودم

تابناک: بخشی از مصاحبه آیت الله هاشمی رفسنجانی با «طلوع صبح»: برخی مهمترین نقدی که متوجه او می دانند را انتخابات ۸۸ معرفی کرده اند. انتخاباتی که احمدی نژاد در مناظره مشهورش، مدعی شد هاشمی، حامی همه جانبه ی میرحسین موسوی است. هاشمی اما در این گفت و گو صراحتا می گوید:«من در آن انتخابات از کسی حمایت نکرده بودم که احمدی نژاد اینگونه می گفت. بعد هم حرف هایی زد که من در مراسم امام(ره) که ایشان را دیدم، گفتم که شما خیلی حرف های خلاف گفتید. خودتان اصلاح کنید و اگر اصلاح نکنید، من باید جواب بدهم»

«طلوع صبح»: همان نامه ای که پیش از انتخابات نوشتید؟

بله، همان نامه ای که هر کس می خواست، آن را دید و بارها منتشر شده است. همان موقع من نمی خواستم بدون خواندن رهبری منتشر کنم، عصر که نامه تمام شد، برای ایشان فرستادم و آخرین فرصتی بود که پیش از انتخابات می توانستم، چون ظاهراً عصر سه شنبه بود، درست یادم نیست، جمعه هم انتخابات بود. می خواستم قبل از انتخابات منتشر شود. برای رهبری فرستادم که اگر نظری دارند، بدهند. عصر هم با ایشان ملاقات داشتم. وقتی به ملاقات رفتم، به ایشان گفتم که شما جواب مرا ندادید. ایشان گفتند: الان که آمدی، داشتم از روی کامپیوتر می خواندم. گفتم: روی آن نظری دارید؟ گفتند: روی محتوا هیچ نظری ندارم، ولی روی زمان آن نظر دارم و اگر از من می پرسیدی، می گفتم که بعد از انتخابات باشد. گفتم: من که پرسیدم و شما جواب ندادید و وقت هم تمام شد و رسانه ها فردا نمی توانند بنویسند و باید همین امشب بدهم که جوابم را چاپ کنند. ایشان گفتند: که اگر بعد از انتخابات منتشر می کردید، چه می شد؟ گفتم: اگر احمدی نژاد پیروز شود، خوب نیست که با انتشار این جواب دوباره دعوایی را شروع کنم. چون تمام شده بود و اگر هم شکست بخورد، که این دیگر شبیه چوب زدن به مرده است و بهتر این است که همین حالا که ایشان با هدف انتخاباتی گفته، من هم با همان هدف جوابش را بدهم. ایشان گفتند: حق شما بود و من باید دفاع می کردم که برای بعد از انتخابات گذاشتم. البته این کار را هم کردند و به نماز جمعه رفتند و به آن صورت مفصل گفتند.

هرچقدر به مصباح گفتم، امام خمینی(ره)  هاشمی را دوست داشت، قبول نکرد

تسنیم: آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان از جلسه خصوصی خود با آیت الله مصباح در جریان برگزاری اجلاس خبرگان درباره هاشمی رفسنجانی خبر داد و تصریح کرد: همه دیدند، بنده و آقای مصباح در همین اجلاس اخیر به طور طولانی باهم صحبت کردیم. ما درباره آقای هاشمی خیلی باهم صحبت کردیم و بنده حرف هایم را زدم و آقای مصباح هم دلایلش را گفت.” اینکه می گویم آقای مصباح صدرصد متدیّن است، به معنای این نیست که آقای هاشمی قدرت طلب و دنیاپرست است. منتهی به نظرم بین این ها تفاوت فکری و اندیشه ای درباره مسائل مختلف وجود دارد”. وی گفت: در این جلسه به آقای مصباح گفتم، شما که می گوید امام با هرکس چند دقیقه می نشست او را می شناخت، چطور همین امام، آقای هاشمی را نشناخته است. مگر همین امام نبود از آقای هاشمی تقدیر می کرد و ایشان را دوست می داشت اما هر چه گفتم، آقای مصباح گفت، بحث من درباره گذشته نیست، درباره حال فعلی ایشان است، در گذشته خدماتی داشته و امروز اینطور شده است. عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: بنده به آقای مصباح گفتم، خب، شما چرا نمی آیید با آقای هاشمی صحبت کنید، بحث کنید و حرفتان را بزنید. در نهایت من از ایشان خواستم یک جلسه خصوصی 2 نفره با آقای هاشمی را بپذیرید اما هرچه گفتم، ایشان قبول نکرد.

همه جا مي گفتند آقاي هاشمي را سوزاندند، اما او به چيزي اقرار و اعتراف نكرد.

تابناک: مهندس غرضی: یكي از مشكلاتي كه ميان آيت الله هاشمي و آيت الله مصباح وجود دارد مربوط به سال 50 نیست، مربوط به ١٥ خرداد 42 و جريان امام است. حرف آقاي هاشمي در مورد آقاي مصباح درست است. آقاي مصباح جزو كساني است كه در حوزه وقتي ماجراي ١٥ خرداد پيش مي آيد و خونريزي مي شود، ايشان كنار مي رود و روش را تاييد نمي كند. روش امام و مبارزه و كشته شدن را تاييد نمي كند. او از سال ٤٢ به بعد ديگر وارد معركه نمي شود. بعد از سال ٥٠ وقتي كه جريانات اجتماعي -سياسي قوت گرفت نه تنها آقاي هاشمي که همه از مجاهدين حمايت كردند. اينكه آقاي مصباح مي گويد تو مي خواستي از منافقين حمايت كني تنها يك وصله “لم يتچسبك” به آقاي هاشمي است. آقاي هاشمي دستگير مي شود و او را در صندلي آتش مي نشانند. هاشمي مي سوزد، وقتي مي سوزد يك ابزار تبليغي خيلي خوبي برايش مي شود. همه جا مي گفتند آقاي هاشمي را سوزاندند اما او به چيزي اقرار و اعتراف نكرد.

برخی اصلاح طلبان را کافر می دانند!

ایسنا: علی مطهری در پاسخ به سوالی درباره تذکر 12 نماینده درباره آنچه نفوذ صدها جاسوس در رسانه های زنجیره ای اصلاح طلب خوانده بودند و ادعای در اختیار داشتن سند در این زمینه کرده بودند گفت: من سندها را ندیدم؛ از خودشان بپرسید. وی همچنین اظهار کرد: به طور کلی این افراد دیدشان این گونه است که اصلاح طلب ها ضد انقلاب و کافر هستند و وقتی این افراد چنین دیدی دارند حتما این گونه هم قضاوت می کنند. این افراد اصلاح طلبان را دشمن می دانند که این درست نیست زیرا ما اصلاح طلبان زیادی داریم که بسیار بیشتر از بسیاری از اصولگرایان ، اصول گرا و متدین هستند و این نگاه، نگاه غلطی است. متاسفانه الان در میان افراد نوعی کینه جویی پیدا شده که به هیچ عنوان حالت خوبی ندارد.

روحیه زمان جنگ کجا و روحیه یارانه بگیر حالا کجا!

خبرآنلاین: مسعود پزشکیان با اشاره به هفته دفاع مقدس و روحیه ایثارگری رزمندگان در آن دوره حماسی خاطرنشان کرد: در آن دوران، فضای کشور فضای دیگری بود و اگر روحیه ایثارگری آن روزگار نبود، هم اکنون اینجا نبودیم، بسیاری ار خاک کشور رفته بود و بیشتر مناطق را تجزیه کرده بودند و در وضعیت بحرانی قرار داشتیم. وی تصریح کرد: کسانی که در آن زمان، توانستند انقلاب را حفظ کنند، به فکر مردم، انقلاب و اعتقاد و باورشان بودند و دنبال پُست و اسم نشان نبودند و نگاه مادی نداشتند. کسانی که به جبهه می رفتند نه تنها پول نمی گرفتند بلکه پول خودشان را هم خرج جبهه می کردند و کار و کاسبی خود را برای رفتن به میدان نبرد تعطیل می کردند. اما امروز چند نفر را در کشور پیدا می کنید که بگوید یارانه 45 هزارتومانی را نمی خواهد؟ با وجود اینکه ما برای پرداخت آن مشکل داریم و برخی از دریافت کنندگان آن نیز مشکل مالی ندارند! بنابراین روحیه آن دوران با روحیه ای که الان داریم، قابل قیاس نیست.

دعوت سیدحسن خمینی از علی اکبر ناطق نوری برای نامزدی در انتخابات مجلس

صدا: سیدحسن خمینی با علی اکبر ناطق نوری دیدار کرده و از او خواسته است که در انتخابات مجلس شرکت کند و نقش خود را برای این انقلابی که او یکی از سرمایه هایش است، ایفا کند. ناطق نوری برعکس دفعات قبل که به صراحت از موضوع انتخابات عبور می کرد، این بار سخنی نگفت و در برابر سخنان و اصرار حسن آقا خمینی گفته بود نیاز به آن دارد که بیشتر فکر کند. ظاهرا اشاره سید حسن خمینی به نقش تاریخی امام خمینی(ره) و ضرورت توجه ناطق نوری به حفظ راه امام و انقلاب در تامل ناطق نوری نقش مهمی داشته است.

داوری به خاطر نشر اکاذیب علیه ناطق و اعضای خانواده اش طلب حلالیت کرد.

عصرایران: عبدالرضا داوری که سال گذشته در صفحه فیس بوک خود اقدام به انتشار اکاذیبی علیه حجت الاسلام ناطق نوری و اعضای خانواده وی کرده بود از وی تقاضای بخشش کرد. داوری در مرداد گذشته در صفحه فیس بوک خود اتهاماتی را به ناطق نوری و برخی اعضای خانواده وی منتسب کرد که با شکایت ناطق نوری مواجه شد. شعبه 15 دادگاه انقلاب پس از رسیدگی به پرونده، متهم را به 3سال حبس محکوم کرد. پیرو ابلاغ حکم، عبدالرضا داوری در نامه ای خطاب به ناطق نوری از وی طلب حلالیت و رضایت و بخشش کرد. در بخشی از نامه وی به ناطق تاکیدشده که مطالب موهن و اتهام آمیز منتشرشده و متهم کردن چهره های انقلابی را ظلم آشکار به نظام می داند.

29 (2)شما دلواپس ثروت و مکنتی هستید که در آن هشت سال به دست آوردید و کشور را به این روز انداختید.

ایلنا: آیت الله یثربی، امام جمعه کاشان: این چه حرفی است که برخی صرفا جهت مخالفت با دولت، می گویند هشت سال جنگ چه ضرری داشت؟ آیا این همه شهید ضرر نبود؟ این همه جانباز و خانواده های پریشان و حجم عظیم ویرانی ها در جنوب و غرب کشور ضرر نبود؟ بنا بر محاسبه سازمان ملل، صدها میلیارد دلار خسارت به کشور در هشت سال جنگ، ضرر نبود؟

آیت الله یثربی با بیان این که ملت با رای حداکثری جریانی را روی کار آورده اند تا به اوضاع نابسامان سامان دهند، خطاب به مخالفان افراطی بیان کرد: دست از زیاده خواهی بردارید و این اغواگری ها و ابراز دلواپسی های نمایشی را تمام کنید، ملت می داند که شما دلواپس ثروت و مکنتی هستید که در آن هشت سال به دست آوردید و کشور را به این روز انداختید. بگذارید کشور به سمت پیشرفت حرکت کند، بگذارید امنیت اداری، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در جامعه حاکم شود، بگذارید اهل فکر و نظر حرف شان را بزنند، همه به انقلاب و نظام علاقمندند، نیاییم همه را به بهانه های مختلف حذف کنیم برای این که فقط حزب خودمان بماند.

به ضرس قاطع  می گویم ردپایی از مدیریت در مهار این فاجعه ندیدم و نیافتم

ایران: فرید مدرسی: زمانی که فاجعه رخ داد من در حال انجام مناسک در رمی جمرات بودم. علت اصلی فاجعه را تصمیم ناسنجیده مأموران سعودی در گشودن ناگهانی مسیر یک طرفه می دانم که به هجوم بی امان زائران منجر شد اما در آن لحظات جانکاه، تلخ تر از خود واقعه، بی تفاوتی مأموران عربستانی بود که صرفاً نقش نظاره گر را داشتند. به ضرس قاطع می گویم ردپایی از مدیریت در مهار این فاجعه ندیدم و نیافتم. نه خبری از حضور گسترده نیروهای انتظامی بود و نه نشانی بارز از آتش نشانان و امدادگرانی که از عمق فاجعه و آلام زائران گرفتار بکاهند. آنها فقط محدوده اطراف واقعه را مسدود کرده بودند. بسیاری از زائران به دلیل فقدان رسیدگی دچار خفگی شدند. بی تردید اگر مدیریتی بر این واقعه اعمال می شد و اگر نیروهای امداد بموقع وارد عمل می شدند و زائران گرفتار را به گوشه و کنار می کشاندند، حتی بدون ماسک اکسیژن علائم حیاتی آنها برمی گشت.

farhangnews_118055-331853-1426013568امنیت نباشد می توان در وجوب حج تشکیک کرد

عصرایران: آیت الله یزدی: اگر هر سال برای حاجی ها اینچنین اتفاقاتی پیش بیاید، در استطاعت حجاج تاثیر می گذارد. شرایط استطاعت مالی نیست، امنیت هم یکی از شرایط استطاعت است و با نبود امنیت می توان در وجوب حج تشکیک کرد.

 

 

آمانو را خیانتکار به ایران می دانند ولی با وی عکس یادگاری می گیرند!

تابناک: غلامرضا تاجگردون عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در تازه ترین پست اینستاگرامی اش به منتقدان برجام اشاره کرده و نوشته است: «آمانو را خیانتکار به ایران می دانند ولی می دوند باهاش عکس بگیرند! درست مثل کسانی که روزی صدبار مرگ بر آمریکا می گن ولی آمال و آرزوشون اینه برای خودشون و بچه هاشون ویزای آمریکا بگیرن»

 

تنها افراط مجاز!

ایران: حسن هاشمی وزیر بهداشت، در مقاله ای با اشاره به ظهور افراطی گری در جهان که منطقه خاورمیانه را به وضعیت فعلی کشانده نوشته: این ها نتیجه در غلتیدن به دامان جهل و افراط است. البته باطل ماندنی نیست و جریان هایی چون داعش، دیر یا زود در پرتو خورشید حق، محو خواهند شد. وی به دانشجویان توصیه کرده که از یاد نبرند که در دنیای امروز قدرت از آن کسانی نیست که زرادخانه های عظیم، منابع طبیعی و ثروت دارند. قدرت از آن، آن هاست که به دانش مجهز هستند. امروز یک گرم از برخی داروها به اندازه ۳۰۰ بشکه نفت ارزش دارد و این یعنی پایان دوران قدرت منابعی چون نفت، گاز و …

مسئولان دانشگاه ها  باید محیطی مناسب، پرشور و بانشاط تدارک ببینند؛ کسب علم و مهارت، در چنین فضایی امکانپذیر است. دانشجویان نیز باید با پرسیدن، مطالعه و شور و اشتیاق، استادان را بر سر شوق آورند. این تنها افراط مجاز است.

سهل انگاری سازمان حج در عقد قرارداد بیمه حجاج

نظرنیوز: پس از فجایع منا و کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حجاج ایرانی، پیرامون دیه ی آسیب دیدگان بحث هایی بوجود آمده است که قطعا زندگی خانواده بازماندگان را تحت شعاع قرار خواهد داد چراکه بر اساس قرار داد بیمه عمر و زندگی منعقد شده بین بیمه ایران و سازمان حج و زیارت، سقف غرامت پرداختی ۵۵ میلیون تومان است. این در حالی است که سازمان حج می توانست در بیمه خریداری شده درخواست پرداخت غرامت فوت بالاتری را بدهد. یک منبع آگاه در بیمه ایران ضمن تایید این موضوع گفت: در حال حاضر ریسک بیمه حجاج محقق شده است و بیمه ایران با زیان بیش از ۲۰۰ درصدی در این قرارداد مواجه شده است. وی تاکید کرد: در این زمینه بیمه ایران تنها به درخواست متقاضی بیمه صادر کرده است و هیچ نقشی در تعیین میزان سرمایه خواسته شده ندارد.

پنهان کردن چاره نیست

شهروند در سرمقاله خود به گفته یکی از مقامات قضایی اشاره کرده که در انتقاد از وضع نامناسب ظاهری شهر تهران، حضور کودکان دستفروش، سیدی فروش، گلفروش و متکدیان را باعث این نازیبایی دانسته بود. این اظهارنظر از دو وجه باید مورد بحث قرار گیرد. ابتدا وجه مثبت و بسیار مهم آن است، چرا که یك مقام قضائی درخواست برخورد اجتماعی با پدیده «تن فروشی» را کرده است. تن فروشی از منظر حقوقی یك جرم قطعی است و می بایست با آنان برخورد قضائی کرد. اما برخلاف گذشته مقامات قضائی هم به این نتیجه رسیده اند كه جرم خطاب كردن برخی از رفتارهای ناهنجار نه تنها كمكی به كاهش آنها نمی كند، چه بسا ممكن است موجب تشدید آنها نیز بشود، بنابراین باید راه حل را در سیاست های اجتماعی و فرهنگی جست و جو كرد. این نگاه نشان می دهد كه از منظر مسئولان «تن فروشی» را نمی توان به یك رفتار فردی تقلیل داد. بلكه پدیده مزبور اجتماعی است. جمع آوری كودكان كار یا معتادان و تن فروشان و متکدیان از سطح شهر را نباید به مشكل نازیبایی سطح شهر تقلیل داد. البته كه وجود این پدیده ها شهر را نازیبا می كند، ولی اگر این پدیده ها از سطح شهر برچیده و نازیبایی درمان شود، كافی نیست و چه بسا موجب شود كه حل معضل به فراموشی سپرده شود. در این صورت عوارض این مشكل دیر یا زود به صورت دیگری و البته بدتر بروز می كند.

29 (3)به خاطر عشق به فوتبال، حتى از مهريه ام گذشته ام، اما همسرم در ازاى پاسپورت، چيزهاى ديگرى می خواست!

چلچراغ: نيلوفر اردلان، بازيكن تيم فوتسال زنان ايران می گويد به خاطر عشق به فوتبال، حتى از مهريه اش گذشته است اما همسرش در ازاى پاسپورت او، چيزهاى ديگرى می خواست!

نيلوفر اردلان: سر بازی های گوانگ جو آقای توتونچی به من گفت ثابت کن زندگی را دوست داری و مهرت را ببخش. من هم مهرم را بخشیدم. حالا سر بازی های آسیایی مالزی ایشان از من بهای دیگری خواست. ایشان به من گفت بقیه بهای یک زن را ببخش تا من پاسپورت را به تو بدهم. / سوال: چه بهایی؟ / نيلوفر اردلان: نفقه و اجرت المثلی که به زن تعلق می گیرد و من احساس کردم که دیگر به عنوان یک زن در معرض توهین قرار گرفته ام. یک روزی این ماجرا و فوتبال برای من تمام می شود. اصلا همین امروز تمام می شود. حداقل حقم را به عنوان یک زن بگیرم.

قسمت همسر من این بود که در مسابقات قهرمانی آسیا غایب باشد!

بهارنیوز: مهدی توتونچی، مجری شبکه ورزش و همسر نیلوفر اردلانی کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که به همسرش اجازه نداده بود همراه تیم به مسابقات برود، پس از پیروزی و قهرمانی تیم فوتسال زنان ایران گفت: « قبل از شروع مسابقات صحبت های زیادی شده بود مبنی بر اینکه غیبت همسر من روی عملکرد تیم ملی تاثیر منفی می گذارد اما فوتبال یک ورزش گروهی است و فرد محور نیست. قسمت همسر من این بود که در مسابقات قهرمانی آسیا غایب باشد و تیم بدون او قهرمان شود. من در جایگاهی نیستم که بخواهم مخالف منافع ملی باشم اما روی زندگی شخصی ام و حفظ آرامش آن اصرار زیادی دارم.»

ایشان در گفته هایش ربط اینکه فوتسال یک بازی دست جمعی است را با عدم اجازه به همسرش برای خروج از کشور و شرکت برای تیمی که مدت ها برایش زحمت کشیده بود را توضیح نداد. و توضیح نداد چه نسبتی بین ممنوعیت خروج از کشور توسط شوهر و «تقدیر» و «قسمت» وجود دارد. اینکه مردی اینگونه از قوانین، علیه همسرش استفاده کند قاعدتا نباید ربطی به قسمت و همچنین تیمی بودن بازی فوتسال داشته باشد.

بدون تبلیغات آنچنانی، رای ژوله و حیایی از رای جلیلی هم بیشتر شد!

پویش: مسابقه اخیر استندآپ کمدی برنامه تلویزیونی خندوانه در حالی بین امیر مهدی ژوله و امین حیایی برگزار شد که نزدیکی دو رقیب به حدی بود که در مقاطعی اختلاف  آراء آنها انگشت شمار می شد. اما اتفاق جالبی که تا دقایق پایان این مسابقه رخ داد مجموع شرکت کنندگان در این مسابقه است که مرز 4.200.000 نفر را گذراند. این میزان استقبال جامعه از یک برنامه طنز تلویزیونی توجهات زیادی را به خود معطوف کرده و احتمالا طی روزهای آینده نیز موضوع بحث و تحلیل محافل مختلف اجتماعی و سیاسی نیز خواهد بود. علاوه بر پیروزی ژوله بر حیایی در این رقابت تلویزیونی، نکته دیگری که در این میان جلب توجه می کند، پیشی گرفتن مجموع طرفداران امین حیایی و امیرمهدی ژوله از سعید جلیلی، کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری پیشین است که 4.168.946 رای به دست آورده بود.

کدام بخش از اجرای «ژوله» در خندوانه سانسور شد؟

آنا: امیرمهدی ژوله در گفتگو با هفته نامه «تماشاگران امروز» اعتراف کرد که بخش هایی از اجرایش در برنامه «خندوانه» سانسور شده است. وی گفت: با موزیسین هماهنگ کردم که وقتی من شلنگ را در می آورم، نی بزند و یک تیکه هم داشتم که می رفتم پول می دادم که برایم کلیپ بسازند. یک شعر خوب هم می خواندم: صد دفعه، هر دفعه، دستمه، بسمه … و روی این هم تمپو می آمد. ولی این تیکه را درآوردند. زمان اجرا واقعی است. ولی یک تیکه هایی بود که درآوردند و با دو تا نمای تماشاچی و اینها درست شد. فارغ از هر گونه شکست نفسی، واقعا دور اول می گفتم خدا کند حذف بشوم. دور بعدی را می خواهم چه کنم؟ الان نمی خواهم حذف بشوم؛ ولی واقعا نمی دانم دفعه بعد را چه کنم.

 

ایرانی ها 10 سال زودتر به سکته مغزی مبتلا می شوند

عصرایران: کامران باقری لنکرانی رییس مرکز سیاستگزاری سلامت استان فارس گفت: در کشور ما افراد 10 سال زودتر از سایر کشورها به سکته مغزی مبتلا می شوند. این واقعیتی تلخ است که باید با برنامه ریزی و پیشگیری بیشتر و بهتر به آن پرداخته شود. وی اظهار داشت: کم تحرکی، مصرف بی رویه نمک و چربی، چاقی، استعمال دخانیات و در مجموع رژیم نامناسب غذایی عاملی برای حرکت به سمت سکته های مغزی است.

کسر ۱۷ میلیارد تومان از حقوق کارمندان دولت تحت عنوان «کمک به مردم یمن»

نظر نیوز: دولت در شهریورماه امسال از حقوق کارمندان خود مبلغی بالغ بر ۲ هزار تومان تحت عنوان «کمک به مردم یمن» کسر کرده است، رقمی که اگر در تعداد ۵.۸ میلیونی کارمندان دولت ضرب شود، ۱۷ میلیارد تومان می شود. بر اساس آمارها، دولت به ۵.۸ میلیون کارمند و بازنشسته دستگاه اجرایی اعم از وزارتخانه ها، پلیس، ارتش، سپاه و … حقوق پرداخت می کند. بدین ترتیب اگر کسر مبلغ دو هزار تومانی از حقوق کارمندان دولت به روال فعلی ادامه پیدا کند، در طول یکسال مبلغی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از حقوق همگی آنان کسر می شود، مبلغی که به باور بسیاری از کارشناسان از آن می توان برای تشکیل صندوق هایی استفاده کرد که به کارمندان هر مجموعه دولتی وام بدون بهره اعطاء کند.

جزئیات حذف یارانه بگیران غیرنیازمند

فارس: یک مقام آگاه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به حذف غیرنیازمندان در راستای اجرای قانون بودجه سال جاری کشور اظهارداشت: برنامه ریزی شده تا در صورت امکان، حدود 6 میلیون نفر غیر نیازمند تا پایان سال از جمع یارانه بگیران حذف شوند. این مقام دولتی با بیان اینکه تاکنون حدود 2 میلیون نفر حذف شده اند، بیان داشت: افرادی که ماشین بالای 80 میلیون تومان و ملک و املاک به همراه حقوق 3 تا 4 میلیون تومان داشته باشند یا افرادی که خانه بالای 200 میلیون تومان داشته باشند و در دیگر شاخص ها وضعیت خوبی داشته باشند، نیز از فهرست یارانه بگیر کنار گذاشته خواهند شد. این مقام آگاه در مورد اینکه چه تعداد از حذف شدگان مجددا به فهرست یارانه بگیران بازگشتند، عنوان کرد: بیش از 20 هزار نفر از حذف شدگان با اعتراضات انجام شده و بررسی های صورت گرفته به فهرست پرداخت ها بازگشتند.

کمپین «نه به ازدواج پر هزینه»

عصر ایران: مهم تر از کمپین نه به خرید خودرو یا هر مسئله دیگری، کمپین نه به ازدواج پر هزینه است. باور کردنش سخت است که دو جوان چند سال عقد کرده باقی می مانند تا پسر بتواند هزینه شب عروسی را تامین کند و دختر جهیزیه را و این درحالی است که اگر هر دو مسئله ازدواج را ساده می گرفتند آنها حداقل یک سال یا دو سال زودتر زندگی مشترک خود را شروع می کردند. بسیاری از دختران این کشور برای اینکه پدرانشان نمی توانند هزینه جهاز را تهیه کنند، مجرد باقی مانده اند و چه پسرانی که به خاطر ترس از هزینه ازدواج به سمت این سنت الهی نمی روند.

11 میلیارد تومان هزینه دیوار کشی دور مجلس

ایلنا: حسن کامران نماینده مجلس با اعتراض به هزینه 11 میلیاردی ساخت دیوار دور مجلس گفت: قرارداد ساخت دیوار 11 میلیارد تومان است. آن هم در شرایطی که کارمندان اداری داخل همین مجلس برای گرفتن وام از مجلس مشکل دارند. هر وام 30 میلیون تومانی که مجلس به کارمندان خودش می دهد، نزدیک 50 میلیون باید بازپرداخت کنند.

در پنج ماه اول امسال، 500 نفر غرق شدند

ایرنا: سازمان پزشکی قانونی: در پنج ماه نخست سال جاری 497 نفر به دلیل غرق شدگی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 128 نفر در رودخانه ها، 118 نفر در دریا و 78 نفر در استخرها بوده اند.

انشاءالله کمتر از 20 سال آینده مکه و مدینه توسط دولت اسلامی اداره می شود

فارس: سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه کمتر از 20 سال آینده مکه و مدینه توسط «دولت اسلامی» اداره می شود، گفت: تلخ تر از وقوع حادثه منا، برخوردهای غیرمسئولانه، غیر انسانی و غیر اسلامی پادشاهی سعودی است. مسلمانان باید برای اداره مکه و مدینه و حج فکری بیندیشند چرا که دولت سعودی نشان داده در مدیریت و تأمین امنیت زائران ناتوان است. خون این شهدا و آه و ناله هزاران شهید یمنی دامن آل سعود را می گیرد و انشاءالله کمتر از 20 سال آینده مکه و مدینه توسط دولت اسلامی اداره می شود و آل سعود وجود نخواهد داشت.

اسرائیل را در کمتر از 25 سال نابود می کنیم

انتخاب: سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: کشورهای منطقه که جبهه مقاومت را علیه استکبار تشکیل دادند، امروز در حمایت کامل ما هستند. ما هیچگاه تهدیدی را از سوی همسایگان خود نمی پذیریم و با اقتدار در مقابل آن می ایستیم و مطمئنا اسرائیل را نابود خواهیم کرد و همچنین مشتاقیم که اسرائیل زودتر علیه ما اقدام کند تا ما این نابودی را کمتر از ۲۵ سالی که وعده داده شده، محقق کنیم و شر آنها را حتی از روی ملت آمریکا نیز برداریم.

نظر آیت الله مکارم در مورد تار موی زن

عصرایران: آیت الله مکارم شیرازی: این که برخی بی خبران گفتند حالا یک ذره موی زن پیدا باشد، آسمان به زمین نمی آید؛ بحث این حرف ها نیست، سخن این است که دشمنان به دنبال متزلزل کردن اعتقادات مردم و براندازی نظام هستند و می خواهند ما را به جمعیتی سست و بی اراده تبدیل کنند که از هیهات من الذله در آنها خبری نباشد. برخی اخیرا گفته اند حجاب مثل روزه است؛ این ها از نقشه های دشمنان غافل هستند و یا این که خود را به غفلت زده اند، نباید زمینه ساز این سیاست اجنبی باشیم.

دوره مال مردم خوری به پایان می رسد!

ایسنا: محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری سابق، در یک سخنرانی در تهران گفت که «دوره مال مردم خوری به سر خواهد آمد و همه جشن سقوط ظلم و استقرار حکومت عدل مهدوی را برپا خواهیم کرد». وی تاکید کرد که «فطرت و ذات ملت ایران توانایی اداره و مدیریت جهانی و تکیه دادن بر مناصب تاثیرگذار دنیا را دارد. تلاش همه و غایت آمال همه آزادگان دنیا استقرار نظام مهدوی است و… بی شک این موضوع محقق می شود و خیلی زودتر از آنچه ستمکاران فکر می کنند پایه های ظلم سقوط خواهد کرد». وی در پایان سخنان خود نیز در دعایی گفت: «انشاالله ظلم، نامردی و مال مردم خوری ریشه کن شود».

طنز

 به نام ملت سوگوار و به یاد بود حجاجی که غریبانه در حریم کعبه پرگشودند، این هفته ستون طنز  نخواهیم داشت.