پهلواني از جنس مردم
پهلواني از جنس مردم

پهلواني از جنس مردم اسمش فضل اله .معرفت دارد .بيشتر از آنها که دم مي زنند .شهرتش به اندازه اي است که لرزه بر اندام بزرگترين کشتي گيران جهان مي اندازد.از غيرتش همان بس که به خاطر کشورش دوبار از قهرماني جهان گذشت وباکشتي گير اسراييل روي تشک نرفت .وفاداري اش که ديگر غير قابل […]

پهلواني از جنس مردم

اسمش فضل اله .معرفت دارد .بيشتر از آنها که دم مي زنند .شهرتش به اندازه اي است که لرزه بر اندام بزرگترين کشتي گيران جهان مي اندازد.از غيرتش همان بس که به خاطر کشورش دوبار از قهرماني جهان گذشت وباکشتي گير اسراييل روي تشک نرفت .وفاداري اش که ديگر غير قابل وصف است. و با تمام نا مهرباني هايي که چندين سال است بر او روا داشته اند ،باز هم ورد زبانش همچنان» نيشابور» است.

او که هم اکنون با حمايت علاقه مندان به ورزش . همشهريان خودش را ياري مي دهد. مهربان است و قوي. دل سوز است و افتاده. صحبت هايش به دل مي نشيند چون از دلش بر مي آيد. در اوج قدرت ،زمين خورده ي يتيمان وستم ديدگان است ، ولي با همان قدرت مانع ظالم.

معلمي را به معناي واقعي دارداز همه چيز مايه مي گذارد تا ياور ورزش زاد بومش باشد و افتخار و شهرت او خدمت صادقانه 30ساله در شغل معلمي است، هم اکنون پيشکسوتي دلسوز براي نوجوانان و جوانان و دوست داران ورزش است که آنها نيز افتخار آفرينان شهرش باشند.

او معلم مردانگي، ادب و شجاعت است، او اکنون معلم انسان سازي است .حال اگر کساني پيدا شوند که با کور رنگي هايشان وصله اي به او مي زنند جاي بسي تاسف دارد.

نام آورتر از خيلي هاست ولي نامي از خود نمي برد .دليرتر از خيلي ها ولي زمين خورده بچه يتيم است و دست گير او.چند سالي است که نامهرباني هايي با او مي شود ولي خم به ابرو نمي آورده در بدترين شرايط به کارش ادامه مي دهد.دوست ندارد او را بزرگ کنند ولي از بزرگي اش هم کم نشد، او که سکوتش حرفهاي زيادي دارد.

روي سخنم با دوستاني است که ديني به اين عزيز دارند ،هرچند اوشکوه نمي کند. سال قبل که از مسابقات کشتي پيش کسوتان برگشت استقبال گرمي از او کردند و در مراسم به ايشان هديه هايي وعده دادند. اين هديه ي لفافه دار   مي تواند اکنون بعد از يک سال کمي از مشکلاتش را رفع کنند هرچند او دست از زانوي خود مي گيرد ولي عزيزان ورزش دوست و ورزشکار و ديگر عزيزان شما آن روز لطف کرديد و گفتيد يک سکه و… الوعده وفا. وبه گفته ي لسان الغيب: وعده از حد بشدو ما نه دو ديديم و نه يک.

فضل اله دهنوي هم اکنون آماده مي شود تا به مسابقات يونان برود پس دست او را بگيريم تا ما هم دين خود را به جامعه ي ورزشي مان ادا کرده باشيم

.به اميد قهرماني مجدد پهلوان فضل اله دهنوي در مسابقات پيش کسوتان يونان و همراهي بيشتر ما مسئولين.

0بزرگان-کارخانه دارها-ورزش دوستان و ورزشکاران با کمک ورزش بسياري از مشکلات جوانان ما کم مي شود .

فضل اله دهنوي آن قدر مرد است و همت دارد که دست از زانوي خودش بگيرد ولي چون رفتن به مسابقات خرج تمام و کمال به عهده خود ورزشکار است گاهي برايش مشکل مي شود و شايسته است در اين واپسين روزهايک گام مانده به رفتن پهلوان شهر به مسابقات جهاني يونان ،دوستان و همراهان ياريگرش باشند تا چون گذشته با فکري آسوده و دستي پر به نيشابور بازگردد. چنين باد.

سید مسعود موسوی تبار