ادعاهای بی سند وزیر احمدی نژاد در نیشابور
ادعاهای بی سند وزیر احمدی نژاد در نیشابور

«برجام» کشک است؛ سرنخ دست کیست؟! کسانی می خواهند کنار «دکه» رهبری شعبه بزنند! اینها مرد روز معرکه نیستند، یک «پخی» بکنی همه شان در می روند زمان رئیس جمهور اصلاحات، نرخ فحاشی به بسیجی ها ارزان شده بود آن یکی در دانشگاه اراجیفی را پشت هم بیان می کند آن یکی از تریبون های […]

«برجام» کشک است؛ سرنخ دست کیست؟!

کسانی می خواهند کنار «دکه» رهبری شعبه بزنند!

اینها مرد روز معرکه نیستند، یک «پخی» بکنی همه شان در می روند

زمان رئیس جمهور اصلاحات، نرخ فحاشی به بسیجی ها ارزان شده بود

آن یکی در دانشگاه اراجیفی را پشت هم بیان می کند آن یکی از تریبون های ملی، راهِ پیموده شده از انقلاب به بعد را تخطئه می کند! آن یکی حسرت می خورد که چرا زودتر از اینها به استقبال کاروان تمدن آمریکایی نرفتیم!

طرف دیگر کسانی هستند که از قِبَل چنگ اندازی به فرصت های نظام به آلاف و الوف رسیدند و جیب های شان را پر کردند، یعنی اختلاس کننده ها و رشوه گیرنده ها و رشوه دهنده ها!

آزاده مهدیار/ وزیر ارشاد دولت نهم، که به دعوت یکی از مساجد به نیشابور سفر کرده بود، زنجیره سخنرانی های افراطی و اتهام پراکنانه ی ماه های اخیر را، که در سال منتهی به انتخابات مجلس بیش تر شده است، تداوم بخشید.

صفارهرندی در سخنان خود که مطابق معمول دولتمردان نهم و دهم اتهام زنی علیه اصلاح طلبان بخشی از آن بود، در اظهارنظرهای خود به بارها با استفاده از ابهام و بدون نام بردن از افراد مد نظرش، از «برخی» هایی صحبت کرد که قصد محاکمه شهدا را دارند و از صف آرایی های فرضی و روز واقعه و یارکشی هایی سخن گفت که رخ خواهد داد.

وی روز یکشنبه 25 مردادماه در مراسم یادواره 150 شهید پایگاه مسجد نبی اکرم(ع) به بهانه سالروز ورود آزادگان به میهن، در ابتدای سخنان خود «دانش فن آوری هسته ای» را از جمله دست آوردهای انقلاب و محصول نگاه شهیدان دانست که به گفته وی باعث عزت و اعتبار ایران در سطوح بین الملل شده است.

مشاور فرمانده کل سپاه در اظهاراتی با تأکید بر این که ایران نه منابع سنگین اقتصادی دارد که بتواند کمک اقتصادی کند نه قدرت تسلیحاتی و نه به لحاظ سیاسی وضعیت ش به شکلی است که بتواند در یارگیری های سیاسی عده زیادی را همراه کند! با وجود این عده ای «دلخوش» اند که اگر ایران از آنها حمایت کند می توانند روی پای خود بایستند. مثل سوریه که از ایران مشاوره می گیرد.

این چهره اصولگرای با اشاره به 9 دی 88 با بیان اینکه تا آن زمان یک عده نگران بودند و یک عده خوشحال که دیگر غائله انقلاب ختم شده است، اظهار کرد: بعضی ها در آن ایام ظاهر و مسیر خود را عوض کردند و هم رنگ با جماعت شدند!

صفارهرندی که صدایش اوج گرفته بود در رابطه با واکنش متفاوت افراد به نتیجه مذاکرات هسته ای با بیان این که برخی معتقدند باید تاریخ ایران را به قبل از برجام و پس از برجام تقسیم کرد، اظهار داشت: جوری حرف می زنند که انگار این داستان هسته ای تازه می خواهد ما را آدم کند و خط بطلان بر گذشته تاریخ انقلاب می زنند.

وی افزود: آن یکی در دانشگاه اراجیفی را پشت هم بیان می کند آن یکی از تریبون های ملی، راهِ پیموده شده از انقلاب به بعد را تخطئه می کند! آن یکی حسرت می خورد که چرا زودتر از این ها به استقبال کاروان تمدن آمریکایی نرفتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک عده خبیث جوری می گویند که انگار قرار است پس از توافق احتمالی، شهدا را محاکمه کنیم چون معتقدند کسانی را که در این سی سال مشعل مبارزه با آمریکا را مشتعل نگه داشتند باید محاکمه کرد چون نگذاشتند پیوند دوستانه با آمریکا را برقرار کنیم.

صفارهرندی پس از تکبیر حضار با صدای آرام تری گفت: البته باید نرخ مان را وسط این دعوا تعیین کنیم. آنچه می گوییم تعرض به عملکرد سربازان عرصه دیپلماسی و کسانی که خواستند حق ما را از حلقوم دیگران بیرون بکشند، نیست و ما عمل اینها را ستایش می کنیم، بحث ما کسانی هستند که ذوق زده از این اتفاق می خواهند انقلاب را محاکمه کنند.

این چهره شاخص اصولگرا با ادبیات آشنای تندروها با اشاره به اینکه موافقین و مخالفین برجام آن قدر شعور دارند که بدانند مناقشات و دعواها برای رسیدن به تحقق منافع ملی بوده است، افزود: چقدر حقیرند کسانی که می خواهند کنار دکه رهبری شعبه بزنند! اسم کسی را نمی برم ولی هر کس که فکر کرده او یکی است، رهبر جامعه هم یکی و پرچم خود را بلند کند و مردم را به راه دیگری دعوت می کند بداند مردم مسخره اش خواهند کرد. صفارهرندی با ابراز ناراحتی از «جنگ زود هنگام فرضی» که مدام از آن نام می برد اضافه کرد: خدا نکند روز مباهله پیش آید که دو تا منطق رو به روی هم صف آرایی می کنند و هرکه یاران خود را صدا بزند و بازتولید روز مباهله صدر اسلام، امروز باشد!

وی بدون اشاره به اختلاس های نجومی صورت گرفته در دولتی که خود وزیر آن بوده است، مردم و جریان های سیاسی را به دو دسته تقسیم و اظهار کرد: یک طرف عقبه انقلاب و شهدا هستند و طرف دیگر کسانی که از قِبَل چنگ اندازی به فرصت های نظام به آلاف و الوف رسیدند و جیب های شان را پر کردند، یعنی اختلاس کننده ها و رشوه گیرنده ها و رشوه دهنده ها، همان ها که روز ماه رمضان عربده کشیدند و بطری های خود را سرکشیدند و در جیب برخی هم مشروب پیدا شد! آنهایی که سینه چاک می کنند که ما از گذشته انقلاب خودمان توبه کنیم، اینها پشت سرشان هستند و اینها مرد روز معرکه نیستند، یک «پخی» بکنی همه شان در می روند، آنها که برای حرف های مهمل سوت و کف می زنند و هورا می کشند مرد میدان های سخت نیستند!

صفارهرندی در ادامه اظهار نظرهای عجیب خود بیان کرد: زمان رئیس جمهور اصلاحات، نرخ فحاشی به بسیجی ها ارزان شده بود و اهانت می کردند! و شعار «توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد» مخلوق آن دوره است!

این مقام «کیهان نویس» با بیان خاطراتی خودساخته ادامه داد: همان زمان اصلاحات، زمانی که رئیس جمهور وقت می خواست به دانشگاه برود ؛ دفترش با مسئول بسیج تماس می گرفت که تو را به خدا بچه های بسیجی زودتر بروند جلو سالن را پُر کنند. ما از هواداران خودمان می ترسیم به ایشان تعرض کنند!

وی ادامه داد: برجام و مرجام همه اش کشک است سرنخ دست کیست؟ روز واقعه چه کسانی می آیند؟! وقتی پای منافع ملی به میان می آید خیلی از کسانی که می گویند چو ایران نباشد تن من مباد و دعواهای ملی گرایانه دارند اصلا در خیابان ها پیدا نمی شوند.