ارسال پيام وحدت ملي از نيشابور به مرزهاي ايران
ارسال پيام وحدت ملي از نيشابور به مرزهاي ايران

ارسال پيام وحدت ملي از نيشابور به مرزهاي ايران مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي : مرز ايران چشم بينا و ويترين کشور است آزاده مهديار– مرز ايران چشم بينا و ويترين کشور اسلامي ماست و تبادل فرهنگ ها از طريق مرزها انجام مي شود. جواد حسيني مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در جمع […]

ارسال پيام وحدت ملي از نيشابور به مرزهاي ايران

مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي :

مرز ايران چشم بينا و ويترين کشور است

آزاده مهديار– مرز ايران چشم بينا و ويترين کشور اسلامي ماست و تبادل فرهنگ ها از طريق مرزها انجام مي شود.

جواد حسيني مديرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي در جمع دانش آموزان شرکت کننده ي استان هاي مرزي کشوردر باغرود نيشابور اظهار کرد: کشور بزرگ ايران اسلامي داراي 17 استان مرزنشين است واين اردو دردو بخش پسران و دختران براي بيش از 1500دانش آموزطرح ريزي شده است و استان خراسان رضوي نيز يکي ازاين استان هاي مرزي محسوب مي شود ، اين استان ازسمت شرق باکشور افغانستان و ازسمت شمال شرق باکشور ترکمنستان مرز مشترک دارد.

حسيني با اشاره به وجود قوميت هايي همانند ترک، کرد، بلوچ، فارس، ترکمن و… در مناطق مرزي، خاطر نشان کرد : علاوه بروجود اقليت هاي قومي و ديني، ويژگي هاي ديگري نيز درمرزهاي ايران وجود دارد که ازجمله آن مي توان به همزباني و هم قوميتي اکثرکشورهاي مجاور با مرزهاي ايران اشاره کرده که اين امر باعث افزايش فرهنگ ملي، ديني و ايجاد هم گرايي ديني و اقليتي بيشتر کشور ما وديگر کشورهاي همسايه شده است .

در مراسم اختتاميه اين اردوها که روز سه شنبه سيزدهم مرداد ماه در اردوگاه شهيد رجايي برگزار شد، مدير کل فرهنگي،هنري، اردوها و فضاي پرورشي ضمن تقدير از رئيس اردوگاه، مسئولين آموزش و پرورش نيشابور و مسئولين برگزار کننده پس از بيان بازديد خود از گروه هاي مختلف، از شروع برگزاري اردوها پس از ده سال، ابراز خرسندي کرد.

مهدي علي اکبر زاده حضور دانش آموزان از 17 استان مرزي با گويش هاي مختلف را نشان از همدلي آنان دانست و تصريح کرد: کشور ما بيش از هر زمان ديگري نيازمند همدلي است و اگر اين همدلي نباشد ضرر مي کنيم.

وي خطاب به دانش آموزان با بيان اينکه شما پايه ريزان آينده اين سرزمين هستيد، اظهار داشت: اين اردو براي نشان دادن ارزشمندي هاي شما است تا با همدلي در برابر هر گونه تعرض فرهنگي و فيزيکي مقابله کنيد.

علي اکبر زاده دوري چند روزه دانش آموزان از خانواده هاي شان را فرصتي براي رشد خود باوري و اعتماد به نفس دانش آموزان دانست و از نشانه گيري بدخواهان ايران بر نسل نوجوان و جوان تأکيد کرد و افزود: بايد تلاش کنيد تا مصونيت فرهنگي پيدا کنيد تا توانمندانه براي پيشرفت کشور قد علم کنيد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينکه در کشور ما اتفاقات قشنگي در حال رخ دادن است، اظهار داشت: موفقيت تيم قدرتمند هسته اي باعث شد در برابر دنيا سربلندانه قد علم کنيم و دولت مردان ما تصميم گرفتند ديگران را نيز هم زبان خود کنند.

وي ضمن ابراز خوشحالي از شور و نشاط دانش آموزان، تصريح کرد: پس از توافق هسته اي اثرات اين پيروزي در مرزها ديده خواهد شد و شما پيش از همه اين پيروزي را خواهيد ديد.

مدير کل فرهنگي وزارت آموزش و پرورش همچنين با بيان اينکه شما ساکنين نقاط مرزي قدر زمين را بيشتر مي فهميد، از اهميت حفظ محيط زيست سخن گفت.

وي از دانش آموزان خواست همان گونه که زماني در جهت صرفه جويي برق و بعدها در رابطه با رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي به خانواده هاي خود تذکر مي دادند، در زمينه تذکر براي حفظ محيط زيست نيز ورود پيدا کنند.

در ادامه مسئول نظارت و ارزيابي اردو با اشاره به دلگرمي و خستگي ناپذيري همکاران خود در برگزاري هرچه بهتر اين گردهمايي، از مسئولين برگزار کننده و نيز بروز توانمندي هاي دانش آموزان تقدير کرد.

از برنامه هاي جالب توجه اختتاميه مي توان به نمايش دانش آموزان با لباس هاي محلي و نيز اجراي سرود و پرتاب فشفشه در پايان مراسم اشاره کرد.