اين حرکت فرهنگي موجب تقويت نظام سلامت است
اين حرکت فرهنگي موجب تقويت نظام سلامت است

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم و عکس سلامت در نيشابور: اين حرکت فرهنگي موجب تقويت نظام سلامت است برگزاري موفق جشنواره ملي سلامت در نيشابور باعث شد تا دکتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خواستار تداوم اين حرکت فرهنگي در سالهاي آينده براي ارتقاي […]

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به برگزاري جشنواره فيلم و عکس سلامت در نيشابور:

اين حرکت فرهنگي موجب تقويت نظام سلامت است

برگزاري موفق جشنواره ملي سلامت در نيشابور باعث شد تا دکتر قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خواستار تداوم اين حرکت فرهنگي در سالهاي آينده براي ارتقاي سطح آگاهي عمومي و تقويت نظام سلامت شد.

دکتر هاشمي در پيامي برگزاري نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت در شهر فرهنگي و تاريخي نيشابور، را حاصل زحمات و ژرف انديشي هنرمندان عکاس و فيلم ساز گرانقدر کشور دانسته و با انتقال مفاهيم علمي سلامت با زباني ساده به عموم آحاد جامعه را نقطه شروعي براي تجميع افکار و انرژي اين قشر ارزشمند جامعه و اضافه نمودن آن به مجموعه نظام بهداشت و درمان کشور براي ارتقاء سطح آگاهي‌هاي اجتماعي دانسته بود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي و خدمات درماني نيشابور در پيرامون نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت گفت: ما از شهريور ماه 93 مشغول برنامه ريزي حرکتي در سطح کشوري در زمينه برگزاري اين جشنواره بوديم و با هماهنگي هاي لازم و همکاري صميمانه وزارت بهداشت و درمان موفق شديم اين جشنواره را به ثمر برسانيم.

عظيمي نژاد با تشکر از دست اندرکاران و تيم اجرايي اين جشنواره از هماهنگي استانداري خراسان رضوي، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي، شهرداري و شوراي شهر نيشابور و همدلي ساير سازمان هاي دولتي و عمومي شهرستان سپاسگزاري نمود و اظهار اميدواري کرد جشنواره فيلم و عکس سلامت به يک حرکت مانا و مستمر ملي تبديل شود.

مبدع برگزاري اولين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت در جمع خبرنگاران گفت: سازمانهاي مختلف درصددند تا پيام خود را به دنيا از طرق مختلف برسانند و مهمترين وسيله اي که براي اطلاع رساني کارآمد است، هنر مي باشد.

معاون فرهنگي دانشجويي وزارت بهداشت هم در اين خصوص اظها داشت: جشنواره فيلم و عکس سلامت نمود عيني واژه فرهنگ سلامت است.

داوودآبادي فراهاني افزود: تا کنون نياز وافري به دبيرخانه کلي فرهنگ سلامت در کشور احساس مي شد و برگزاري اين جشنواره در دانشکده علوم پزشکي نيشابور نشان از تدبير مسئولين دانشکده علوم پزشکي نيشابور دارد.

گفتني است نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت از اول تا هفتم خرداد ماه 94 به همت دانشکده علوم پزشکي نيشابور در فرهنگسراي سيمرغ نيشابور برگزار شد .در اين جشنواره داوران بين المللي فيلم و عکس ، به انتخاب فيلم و عکس هاي برگزيده پرداختند و استقبال هنرمندان از اين جشنواره بسيار مطلوب گزارش شده است. به طوري که 230 فيلم از 204 هنرمند فيلم ساز و 3715 عکس532 هنرمند عکاس به اين جشنواره ارسال و داوري شدند.

به گفته ي مرتضي امين الرعايا، دبير اين جشنواره، در اختتاميه نخستين جشنواره فيلم و عکس سلامت در بخش عکاسي با نظر هيئت داوران احسان کمالي سيد علي حسيني فر و نفر سوم : هادي آذر پور و نفر چهارم : جلال شمس آذران شناخته شدند .

در ادامه در بخش فيلم مستند، هيئت داوران فيلم هاي «هديه اي به نام زندگي» از شرمين مجتهد زاده را به عنوان اثر برتر معرفي کرد و فيلم هاي «زخم» (سيد مهدي موسوي) «الله يار» (احمد نيک فرجام) جوايز دوم و سوم را از آن خود کردند و «گيسوي آشفته زمين» (مهدي يارمحمدي) به عنوان اثر چهارم معرفي شد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در حاشيه همايش روز ملي خيام: برگزاري جشنواره ملي و فيلم عکس سلامت به ميزباني دانشکده علوم پزشکي نيشابور و از استقبال بي سابقه هنرمندان سراسر کشور بسيار خوشحال کننده است.

مروي، رئيس کميسيون انرژي مجلس و نماينده نيشابور در مجلس: ضمن تقدير از رياست دانشکده علوم پزشکي نيشابور به خاطر تلاش هاي صورت گرفته، اگر سلامت با مقوله فرهنگ عجين نشود نمي‌توانيم به اهداف ترسيم شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي دست يابيم که اين امر با توسعه آگاهي بخشي در حوزه سلامت ميسر مي باشد.

مديرکل مرکز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: اقدام دانشکده علوم پزشکي نيشابور به عنوان نهاد علمي و آموزشي براي برگزاري جشنواره فيلم و عکس سلامت، اين دغدغه را در هنرمندان ايجاد مي‌کند تا براي دوره‌هاي آتي اين رويداد، با نگاه و شناخت دقيق‌تر به توليد آثار بپردازند و حرکت و جرياني را مي‌تواند در ارتباط هنر و سلامت جامعه در ديار خيام و عطار، شفيعي کدکني، پرويز مشکاتيان و … موجب شود.

مظفري، معاون استاندار و فرماندار ويژه نيشابور: هنر به معناي عام، زبان گوياي بسياري از موضوعات مي‌تواند باشد. آثار رسيده به جشنواره با توجه به دقت مسئولين آن در نحوه برگزاري و همچنين تبليغات خوب آن در رسانه‌ها را خوب ارزيابي مي‌کنم و از هنرمندان درخواست دارم که با تلاش خود و با بيان حرفه ‌اي، کشور و ما را در راه رسيدن به جامعه‌اي سالم ياري کنند.

سرابي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان: استقبال بي نظير هنرمندان، عکاسان و فيلم سازان از اين جشنواره در ابرشهر نيشابور شهر ادب و تاريخ را به فال نيک گرفته و نويد رويکردهاي نوين و هدفدار در جشنواره هاي فرهنگي و هنري بويژه فيلم و عکس است. جشنواره فيلم و عکس سلامت نشان از درک بالاي مديران سلامت دارد.

دکتر ميري، رئيس دانشگاه علوم پزشکي زاهدان: از برگزارکنندگان نخستين جشنواره فيلم و عکس سلامت در نيشابور قدرداني مي کنم.

مارتين اشتاير (Martin Steyer) و مايکل هامان (Michael Hommon) از آلمان، اعضاي هيأت داوران بخش فيلم: تا کنون در هيج جاي دنيا جشنواره اي به نام فيلم و عکس سلامت ثبت نشده بود.

ايوبي، معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: بازديد از نمايشگاه عکس نخستين جشنواره ملي فيلم و عکس سلامت را ضروي دانست و به اتفاق فرخنده کيش، مديرعامل انجمن سينماي جوانان ايران از اين جشنواره بازديد کرد.