کوتاه از شهرستان
کوتاه از شهرستان

صدقات نیشابوری ها فقط برای نیشابور محمدیان مدیر کمیته امداد نیشابور در گردهمایی مسئولین و هیئت امناء مساجد شهرستان نیشابورگفت : صدقات اهدایی مردم به کمیته امداد فقط صرف امور محرومین شهرستان نیشابور می گردد و این صدقات به شهر یا کشور دیگری ارسال نمی شود. جمع آوری صدقه به منظور کمک به مردم مظلوم […]

صدقات نیشابوری ها فقط برای نیشابور

محمدیان مدیر کمیته امداد نیشابور در گردهمایی مسئولین و هیئت امناء مساجد شهرستان نیشابورگفت : صدقات اهدایی مردم به کمیته امداد فقط صرف امور محرومین شهرستان نیشابور می گردد و این صدقات به شهر یا کشور دیگری ارسال نمی شود. جمع آوری صدقه به منظور کمک به مردم مظلوم فلسطین یا بلایای طبیعی درکشور یا خارج از کشور و … غیره ، فقط در روزهای خاص مثل روز قدس ویا در زمان وقوع بلایای طبیعی در مدت زمان محدود وبا ذکر عنوان کمک بر روی صندوق ها صورت می پذیرد. هم اکنون بالغ بر28 هزار نفردرشهرستان نیشابور از خدمات کمیته امداد بهره مند هستند.

سلامت و فرهنگ

وب دا- داوودآبادی فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت در مراسم پایانی نخستین جشنواره کشوری فیلم و عکس سلامت در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور، گفت: بایدها و نبایدهای پزشکی و هنجارها و ناهنجاری‌های حوزه سلامت باید تبدیل به فرهنگ شود.وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سال آینده نخستین جشنواره سلامت و زیرمجموعه‌های آن در حوزه فیلم، عکس، انیمیشن و … را اجرایی می‌کند.

برنامه های بزرگداشت ارتحال امام در نیشابور

میرعلمدار- عباس کرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور اظهارکرد: اعزام 60 روحانی طرح هجرت به روستاهای پر جمعیت شهرستان، ارسال پوستر، بنر، لوح فشرده سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) به همه ادارات و سازمان‌ها، فضاسازی تبلیغاتی سطح شهر توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و شورای هماهنگی تبلیغات، حضور ائمه جماعات و مداحان و اعضا هیأت مذهبی در مراسمات و تبلیغات سطح شهر، تبلیغات در اتوبوسهای واحد، ارسال پیامک توسط تمامی ادارات سازمان‌هایی که دارای سیستم پیامک هستند، از برنامه های ستاد بزرگداشت امام خمینی در نیشابور بوده است.

اهدای جهیزیه

محمدیان مدیر کمیته امداد نیشابور با اعلام این خبر گفت: همزمان با ولادت یگ حضرت قائم (عج) 15 کمک هزینه جهیزیه به ارزش سیصد میلیون ریال به 15 نوعروس تحت پوشش این نهاد اهداء شد. وی اظهار داشت در حال حاضر بیش از 450 نوعروس تحت پوشش این نهاد در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه می باشند.

نمایشگاه آداب زندگی در مدارس ابتدایی

همزمان با اولین هفته از خردادماه94نمایشگاهی از آثار دانش آموزان مدارس ابتدایی منطقه زبرخان در شهر خرو با هدف معرفی آثار منتخب دانش آموزان در دبستان شهید محمدعلی رحمانی شهر خرو با شرکت مدارس ابتدایی این شهربرگزارگردید. در این نمایشگاه تعداد 200اثردر قالب های مختلف: دست سازه ها،نشریات دیواری،نقاشی وطراحی در معرض دید دانش آموزان ومعلمان قرارگرفته است.

شاهدپژوهی آموزش و پرورش نیشابور

شادکام، معاون هماهنگی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مراسم تجلیل از 320 جانباز فرهنگی شهرستان نیشابور گفت: آموزش و پرورش نیشابور از پیشرو ترین شهرها دراجرای طرح های شاهدپژوهی است. در این مراسم مسئولین شهرستان، نماینده ولی فقیه در سپاه نیشابور، فرمانده تیپ 21زرهی امام رضا (ع)، مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران و دفتر حفظ و نشر آثار دفاع مقدس حضور داشتند اعلام شد که مرکز شاهد پژوهی نیشابور مجهز به کتب مرجع در ابعاد ایثار و شهادت و قصه جنگ، سالن های گفتمان فرهنگی آماده ارائه خدمات به جانبازان و خانواده ایثارگران شهرستان و دانشجویان و دانش آموزان در اجرای طرح های شاهد پژوهی و ایثار پژوهی می باشد.