کوتاه از شهرستان نیشابور
کوتاه از شهرستان نیشابور

سومین « چلّه چارانه» در نيشابور میر علمدار- قوامی نژاد، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان از برگزاری سومين سال مسابقات چلّه چارانه (حفظ رباعيات حكيم عمر خيام نيشابوري) با شركت دانش‌آموزان مقطع ابتدايي پايه اول تا ششم خبرداد و افزود: 12 داور در 6 پايه، داوري اين مسابقات را برعهده گرفته‌اند و120 […]

سومین « چلّه چارانه» در نيشابور

میر علمدار- قوامی نژاد، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان از برگزاری سومين سال مسابقات چلّه چارانه (حفظ رباعيات حكيم عمر خيام نيشابوري) با شركت دانش‌آموزان مقطع ابتدايي پايه اول تا ششم خبرداد و افزود: 12 داور در 6 پايه، داوري اين مسابقات را برعهده گرفته‌اند و120 نفر ازبرگزيده‌هاي تمامي مدارس به مرحله نيمه نهايي راه يافتندكه در آموزشگاه بنت الهدي صدر برگزارگرديد و سرانجام مرحله نهايي آن با حضور 40 برگزيده نهايي درآرامگاه خيام برگزار شد .

کنگره شعر «توس تا نیشابور»

فارس- سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه 27 اردیبهشت ماه پنجمین کنگره شعر «توس تا نیشابور» برگزار می‌شود، گفت: 400 نفر با هزار و 700 اثر در این کنگره شرکت کردند.

مهندس وکیلی در بیمارستان 22 بهمن

مظلومی نژاد قائم مقام مشارکتهای اجتماعی دانشکده علوم پزشکی نیشابور از حضور همشهری نیکوکار، عبدالرضا وکیلی در بیمارستان 22 بهمن نیشابور خبر داد و افزود: در این دیدار از بخشهای ام ار ای و سی تی اسکن ، سی سی یو و دیالیز ساخته شده توسط خود ایشان و نیز پروژه در حال ساخت سه طبقه آنژیوگرافی توسط خیر ارجمند شفیعی نیز بازدید شد و ریییس دانشکده و ضمن تقدیر از وکیلی، خواهان حضور بیشتر ایشان در پروژه های عمرانی درمانی و آموزشی شد.

سفال های نیشابور زیر اشعه ایکس

ایرنا – فرشته رحیمی، کارشناس پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از انجام پژوهش بررسی کاربرد رادیوگرافی اشعه ایکس در بررسی آثار تاریخی با همکاری این پژوهشکده خبر داد و گفت: این پژوهش در مرحله نخست به بررسی سفال های زرین فام شوش و نیشابور پرداخت. رادیوگرافی اشعه ایکس یکی از روش های دستگاهی غیر تخریبی در بررسی ساختار از نظر آسیب شناسی، تعیین روش های ساخت و شکل دهی و بافت آثار سفالین، فلزی، نسخ خطی، نقاشی و سایر آثار است.

مسابقه رياضي روز خيام

میرعلمدار- قوامي نژاد معاون مديركل و مدير آموزش و پرورش نيشابور گفت: به مناسبت با 28 ارديبهشت سالروز ملي بزرگداشت حكيم عمر خيام نيشابوري به اهتمام خانه رياضيات نيشابور، دوازدهمين دوره مسابقات رياضيات بين دانش آموزان کلیه مقاطع شهرستان نيشابور و دیگر شهرهای خراسان رضوی برگزار شد. جوايز نفرات برتر همزمان با 28 ارديبهشت سالروز ملي بزرگداشت حكيم عمر خيام نيشابوري با حضور مسوولین عالی رتبه در باغ مصفای خیام اهدا خواهد شد.

جایزه جشنواره هلال رسانه به نیشابور رسید

مهر – سلامتی، مسئول هنری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابور گفت: مرتضی امین الرعایایی عکاس جوان نیشابوری موفق شد تا در دومین رقابت های جشنواره هلال رسانه در بخش عکس مقام برتر این رقابت را به خود اختصاص دهد.در این جشنواره تعداد ۳۷۴ اثر از سراسر کشور در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت داشتند که امین الرعایایی موفق به کسب مقام برتر و دریافت جایزه نقدی و تندیس در رشته عکاسی این جشنواره شد.

ورود گله داران ممنوع

رئیس حفاظت محیط زیست نیشابور گفت: با تلاش مامورين منطقه حفاظت شده رئيسي در طول ماه گذشته 15 پرونده چراي غير مجاز دام در داخل منطقه حفاظت شده رئيسي تشكيل و دامداراني كه به صورت غير مجاز وارد منطقه حفاظت شده رئيسي شده بودند به مراجع قضايي معرفي شدند و از 10 چوپان گله نيز تعهد كتبي اخذ گرديد. وي از دامداران ، عشاير و روستا نشينان درخواست كرد ضمن همكاري با مامورين مناطق حفاظت شده ؛ از ورود غير مجاز دام به عرصه هاي حفاظت شده پرهيز كنند.

حضور فرماندار در یک انجمن کتاب

روابط عمومی اداره کتابخانه ها- احمدآبادی مسوول انجمن کتاب سیمرغ خبر داد: جلسه هفته گذشته انجمن کتاب سیمرغ با حضور مظفری، معاون استاندار و فرماندار نیشابور در کتابخانه عمومی شریعتی برگزار شد.

پلاک کذاری درخت به نفع محرومین در میرآباد

روابط عمومی کمیته امداد- محمدیان، مدیر کمیته امداد نیشابور گفت : در قالب طرح شجره طيبه با موضوع زکات مستحبی 50 اصله درخت گردو ، گیلاس وزردآلو در روستای میرآباد از توابع بخش مرکزی به نفع محرومين پلاک گذاري شد. تا کنون 450 اصله درخت میوه به نفع محرومین نیشابور پلاک گذاری شده است.

تقدیر از شوراهای بخش

باقر صدیقی/ همایش بزرگداشت شوراهای اسلامی بخش مرکزی نیشابوربرگزار شد در این همایش با حضور معاون استاندارو فرماندارویژه شهرستان ازخدمات تعدادی از رؤسای شوراهای اسلامی بخش با اهدای لوح سپاسی قدردانی شد.

موفقیت ورزشکاران دانشگاه‌ آزاد نیشابور

نائب قهرمانی در رشته‌های فوتسال پسران و طناب‌کشی دختران به همراه قهرمانی در مسابقات آمادگی جسمانی و داژبال (وسطی) در مسابقات استانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به واحد نیشابور رسید.ردر بخش انفرادی مسابقات آمادگی جسمانی هم شوکت پیرانی از واحد نیشابور به مقام اول این دوره مسابقات نائل آمد.