جنتی به نیشابور می آید
جنتی به نیشابور می آید

مدیرکل ارشاد استان در رابطه با روز ملی خیام خبرداد: جنتی به نیشابور می آید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم گرامیداشت روز ملی خیام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود. سیدسعید سرابی روز دوشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این مراسم ملی روز 28 اردیبهشت ماه جاری […]

مدیرکل ارشاد استان در رابطه با روز ملی خیام خبرداد:

جنتی به نیشابور می آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم گرامیداشت روز ملی خیام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

سیدسعید سرابی روز دوشنبه گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این مراسم ملی روز 28 اردیبهشت ماه جاری در نیشابور بر پا خواهد شد.

وی خواهرخواندگی شهرها مراغه و نیشابور، رونمایی از مجسمه حکیم عمر خیام و گلبارن آرامگاهش، همایش شعر و موسیقی و برگزاری کارگاه خوشنویسی و هنرهای تجسمی را از برنامه های این روز در نیشابور برشمرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: 23 اردیبهشت ماه نیز همایش ملی روز فردوسی در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور اساتید و پژوهشگران برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همچنین پنجمین ‘کنگره شعر از توس تا نیشابور’ طی روزهای 25 تا 28 اردیبهشت جاری با حضور شاعران برجسته کشور در شهرهای مشهد و نیشابور برگزار می شود.

وی افزود: تاکنون 400 نفر با هزار و 622 اثر برای حضور در این گنگره اعلام آمادگی کرده اند و در همین چارچوب دو مراسم شب شعر در شهرهای هرات در افغانستان و دوشنبه در تاجیکستان پس از برگزاری مراسم اختتامیه برگزار خواهد شد.

سرابی همچنین گفت: به همین مناسبت با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و صدا و سیمای خراسان رضوی نیز متنی میان دانش آموزان در مدارس و نشست اعضای شورای شهر و شورای عالی استانهای کشور قرائت خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان هم در این ارتباط گفت: به منظور پاسداشت روز ملی خیام همزمان با برگزاری آیین اختتامیه کنگره ملی شعر«از توس تا نیشابور» شهرستان نیشابور میزبان خیام شناسان و شعرای ملی می شود.

مظفری با اشاره به اینکه شهرستان نیشابور افتخار میزبانی همایش روز ملی خیام را در بیست و هفتم اردیبهشت ماه با حضورمقامات عالی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و خیام شناس دارد افزود: همایش علمی وپژوهشی بررسی آثار واحوال خیام نیشابوری با حضوراندیشمندان و محققان خیام شناس ساعت ۸ صبح در محل فرهنگسرای سیمرغ نیشابور با حضور مهمانان ویژه از جمله پروفسور حسین صادقی، پرفسورسید حسن امین ،دكترقدمعلی سرّامی، دكترمحمد حسین ساكت، دكترتورج عقدائی، استاد علیرضا سراج و تنی چند از خیام شناسان برگزار می شود.

مظفری یادآورشد:در این مراسم همچنین از پروفسورعلی پولاد واستاد رسول مرادی تجلیل خواهد شد وآقای دکتر ایرج ملک پورتوسط شورای اسلامی شهر نیشابور به عنوان شهروند افتخاری این ابرشهر معرفی خواهد آمد .

مظفری ادامه داد: همزمان با روز ملی حکیم خیام نیشابوری شهرهای نیشابور و مراغه به دلیل برخورداری از رصد خانه خواهر خوانده می شوند.