پيام تلفني يکي از شهروندان و انتقاد وي از وضع پنبه کاران
پيام تلفني يکي از شهروندان و انتقاد وي از وضع پنبه کاران

درج پيام تلفني يکي از شهروندان و انتقاد وي از وضع پنبه کاران و نيز يکي از نمايندگان مجلس؛واکنش شهروند ديگري را در دفاع از آقاي نماينده سبب شد. خيام نامه با هدف روشن شدن بيشتر موضوع توضيح سومي را که در اين خصوص ارسال شده درج مي نمايد. اميد آن که پايان اين مناظره […]

درج پيام تلفني يکي از شهروندان و انتقاد وي از وضع پنبه کاران و نيز يکي از نمايندگان مجلس؛واکنش شهروند ديگري را در دفاع از آقاي نماينده سبب شد. خيام نامه با هدف روشن شدن بيشتر موضوع توضيح سومي را که در اين خصوص ارسال شده درج مي نمايد. اميد آن که پايان اين مناظره ي غير حضوري باشد:

با سلام و عرض ادب به مسئولين و سردبير محترم خيام نامه از اين که تمام خبرها و اتفاقاتي در سطح شهرستان را رخ مي دهد به اين وضوح منعکس مي کنيد بسيار ممنون و سپاسگزارم. خواستم مطلبي را به عرض برسانم که در نشريه شما در شماره هاي 227 و 228 چاپ شده. اميدوارم که لطف کنيد و چاپ نماييد.

در نشريه خيام نامه در شماره 227 از قول شخصي به نام … از روستاي گلقندشت نوشته بوديد که وضعيت پنبه که زراعت اول بيش از 50 روستاي بخش ميان جلگه و شهر عشق آباد مي باشد بسيار اسفناک و در وضعيت بحراني مي باشد و آقاي سبحاني نيا که زادگاهش از همين بخش مي باشد هيچ کاري براي اين گروه عظيم که نزديک به 15 هزار خانوار هستند نکرده است.

بسيار خوشحال شديم که فردي پيدا شده و صداي ما کشاورزان را از طريق نشريه شما به گوش ايشان برساند.

ولي در نشريه شماره 228 خيام نامه يکي از کشاورزان به نام …. از روستاي گلقندشت که خودش کشاورز و پنبه کار نيز مي باشد تمام حرف هايي که دوست عزيزمان در شماره قبل ترش زده بود را کذب دانست و به دفاع از آقاي سبحاني نيا پرداخت. سردبير محترم و همشهريان عزيز شايد شما خبر نداشته باشيد ولي اين آقا بهتر از هر کسي مي داند که کشاورزان اين منطقه به خاطر بي توجهي و بي برنامگي مسئولين به خاک سياه نشسته اند مردم اين منطقه که کشت اولشان پنبه است، هنوز به خاطر قيمت پايين نتوانسته اند بعد از شش ماه که از فصل برداشت مي گذرد محصول خود را بفروشند. بسياري از تجار و صنعتگران که به اين محصول وابسته اند ورشکسته شده اند، به خاطر اينکه پنبه را خريده اند و به علت وضعيت بد بازار روي دستشان مانده و دولت به جاي حمايت از اين قشر زحمت کش روز به روز واردات پنبه را بيشتر مي کند.

يک کيلو پنبه ما کشاورزان را 2200تومان دولت نرخ داده که حدوداً با احتساب بذر، کود، تراکتور، سم و ماليات مبلغ 1300تومان به ازاي هر کيلو کسر مي گردد و در آخر هر کيلو 900تومان باقي مي ماند. که آن را هم اگر بخرند پنج تا ده درصد آفت مي زنند آيا با اين وضعيت واقعاً مقرون به صرفه است.

اينجانب هم کشاورز و هم کارمند هستم و بهتر از هر کسي مي دانم که اين قشر زحمتکش با چه مشکلاتي روبرو هستند. آقاي … شما که محصول سال گذشته ات روي دستت مانده چرا حرف حق را کذب مي داني و به دفاع از ايشان و امثال ايشان که فقط به فکر خودشان هستند مي پردازيد. واقعاً که ايشان و امثالهم فقط موقع انتخابات خودي نشان مي دهند و بعد که راهي مجلس مي شوند انگار که نه انگار! شايد بانزديک شدن به انتخابات مجلس ،ايشان و امثال ايشانبا شنيدن اين حرف ها؛ که اگر وقت داشته باشند بخوانند؛ تلنگري و زنگ خطري باشد که به ناله و داد اين مردم زحمتکش برسند يادر دور آينده مجلس بايد صندلي خالي خود را در مجلس به وضوح ببيند.

آقاي … شما هم به خاطر مراعات برخي مطالب که از قول شما نسبت به ايشان نوشته اند حرف حق را کذب مي دانيد والا خوب مي دانيد که ايشان با راي همين مردم بر مسند نشسته اند. اينجانب قصد کوبيدن شخص و اشخاصي را ندارم و هيچ گونه ادعايي هم ندارم و فقط از جهت روشن شدن و آگاه کردن مردم و افکار عمومي اين چند خط را نوشتم، اگر اقاي … منکر حرف هاي آن شخص محترم در نشريه شماره 227 نمي شد بنده هم اين ها را نمي نوشتم.

قبلا از سردبير نشريه خيام نامه ممنون و سپاسگزارم