تجمع سکوت فرهنگيان!؟
تجمع سکوت فرهنگيان!؟

تجمع سکوت فرهنگيان!؟ « اعتراض ما سياسي نيست ؛ تنها يک حرکت صنفي است» تجمع صنفي گروهي از فرهنگيان نيشابور در محوطه ي آموزش و پرورش نيشابور بدون هيچ گونه شعار و يا حرکت خلاف قوانين نظام، درصبح روز پنج شنبه 27فروردين 94 در اعتراض به وجود تبعيض فرهنگيان با ساير نهادهاي دولتي و اعتراض […]

تجمع سکوت فرهنگيان!؟

« اعتراض ما سياسي نيست ؛ تنها يک حرکت صنفي است»

تجمع صنفي گروهي از فرهنگيان نيشابور در محوطه ي آموزش و پرورش نيشابور بدون هيچ گونه شعار و يا حرکت خلاف قوانين نظام، درصبح روز پنج شنبه 27فروردين 94 در اعتراض به وجود تبعيض فرهنگيان با ساير نهادهاي دولتي و اعتراض به رسانه اي شدن افزايش حقوق معلمين برگزارشد. تبعيض‌هاي موجود در سيستم آموزشي کشور و همچنين اجرا نشدن قانون خدمات کشوري که منجر به تبعيض‌هاي گسترده بين فرهنگيان و کارکنان دولت شده است از دلايل اصلي اين تجمع بود.

يکي از فرهنگيان حاضر در اين تجمع مي گويد: ما تنها خواهان رفع تبعيض بين کارمندان آموزش و پرورش با ساير ارگان هاي دولتي هستيم، اعتراض ما ابدا سياسي نيست بلکه تنها يک تجمع صنفي است.چندين سال است که اين تبعيضات وجود دارد و با اقدامات قبلي به نتيجه نرسيده و امروز با تجمع سکوت قصد داريم تا اعتراضمان را به خاطر وجود اين تبعيضات و رسانه اي شدن وعده هايي که عملي نمي شود به گوش دولت برسانيم.

فرهنگي بازنشسته اي هم که در جمع حضور داشت معتقد بود: ارزش و شان معلم در جامعه کم شده است مخصوصا با رسانه اي کردن اين وعده و وعيدهايي که مي دهند و عملي نمي شود.ما تنها مي خواهيم حقوق معلم مناسب شان و منزلت آنها باشد.مي خواهيم تبعيض ها رفع شود و از وزير مي خواهيم با مصاحبه هاي خود مردم را در مقابل فرهنگيان قرار ندهند.

يکي از فرهنگيان هم با اشاره به اينکه تجمع ما به اين دليل نيست که در سالهاي اخير معلمين از وضعيتشان راضي بوده اند و دم نمي زده اند و الان مشکل دار شده اند، بلکه به اين دليل است که الان فضا بازتر شده است و ما مي توانيم اميدوار باشيم که صدايمان به گوش مسئولان خواهد رسيد.

قوامي نژاد هم در بين فرهنگيان حضور يافت و گفت: من هم مانند شما فرهنگي هستم و با مشکلاتي که مي گوييد نا آشنا نيستم ، همراه و حامي و هم صدا با شما هستم ومنعکس کننده اين خواسته هاي شما نيز هستم .وي در پاسخ به اين سوال خبرنگار ما که چه اقداماتي براي خواسته هاي همکارانتان انجام داده ايد گفت:ما با تشکيل کارگروه ها و برنامه ريزي ها به بررسي مشکلات فرهنگيان مي پردازيم تا مشکلات خردتر شود و معتقديم که ظلم به معلم و پايين آمدن شان معلم مساوي است با پايين آمدن شان کل جامعه که در اين صورت جامعه رشد نخواهد کرد.

وي درپايان خاطر نشان کرد که اين حضور فرهنگيان را به فال نيک مي گيريم و حامي اشان هستيم تا بدانند انسجام در بين فرهنگيان وجود دارد و همه يک گروه هستند.

از جمله حواشي اين تجمع؛ اعتراض به انتخاب نمايندگان معلمين به صورت انتصابي و نه انتخابي بود که با تکذيب همان نمايندگان و قوامي نژاد روبرو شد. همچنين جستجوي حراست اين اداره در بين معلمين براي شناسايي معلمين ا اعتراض مواجه شدکه رييس اين اداره با قول اين که هيچ مشکلي براي کسي پيش نخواهد آمد و اين کار صرفا به خاطر اين بوده که شخصي غير فرهنگي در آن تجمع وجود نداشته باشد .اين تجمع با گرفتن عکسي دسته جمعي با حضور قوامي نژاد پايان يافت.

تهیه شده توسط :الهام صادقی