نويد رونمايي از سه محصول توليدي جديد صادراتي در سال 94
نويد رونمايي از سه محصول توليدي جديد صادراتي در سال 94

پيشتازي شرکت خيام صنعت در توليد داخلي، خودکفايي و صادرات نويد رونمايي از سه محصول توليدي جديد صادراتي در سال 94 شرکت تعاوني توليدي خيام صنعت نيشابور از سال 1375 فعاليت خود را در کارگاهي کوچک در نيشابور آغاز کرد و در سال هاي 83 تا 86 با اخذ پروانه تأسيس از اداره تعاون و […]

پيشتازي شرکت خيام صنعت در توليد داخلي، خودکفايي و صادرات

نويد رونمايي از سه محصول توليدي جديد صادراتي در سال 94

شرکت تعاوني توليدي خيام صنعت نيشابور از سال 1375 فعاليت خود را در کارگاهي کوچک در نيشابور آغاز کرد و در سال هاي 83 تا 86 با اخذ پروانه تأسيس از اداره تعاون و پروانه بهره برداري از سازمان صنايع، اقدام به احداث واحد توليدي خود در شهرک صنعتي خيام با دريافت تسهيلات تبصره اي جهت ساخت و ساز و خريد ماشين آلات نمود.

مديرعامل شرکت خيام صنعت در گفتگو با خيام نامه در خصوص توليدات شرکت گفت: در آغاز کار، اين واحد توليدي 71 قلم محصول از قبيل اجزاء موتور و قطعات ماشين آلات راهسازي، کشاورزي و ترابري شامل انواع روغن سردکن، منبع هاي اگزوز، لوله هاي سيستم سوخت رساني و آب، لوله هاي را آب، منبع آب، پلوس و قطعات آلومنيومي و … را توليد مي نمود که در ابتدا اين توليدات به صورت مختصر انجام مي گرفت.

علي درودي افزود: با گذشت زمان و پي بردن به نقاط ضعف و همچنين استفاده از نظريات خريداران کالا، با تلاش در توليد هر چه بهتر کيفيت محصولات اقدام نموده و به موقعيت امروزي دست يافتيم و اکنون مي توانيم با افتخار اعلام نماييم که محصولات توليدي اين واحد توانسته است علاوه بر بدست آوردن بازار فروش اين قطعات در داخل كشور که با رشد فزاينده تقاضا نيز مواجه شده است، بازار نمونه خارجي اين محصولات را شکسته و زمينه ورود3 قلم كالاي توليد خارج از جمله کولر روغن، درب جا ترموستات و لوله هاي جا ترموستاتي به داخل كشور را نيز مسدود نمايد.

وي ادامه داد: يکي از محصولات اين واحد که قسمت اعظم توليد شرکت را نيز شامل مي شود، انواع روغن سردکن گيربکس و موتور ماشين آلات سنگين ترابري و راهسازي مي باشد که اين واحد با الهام گرفتن از نمونه خارجي اقدام به طراحي و ساخت محصول نموده و با ايجاد تغييراتي در نمونه خارجي آن توانسته محصول توليدي خود را متناسب با نوع آب و هواي هر منطقه از كشور طراحي نمايد. اين در حالي است که نمونه خارجي آن داراي اين قابليت نبوده و اين امتياز بسيار مهمي براي شرکت مي باشد.

درودي با اشاره به افزايش نرخ دلار و هزينه تهيه قطعات از خارج کشور براي خريداران، بيان کرد: علاوه بر امتياز تناسب آب و هوايي محصول با نقاط مختلف کشور، قيمت محصولات توليدي نسبت به نمونه هاي مشابه خارجي از قيمت بسيار پايين تري برخوردار است. به عنوان مثال يک عدد کولر گيربکس ساخت اين شرکت نسبت به نمونه خارجي آن 60 درصد کاهش قيمت دارد و همين امر همراه با توجه به کيفيت موجب توان رقابت با بازار جهاني و استقبال خريداران شده و ديگر رغبتي به استفاده از محصولات خارجي نيست.

وي ضمن اشاره به توليد رادياتور روغن خودرو و نازل انژکتور سوخت خودرو از برنامه شرکت براي اضافه کردن 15 محصول ديگر به توليدات خيام صنعت، خبر داده و نويد داد: علاوه بر 5 محصول قبلي که موجب خودکفايي کشور شده، به لطف خداوند متعال در سال94 هم از 3 مصحول جديد رو نمايي خواهد شد که ما را از نمونه هاي خارجي بي نياز مي کنند.

اين فعال صنعتي ضمن تأکيد بر اهميت صادرات و رقابت در بازارهاي جهاني تصريح کرد: محصولات توليدي اين واحد به کشورهاي ديگر نيز صادر مي شود.

وي با اشاره به صادرات محصولات به ترکيه در سه سال متوالي افزود: اخيرا نيز اين واحد درصدد انجام امور مربوط به صادرات 26 قلم کالاي توليدي ديگر به کشور ترکيه مي باشد که اين خود بيانگر عزم جدي مسئولين شرکت جهت ورود به بازارهاي جهاني مي باشد.

علي درودي افزود: از افتخارات شرکت اين است که در شرايط تحريم، قطعات توليدي ما نياز بازار را تأمين نمود و در اين زمينه با خلاء مواجه نبوديم و در کشور مجبور نشديم زير بار هزينه هاي تهيه قعطه از خارج شويم.

وي خاطرنشان کرد: در ابتداي کار ظرفيت توليد محصولات شرکت 2000عدد و 5 تن بوده که با تلاش اين ميزان در سال هاي بعد به 10000 عدد و 20 تن افزايش يافته است.

اين کارآفرين همشهري ميزان اشتغال زايي شرکت را در حال حاضر18 نفر عنوان کرد که تا 30 نفر امکان افزايش دارد.

وي افزود: با توجه به افزايش قراردادهاي کاري و همچنين روند رو به رشد شرکت، برآن شديم نسبت به توسعه واحد اقدام کنيم و با افزايش ماشين آلات بتواند گامي در جهت به کارگيري نيروي انساني و صادرات محصولات بردارد.

مديرعامل شرکت خيام صنعت نيشابور ضمن اشاره به طرح توسعه شرکت، فضاي فعلي کارگاه توليدي را 650 متر بيان کرد و افزود: با توسعه شرکت به اين فضا 400 متر افزوده مي شود.

وي اضافه کرد: در راستاي اجراي طرح توسعه هم اکنون در حال ساخت سوله ها و تهيه و نصب ماشين آلات هستيم.

اين توليد کننده ضمن برشمردن افتخارات شرکت خيام صنعت به انتخاب اين شرکت به عنوان شرکت تعاوني برتر استان در سال 90 و نيز کسب عنوان واحد نمونه در دو سال مختلف در نمايشگاه بين المللي توانمندي هاي تعاونگران اشاره نمود.

وي با اشاره به برخي مشکلات عرصه صنعت، مشکل در خريد مواد اوليه به علت نوسانات ارزي را از جمله اين مسائل دانست و گفت: همچنين ادغام وزارت صنايع با بازرگاني و نيز ادغام وزارت تعاون با کار و رفاه موجب گستردگي کار اين وزارت خانه ها و عدم تمرکز کافي بر وظايف محوله قبلي شد که مشکلاتي را هم براي توليدکنندگان به همراه داشته است.

اين مدير صنعتي با بيان اينکه تمامي روند توليد محصولات خيام صنعت در خود شرکت صورت مي گيرد، خواستار توجه بيشتر مسئولين به عرصه صنعت و توليد شد و گفت: با عنايت به اهميت بي ترديد اين حوزه و نيز اراده مسئولين در جهت حمايت از كارگاه هاي توليدي كوچك و ايجاد بستر مناسب جهت اشتغال بيشتر، اميدواريم با حمايت و همراهي بيشتر مسئولين زمينه شکوفايي بيش از پيش عرصه اقتصاد و اشتغال شهر و کشورمان فراهم گردد.

وي ضمن قدرداني از همراهي مسئولين شهرستان، مديران و پرسنل شرکت، از حمايت بانک هاي صادرات، تجارت، سپه و توسعه تعاون سپاسگزاري نمود.

درودي در پايان هدف نهايي شرکت خيام صنعت را ايجاد اشتغال زايي و سربلندي براي کشور عزيزمان عنوان کرد و ابراز اميدواري نمود: با ياري يکديگر بتوانيم به نوبه خود خدمتي در راستاي استقلال و خودکفايي کشورمان برداريم.