رئيس جمهور: کارگران ستون فقرات توليدات کشور هستند
رئيس جمهور: کارگران ستون فقرات توليدات کشور هستند

رئيس جمهور: کارگران ستون فقرات توليدات کشور هستند دکتر روحاني با بيان اينکه «کارگران ستون فقرات توليدات کشور هستند»، اظهار کرد: اگر ما امروز از استقلال و خودکفايي سخن مي گوييم، اگر امروز از توليد داخلي حرف مي زنيم و از آن حمايت مي کنيم، همه و همه در سايه کار و تلاش کارگران عزيز […]

رئيس جمهور: کارگران ستون فقرات توليدات کشور هستند

دکتر روحاني با بيان اينکه «کارگران ستون فقرات توليدات کشور هستند»، اظهار کرد: اگر ما امروز از استقلال و خودکفايي سخن مي گوييم، اگر امروز از توليد داخلي حرف مي زنيم و از آن حمايت مي کنيم، همه و همه در سايه کار و تلاش کارگران عزيز اين سرزمين است.

نبايد در آنجا که ضرورتي ندارد اجازه داد کالاهاي ساخته شده ديگر کشورها وارد کشور شود. ما در سال هاي گذشته با وارد کردن محصولات خارجي به داخل کشور، براي کشورهاي ديگر اشتغال ايجاد مي کرديم و براي جوانان خود بيکاري. رئيس جمهور ادامه داد: در سايه هموار کردن مسير توليد، تعامل سازنده با جهان و رفع قدم به قدم تحريم ها بايد زمينه رشد، اشتغال و افزايش توليد را مهيا کنيم. امروز مي بينيم که در بنادر جنوب کشور کارگران ايراني مشغول فعاليت براي تخليه بار از کشتي ها هستند در حاليکه در ماه هاي گذشته اين کشتي ها در بنادر کشورهاي خليج فارس پهلو مي گرفتند.

بايد زمينه ايجاد تشکل هاي مدني و مردمي و انجمن هاي خاص در ميان کارگران، آزاد و بدون مشکل باشد. آنها بايد بتوانند از طريق تشکل ها و جمعيت هاي آزاد خود، صدايشان را راحت تر و شفاف تر به گوش مسئولان و وزارت کار برسانند و دولت نبايد در اين تشکل ها مداخله کند؛ چراکه اين تشکل ها مردمي هستند و دولت بايد صرفاً بستر لازم براي فعاليت آنها را مهيا کرده و از آنها حمايت کند.