افزايش عوارض دست شورا نيست، به موجب قانون است
افزايش عوارض دست شورا نيست، به موجب قانون است

در جلسه شوراي شهر عنوان شد: افزايش عوارض دست شورا نيست، به موجب قانون است تحقيق و تفحص شورا در امور شهرداري آزاده مهديار– اين روزها افزايش نرخ عوارض نوسازي شهرداري که با اعتراض برخي شهروندان هم رو به رو شده است و وجود پاره اي خطاها در محاسبات برخي قبوض واکنش شوراييان را در […]

در جلسه شوراي شهر عنوان شد:

افزايش عوارض دست شورا نيست، به موجب قانون است

تحقيق و تفحص شورا در امور شهرداري

آزاده مهديار– اين روزها افزايش نرخ عوارض نوسازي شهرداري که با اعتراض برخي شهروندان هم رو به رو شده است و وجود پاره اي خطاها در محاسبات برخي قبوض واکنش شوراييان را در پي داشته است.

روز سه شنبه گذشته در جلسه علني شورا صالح آبادي، رييس شورا با بيان اين که اين افزايش طبق ماده 64 قانون انجام شده و در اختيار دولت است، شورا را در اين افزايش نرخ بي تقصير اعلام کرد و تصريح کرد: اين افزايش درصد سراسري است، در حالي که قيمت تمام شده ساختمان در شهري مثل نيشابور با تهران بسيار متفاوت است.

وي افزود: نماينده ما آقاي اقبالي به همراه نمايندگان کل کشور نسبت به اعتراض به اين طرح اقدام کرده است و ما معتقديم دولت آن را تعديل خواهد کرد.

در نهايت اين موضوع به راي اعضا گذاشته شد و با راي اعضا مقرر شد به متن قانون و مانند سابق عمل شود در عين حال نسبت به بررسي قبوض و از بين بردم خطاهاي آن اقدام گردد. اين در حالي بود که پيشنهاد اقبالي مبني بر استفاده از اختيارات شورا جهت کاهش درصدي اين عوارض براي کاهش فشار بر مردم با استقبال اعضا مواجه نشد.

اعضاي شورا همچنين در اقدامي کم سابقه 5 نماينده جهت تحقيق و تفحص در امور مختلف شهرداري انتخاب کردند: شاملي نماينده شورا در تحقيق و تفحص در واحدهاي مميزي، پارسا جهت تحقيق و تفحص نسبت به روند کميسيون ماده صد، جدي جهت تمام موارد مربوط به نيروي انساني، و هوشمند براي تحقيق و تفحص در طرح تفصيلي شهر . همچنين جهت تحقيق و تفحص در کليه قراردادها، مناقصه ها و مزايده هاي شهرداري هوشمند و حسيني به عنوان نماينده شورا انتخاب شدند.

در حاشيه گفت و گوهاي اين جلسه هوشمند، از هوداران دولت احمدي نژاد، در اظهار نظري کنايه آميز پيرامون افزايش عوارض گفت: کليد دولت تدبير و اميد اينجا شکسته است، که اقبالي در واکنش پاسخ مي گويد: نه، کليدش دست آقاي احمدي نژاد افتاده است، که هوشمند مجدد در اظهار نظري عجيب پاسخ مي دهد: اگر کليد دست احمدي نژاد بود که وضع ما اين نبود!

جلسه هفتگي شوراي شهر به رسم معمول با تاخير نيم ساعته آغاز شد و حتي برخي از اعضا به جاي حضور در جلسه، اقدام به پاسخگويي به شهروندان حاضر در مقابل شورا نموده بودند که با واکنش رئيس شورا مواجه شد که اظهار داشت: اين ها روز مقرر براي پاسخ به ارباب رجوع نمي آيند، آن وقت الان که بايد نامه هاي مردم را بررسي کنيم، دارند ارباب رجوع پاسخ مي دهند!

نویسنده :آزاده مهديار