ستون آزاد (میم . فریمن)
ستون آزاد (میم . فریمن)

انتقاد براي اصلاح اينجا ستون آزاد است و ما با هيچ کس شوخي نداريم حتي با خودمان! اين هم دو تا انتقاد توپ از همين نشريه اي که الان داريد مي خوانيد: هفته ي قبل مي خواستيم از اين همه آگهي هاي رنگ و وارنگ براي آقاي مظفري در نشريات مختلف نيشابور انتقاد کنيم که […]

انتقاد براي اصلاح

اينجا ستون آزاد است و ما با هيچ کس شوخي نداريم حتي با خودمان! اين هم دو تا انتقاد توپ از همين نشريه اي که الان داريد مي خوانيد: هفته ي قبل مي خواستيم از اين همه آگهي هاي رنگ و وارنگ براي آقاي مظفري در نشريات مختلف نيشابور انتقاد کنيم که فرصت نشد. بعد که نشريه ي خودمان درآمد ديديم ما هم آگهي تبريک چاپ کرده ايم! بنده ضمن احترام به جناب فرماندار مظفري، عرض مي کنم که نشريات بايد رويه ي انتقادي خود را با ارکان قدرت هميشه حفظ کنند حالا چه اصول گرايان سرِ کار باشند چه اصلاح طلبان. خيام نامه رويکرد اصلاح طلبي دارد، آشکارا گفته است و به آن افتخار مي کند اما قرار نيست هيچ يک از مسئولان اصلاح طلب را در جايگاهي انتقادناپذير بداند و دچار چاپلوسي بيمارگونه اي شود که متاسفانه مي بينيم بعضي ها در آن جناح نسبت به بعضي ها داشتند و دارند و گاهي هاله ي نور هم بر گِرد سر آنان مي ديدند و مي بينند.

حاشيه پردازان پر حاشيه

اصولا وقتي اصول گرايان قدرت را از دست مي دهند دوست دارند همه چيز را به هم بريزند نمونه اش دعوت از يک چهره ي افراطي به نيشابور بود و بعد هم تيتر اول يکي از نشريات نيشابوري، که اصلاح طلبان مي خواهند از مظفري باج خواهي کنند. انتقاد بعدي من به اين است که چرا نصف صفحه ي خيام نامه در شماره ي پيش براي درج سخنان آن آقاي افراطي و پاسخ گويي به ايشان تلف شد؟! اصلا سياست آن طرفي ها همين است که اصلاح طلبان را درگير بازي هاي سياسي کنند و همان طور که در دوران هشت ساله ي آن سيد ممنوع التصوير و ممنوع الخبر هر 9 روز يک بحران درست مي کردند حالا هم همان ماجرا را ادامه دهند. نيشابور عزيزمان و در واقع ايران مان اين روزها حال و روز خوشي ندارد. فارغ از خالي بندي هاي تلويزيون که همه چيز را گل و بلبل نشان مي دهد و جدا از نظر آن خطيب خطبه خوان که مردم را به رژيم لاغري ملي دعوت مي کند آن چه همه مي دانيم اين است که بسياري از مردم براي تامين مخارج يک زندگي حداقلي مشکل دارند و اعتياد و طلاق و بيکاري و… هم ديگر نيازي به گفتن ندارد. فسادهاي کلان بالانشينان هم که ديگر طبيعي و عادي شده است. بحران هاي بين المللي هم که هر روز بيخ گوشمان است. بنابراين چه خوب است بي توجه به حاشيه هاي بي اهميت حاشيه پردازان به عنوان يک نشريه ي مردمي، تنها صاف و صادقانه به عنوان چشم بيناي جامعه بر کار مسئولان نظارت کنيم و صداي اعتراض مردم را به گوش آنان برسانيم. و باز هم تکرار مي کنم: جناب فرماندار مظفري، تکليف پيام هاي انتقادي مردم را که ما هر هفته در نشريه چاپ مي کنيم روشن کنيد! وقتي مسئولان هيچ اعتنايي به سخن مردم ندارند و از پاسخ گويي طفره مي روند چه بايد کرد؟! … راستي چه بايد کرد؟!

خوشمان آمد!

هفته ي گذشته يک حرف حساب اساسي در همين نشريه چاپ شده بود که خوشمان آمد! اين ديدگاه امير شهلا با اندکي دخل و تصرف: «فصل هيجان انتخابات، شاخص دقيقي براي ارزيابي سرمايه اجتماعي کشور نيست. اين سرمايه آن جا مشخص مي شود که دولت جديد، که بيش از 50 درصد آراء مردم را کسب کرده بود وقتي از مردم خواست از دريافت يارانه ها انصراف بدهند فقط حدود 10 درصد انصراف دادند!» بله و الان هم که خبردار شده ايد وقتي مردم با زبان خوش حرف گوش نکنند مسئولان محترم مجبور مي شوند زورکي عمل کنند و از هفته ي قبل شروع کرده اند به حذف يارانه هاي به قول خودشان دهک هاي بالاي جامعه! راستي وقتي نفت 120 دلار شده بود دولت مهرورز عدالت گستر که معاون اولش الان دارد آب خنک مي خورد با اين پول ها چه کرد؟