کوتاه از شهرستان
کوتاه از شهرستان

گامی دیگر در راه پایتختی کتاب فارس – کرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی 35 تفاهم‌نامه گسترش فرهنگ مطالعه بین ارشاد نیشابور و دستگاه‌های اجرایی امضا شد. این تفاهم‌نامه‌ها شامل توزیع و عرضه کتاب، کتاب و برنامه‌های مناسبتی و قدرشناسی، کتاب و هنر و اطلاع […]

گامی دیگر در راه پایتختی کتاب

فارس – کرخی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی 35 تفاهم‌نامه گسترش فرهنگ مطالعه بین ارشاد نیشابور و دستگاه‌های اجرایی امضا شد. این تفاهم‌نامه‌ها شامل توزیع و عرضه کتاب، کتاب و برنامه‌های مناسبتی و قدرشناسی، کتاب و هنر و اطلاع رسانی و کتاب و مشارکت عمومی می‌شود.

آخرین خانه های بهداشت شهرستان

وب دا- سه خانه بهداشت روستاهای رحمت آباد، مبارکه و همایی که بر اساس طرح گسترش شبکه های بهداشتی درمانی کشور، آخرین خانه های بهداشت مورد نیاز شهرستان نیشابور می باشد هر کدام با 85 مترمربع زیر بنا و 120 میلیون ریال اعتبار به بهره برداری رسید. همچنین پایگاه اورژانس 115 جاده ای «گلبو» در بخش میان جلگه با 80 مترمربع زیر بنا و 1200 میلیون ریال اعتبار، 26 بهمن ماه 93 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

تقدیر بسیج از مرشدهای پیش کسوت

روابط عمومی بسیج- بلقان آبادی، مسئول تربیت بدنی بسیج نیشابورگفت: همزمان با دهه مبارک فجر از مرشدان پیشکسوت این رشته درگود باستانی شهید فیوج تقدیر کرد. مرشدان محمد نیک سیرت، محمد حاتمی، حسین میری، هادی نعیم آبادی، جمال الدین احمدیه وغلاث در مراسمی به همت کانون بسیج ورزشکاران نیشابور مورد تقدیر قرار گرفتند.

سی طرح جدید کمیته امداد

روابط عمومی کمیته امداد- محمدیان، مدیر کمیته امداد نیشابور در حاشیه بازدید بیش از10 طرح دامپروری در روستای ریگی از توابع بخش میان جلگه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 60 طرح برای مددجویان زیر پوشش این نهاد با اعتبار5 میلیاردو 68 میلیون ریال اجرایی شده است که 60 درصد آن از محل اعتبار ات صندوق اشتغال نیازمندان و 40 درصد دیگر از محل اعتبارات امدادی بوده است. وی خاطر نشان کرد : تا پایان سال جاری حداقل 30 طرح دامپروری دیگر با اعتبار 3 میلیارد ریال اجرایی خواهد شد.

خانه سازی کمیته امداد در فوشنجان

محمدیان، مدیر کمیته امداد نیشابور گفت: 57 واحد مسکن مددجویی با حضور مسئولین شهرستان در روستای فوشنجان از توابع بخش مرکزی بهره برداری شد و کار مقاوم سازی 100 واحد دیگر در حال انجام است. برای ساخت این 57واحد بیش از17میلیارد و یکصد میلیون ریال هزینه شده است.

خلق مجسمه‌ در حضور مردم

میرعلمدار- كرخي رييس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور گفت: در سمپوزیوم ملي مجسمه در آبادان، شهر مقاومت، پس از بررسی‎ در میان هنرمندان مجسمه‎ساز، ۱۰ نفر از هنرمندان كشور انتخاب شدند كه عليرضا قدمياري هنرمند نيشابوري نيز جزو ايشان بود. وی مجسمه‌ ای سنگی با عنوان «مقاومت و توسعه فرهنگ »را در حضور مردم خلق كرد که پس از ساخته شدن در موزه‌ی مجسمه‌سازی آبادان در سایت سازمان منطقه‌ی آزاد اروند به ‌نمایش در می‌آید.

شرط احداث پایگاه بهداشت شهر خرو

وب دا- تقوی، معاون بهداشتی علوم پزشکی نیشابور راه اندازی پایگاه بهداشتی شهر خرو و ارائه خدمات را منوط به واگذاری مکان مناسب توسط شورای اسلامی و یا خیرین محترم روستا دانست و آمادگی مرکز بهداشت را در خصوص راه اندازی پایگاه اعلام کرد. وی خواست که خیرین محترم شهر خروین در صورت تمایل به واگذاری محلی در حاشیه خیابان اصلی باعنوان پایگاه بهداشتی موضوع را به این معاونت اطلاع دهند.

جدایی درمانگاه سرپایی از اورژانس

کلینیک سرپایی بیمارستان 22 بهمن نیشابور افتتاح شد به بهره برداری رسید. این درمانگاه در کنار بخش اورژانس بیمارستان 22 بهمن واقع شده و در آن خدمات سرپایی شامل ویزیت پزشک عمومی و تزریقات و سرم تراپی مردان و زنان ارائه می گردد. پیش از این یکی از معضلات و مشکلات اساسی بخش اورژانس بیمارستان 22 بهمن کمبود شدید فضای فیزیکی و همچنین ادغام بیماران سرپایی با بیماران بستری بوده است.