گلايه هاي ورزشکاران نيشابوري از سوء مديريت در عرصه ورزش شهرستان
گلايه هاي ورزشکاران نيشابوري از سوء مديريت در عرصه ورزش شهرستان

گلايه هاي ورزشکاران نيشابوري از سوء مديريت در عرصه ورزش شهرستان آقاي نماينده! ورزش و جوانان را دريابيد دريافت دستي برخي وجوه و سناريوي خانوادگي آقاي مدير در صدا و سيما ملاقات جمعي از ورزشکاران و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي با نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي بدل به جلسه درخواست از اين نماينده […]

گلايه هاي ورزشکاران نيشابوري از سوء مديريت در عرصه ورزش شهرستان

آقاي نماينده! ورزش و جوانان را دريابيد

دريافت دستي برخي وجوه و سناريوي خانوادگي آقاي مدير در صدا و سيما

ملاقات جمعي از ورزشکاران و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي با نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي بدل به جلسه درخواست از اين نماينده مجلس براي چاره انديشي در خصوص مديريت ورزش شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي خيام نامه، در اين ديدار که روز سه شنبه 21بهمن ماه برگزار شد، ورزشکاران و قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي از کمبودهاي ورزش شهرستان گله کردند، از حاشيه هاي سياسي سايه انداخته بر ورزش نيشابور گفتند و درخواست هاي خود را از اين نماينده مجلس مطرح کردند.اما نوک پيکان انتقادات ورزشکاران، عملکرد اميني، مدير اداره ورزش و جوانان نيشابور را نشانه رفته بود.

در اين ديدا ابتدا علي هوشمند، از فعالان ورزش هاي رزمي با اشاره به مشکلات ورزشکاران نيشابور، به ويژه مسائل مديريتي و کاستي هاي موجود،از تلاش مدير ورزش شهرستان براي سرپوش نهادن بر کمبودها انتقاد کرد.

وي با اشاره به ويژه برنامه اي که شبکه استاني سيماي خراسان در خصوص ورزش نيشابور تهيه کرده، گفت: براي ضبط اين برنامه 6نفر از ورزشکاران دعوت شده بودند که رييس اداره قبل از ضبط برنامه با تک تک آنها صحبت کرده و خواسته بود تنها به بيان عناوين و افتخارات خود اکتفا کنند و صحبتي از مسايل مديريتي و کم و کاستي ها مطرح نکنند.

دبير هيات ورزش هاي رزمي با اشاره به اينکه اين يک سناريوي از پيش تعيين شده براي حفظ موقعيت رييس اداره بود مدعي سانسور و تلخيص هدفدار گفته هاي ورزشکاران در اين برنامه شد و افزود:حتي هنگامي که مجري از مصاحبه شونده ها خواست در مورد دغدغهها و کمبودها سخن بگويند با ممانعت آقاي اميني روبرو مي شوند.اين در حالي است که همزمان با تدارک و کارگرداني آقاي رييس در معاونت بانوان اداره از» گل و بلبل «جلوه دادن همه مسايل ورزش شهرستان به ويژه حوزه بانوان انتقاد کرد.ضمن آن که بستگان درجه يک آقاي مدير هم در اين سناريو نقش ايفا کردند.

در ادامه يکي ديگر از ورزشکاران هم در تاييد سخنان وي از عدم وجود سالن هاي استاندارد، کمبود اعتبارات تخصيص يافته،عدم حمايت و همکاري با هيات هاي ورزشي از سوي اداره ورزش و جوانان،عدم توجه به نظرات کارشناسان و نخبگان ورزش نيشابور، بي توجهي نسبت به پيشکسوتان و قهرمانان رشته هاي مختلف،تشکيل نشدن شوراي عالي ورزش شهرستان و فقدان توجه به ورزش همگاني به عنوان مهم ترين انتقادات وارده بهعملکرد اداره متولي امور ورزش و جوانان نيشابور نام برد.

اين در حالي است که به اعتقاد ورزشکاران و دست اندرکاران حاضر در جلسه وجود استعدادهاي بسيار در ميان جوانان، وجود مربيان و ورزشکاران پيشکسوت و با تجربه و نيز توجه و علاقمندي جدي خانواده ها به فعاليت ورزشي فرزندان شان را مي توان بهعنوان نقاط قوت و پتانسيل هاي بسيار مثبت براي پرورش نسل آينده دانست.

دبير هيات ورزش هاي رزمي با اشاره به اينکه ورزش نيشابور مديران بزرگ مي خواهد نه کساني که از فرصت طرح مسايل ورزش شهرستان در رسانهملي براي پيش بردن سناريويي خانوادگي استفاده کنند، مهم ترين راه کار غلبه بر مشکلات را توجه مديران ارشد شهرستان و نمايندگان مجلس دانست.

در ادامه اين جلسه، تاجور به نمايندگي از پيش کسوتان ورزش نيشابور با بيان اينکه مشکلات ورزش نيشابور بسيار ريشه دار و قديمي است افزود: متاسفانه هر جلسه ي گفت و گويي که تا حالا تشکيل شده ،نتيجه اش همان گفت و گو و ماندن وعده ها در حد حرف بوده است.

اين ورزشکار پيشکسوت ،نبود سالن هاي ورزشي استاندارد و فقدان نکات بهداشتي در نگهداري سالن ها و کمبود اماکن ورزشي را مشکل اصلي دانست و ادامه داد: در اين مدت 4تا سالن مناسب براي جوان هاي ما احداث نشده و اغلب مربيان از هزينه هاي شخصي برايي برخي تجعيزات هزينه مي کنند. در زمان مديريت آقاي باز افکن درنيشابور، ما يک «تاتمي» به همت ايشان خريداري کرديم ولي الان نيست! کجاست؟نمي دانيم .

رييس هيات موتورسواري و اتومبيلراني نيشابور هم در اين جلسه از مشکلات مبتلا به ورزشکاران اين رشته سخن گفت و از نبود هماهنگي ميان ادارات مختلف براي رتق و فتق مسايل ورزشي گلايه کرد.

مهدي صحرايي با اشاره به اينکه اغلب هيات هاي ورزشي کمي اعتبارات و بودجه اندک است گفت: ما براي ورزش موتور سواري يک پيست در منطقه «آزمون پايه يک» داريم براي فنس کشي و تکميل حصار اطرافش مانده ايم.از طرف ديگر مشکل تردد موتورهاي ما است که تاکنون بارها از سوي نيروي انتظامي توقيف شده اند چرا که اين موتورها،مخصوص ورزش است و بدون گمرک وارد شده است اما نيروي انتظامي آن ها را قاچاق مي داند.اين مشکل شايد با يک جلسه گفت و گو بايد حل مي شد اما اين رابطه دوطرفه بين ما و نيروي انتظامي متاسفانه هنوز جواب مثبت نداده و از شما مي خواهيم براي حل مشکل به ما کمک کنيد.مجدي مقدم از هيات ورزش هاي رزمي هم با اشاره به استعدادهاي فراوان در نيشابور، ضمن تشکر از کمک و توجه علي مروي، نماينده نيشابور و فيروزه در مجلس، خواستار افزايش حمايت هاي وي از ورزشکاران شد.

يکي از بانوان ورزشکار هم از حساسيت هاي نادرست در مورد ورزش بانوان و دامن زدن ناآگاهانه و بعضا عمدي برخي افراد انتقاد کرد و ادامه داد: الان تنها يک سالن مخصوص بانوان داريم که متاسفانه همان هم توسط آقايان مورد استفاده قرار مي گيرد و حق ورزش بانوان به درستي ادا نمي شود.

خانم محيط آبادي توجه به نظرات افراد تحصيل کرده، کارشناسان و افراد آگاه را راه توسعه و رشد ورزش شهرستان ناميد.

رييس هيات ورزش جوانان و معلولين هم در اين جلسه با بيان اينکه کسي کهمي خواهد ورزش شهرستان را اداره کند بايد کارشناس و متخصص باشد افزود: بايد به گزينه هايي که ورزشکاران مطرح مي کنند توجه شود و البته خود ما هم بايد گزينه مناسب معرفي کنيم.

رمضانعليدولابي آمدن افراد به خاطر مسايل خطي و جناحي و فارغ از ديدگاه هاي کارشناسي را معضل ورزش نيشابور دانست و ادامه داد:کساني که براي مدير فعلي ورزش فرش قرمز پهن کردند چرا حالا همه چيز را رها کرده اند.آن کسي که يک فرد را براي اداره مجموعه انتخاب کرده بايد به دنبال کارش هم باشد. وي با اشاره به گفت و گوهاي خود با کميسيون ورزشي شوراي شهر افزود: من به آنها گفتم:»زيبا حرف زدن مشکلي را حل نميکند.ورزش بودجه مي خواهد، نگوييد پول نيست، امکانات نيست، شما از همين امکانات موجود استفاده درستي نمي کنيد. بياييد يک سالن را در اختيار ما بگذاريد تا درآمد زايي هم بکنيم.

قهرمان کشتي و پيشکسوتان جهان با لهجه شيرين نيشابوري اش سخنران بعدي اين ديدار بود.

جهان پهلوان فضل اله دهنوي به 2نکته مهم در سخنان اش اشاره کرد: توجه به ورزش بانوان و آقايان با توجه به استعدادهاي هر دو گروه در کنار هم و برنامه ريزي بلند مدت به عنوان نياز اصلي ورزش شهر.

شکيبا، مربي فوتبال با اشاره به عدم رسيدگي به امکانات ورزشي موجود خواستار برنامه ريزي براي استفاده از پتانسيل بخش خصوصي براي توسعه ورزش شد و افزود: کسي که رييس اداره ورزش مي شود بايد از او برنامه خواست هم در بعد قهرماني و هم در بخش همگاني ورزش. مشکل ما نداشتن برنامه است. عدم استفاده از پيش کسوتان ،بي توجهي به نظرات نخبگان و کارشناسان حوزه تربيت بدني ، عدم استفاده از توان شرکت هاي بزرگ براي توسعه ورزش قهرماني ، وجود حاشيه ها در ورزش از ديگر انتقادات شکيبا بود.

يکي از ورزشکاران از اينکه چرا براي اجاره سالن فيش به بانک واريز نمي کنيم و مبالغ دستي دريافت مي شود، اين امر را موجب بدون حساب و کتاب بودن درآمدها و محل هزينه کرد آن ها دانست و همچنين موضوع برگه هاي تحويل شده بيمه باستاني کاران به جاي کارت و دريافت نقدي وجه به جاي واريز به حساب مورد انتقاد قرار گرفت.

حقيقي داور بين المللي فوتبال هم با اشاره به مظلوم واقع شدن ورزشکاران و به ويژه داوران گفت: فرشيد فرح نيا که روزي در فينال ليگ مسابقات کشوري سوت زد ،الان کجاست؟ وقتي او بيمار شد کي سراغ اش را گرفت؟ چرابايد قهرمان دو 100متر ايران الان در مرغ فروشي کار کندياآن ديگري در سوپر مارکت.

وي به برکناري 6رييس هيات در 6ماه گذشته اشاره کرد و در ادامه با بيان اين که ورزش نيشابور مشکل پول ندارد، مشکل مديريت دارد ،از به کارگيري نيروهاي فاقد صلاحيت در استخدام هاي اداره خبر داد.

در پايان صحبت هاي اهالي ورزش؛ نماينده نيشابور در مجلس لب به سخن گشود.علي مروي در پاسخ به سخنان يکي از حضار که گفته بود :»نکند حالا که داريم به انتخابات نزديک مي شويم ،شما به فکر مشکلات افتاده باشيد»اظهار کرد:خود من هم به دوستان متذکرشدم که مبادا از اين جلسه تصور تبليغات انتخاباتي پيش بيايد ولي دوستان اصرار داشتند که اين جلسه شکل بگيرد.

وي که بخش عمده سخنانش ارتباط چنداني با صحبت هاي مطرح شده توسط حاضران نداشت، در پايان با بيان اينکه که سعي مي کنم مشکل و درد و دل هاي شما را منتقل کنم اظهار کرد: توقعات شما به حق است و اميدوارم نتيجه بگيريم.نبايد کسي در راس کار باشد که اين اندازه به او نقد وجود داشته باشد. البته بايستي اگر مديري خودش مي بيند که بر کارهاي او اين انداره نقد وجود دارد خودش بايد کار را رها کند و به اهلش بسپارد.البته با ارتباطاتي که داريم و صحبتهايي که با وزير محترم ورزش داشته ايم ايشان قول داده اند که نگراني ها را مرتفع کنند و اميدوارم با تغييري که در مديريت شهرستان رخ داده شاهد بهتر شدن شرايط باشيم و شماها هم بايد کمک کنيد.

مروي بيان کرد: من بارها گفته ام مشکل کشور ما تحريم ها نيست تحريم ها 30درصد است.70درصد ضربه را خودمان داريم به خودمان مي زنيم.کارها در کشور بسيار کند پيش مي رود نمونه اش اينکه وقتي من که نماينده مجلس هستم بايد سه سال براي يک مجوز فرهنگي بدوم.

نوشته شده توسط : سید مسعود موسوی تبار