مخ تيليت کردن در رسانه ي ملي
مخ تيليت کردن در رسانه ي ملي

مخ تيليت کردن در رسانه ي ملي کافي است به صدا و سيماي ملي يا همان تلويزيون ضرغامي ماموريت بدهند برو درباره ي فلان سوژه گزارش درست کن… يک آش شلم شوربايي مي پزد که بيا و بخور. مثلا رييس جمهور گفت برنامه بسازيد که مردم تشويق بشوند يارانه نگيرند و انصراف بدهند. آقاي گزارش […]

مخ تيليت کردن در رسانه ي ملي

کافي است به صدا و سيماي ملي يا همان تلويزيون ضرغامي ماموريت بدهند برو درباره ي فلان سوژه گزارش درست کن… يک آش شلم شوربايي مي پزد که بيا و بخور. مثلا رييس جمهور گفت برنامه بسازيد که مردم تشويق بشوند يارانه نگيرند و انصراف بدهند. آقاي گزارش ساز، دوربين را برمي دارد و به ميان مردم مي رود. اما آنچه ما بعد مي بينيم تصاوير 75 نفر از مردم هميشه در صحنه مي باشد که جملگي بالاتفاق مي گويند ما يارانه نمي خواهيم و يارانه کلهم چيز بدي است. استثنا هم ندارد. در بين گزارش شوندگان مي توانيد از دختر خانم محجبه ي مودبه تا ضعيفه ي بد حجاب فشن، از آقاي کارمند آراسته تا بازاري دستمال به گردن، از برادران چشم به زمين دوخته ي مبادي آداب تا جوان سوسول نظرباز ول چرخ و سرانجام از شهروندان مليت خواهِ «چو ايران نباشد تن من مباد» تا استکبارزدگان تجزيه طلب سبيل چخماقي را مشاهده کنيد که همه خواهان توقف دريافت يارانه هستند و با صداي رسا به يارانه ي نقدي «نه» مي گويند. بنازم به اين صدا و سيما.

دزدي در تلويزيون

اگر به خودم باشد دوست دارم هر شماره به تلويزيون الکي- ملي گير بدهم از بس براي ما ماهواره ندارها سوهان اعصاب است! يعني آن قدر اين پيام هاي بازرگاني اش در روزهاي نوروز مخ ما را تيليت کرد که دوست داشتم خط مستقيم عزت جان ضرغامي را داشتم و سلام و عرض ادبي برايش مي فرستادم. اما فعلا به تبليغاتش کاري ندارم. چيزي که کفر مرا درآورده اين است که رسانه اي با بودجه اي ميلياردي که قرار است به قول خودش دانشگاهي اسلامي باشد و درس ادب و اخلاق بدهد همچين تميز و مرتب يک فيلم اسکاري سينماهاي آمريکا را «مي دزدد»، جرح و تعديل مي کند و براي بينندگان عزيزش پخش مي کند، انگار نه انگار که کارگردان و تهيه کننده ي محترم آن فيلم کلي هزينه کرده که فيلمش را بفروشد. حالا آن ها روز قيامت ندارند ما که داريم برادر عزت. جالب است که مدير شبکه يک درباره اين فيلم گفته: «اين فيلم اثري مناسب و مطلوب بوده و با اهداف و سياست هاي ما نيز مطابقت دارد!»