پيـكرنوشيـن شعـر نيشابـور تـشييع شد
پيـكرنوشيـن شعـر نيشابـور تـشييع شد

پيـكرنوشيـن شعـر نيشابـور تـشييع شد علمدار/ پيكرنوشين شعر نيشابور زنده ياد نوشين گنجي شاعره پيشكسوت غزل‌سرا و محلي‌سراي معاصرنيشابوري و خالق رمان «خانم کوچيک» بردوش مردم فرهنگ دوست نيشابور تشييع شد. سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور با اعلام اين خبر اظهار كرد: پيكرنوشين شعر نيشابور زنده يادنوشين گنجي شاعره پيشكسوت غزل‌سرا و محلي‌سراي معاصرنيشابوري […]

پيـكرنوشيـن شعـر نيشابـور تـشييع شد

علمدار/ پيكرنوشين شعر نيشابور زنده ياد نوشين گنجي شاعره پيشكسوت غزل‌سرا و محلي‌سراي معاصرنيشابوري و خالق رمان «خانم کوچيک» بردوش مردم فرهنگ دوست نيشابور تشييع شد.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور با اعلام اين خبر اظهار كرد: پيكرنوشين شعر نيشابور زنده يادنوشين گنجي شاعره پيشكسوت غزل‌سرا و محلي‌سراي معاصرنيشابوري و خالق رمان «خانم کوچيک» بردوش مردم فرهنگ دوست نيشابور از مقابل اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور  به سمت مسجد جامع اين شهر با حضور مسوولين ، هنرمندان ، شاعران ومردم فرهنگ دوست نيشابورتشييع شد.

   خليل اله عراقي گفت:شاعره پيشكسوت غزل‌سرا و محلي‌سراي معاصرنيشابوري  زنده يادنوشين گنجي، فرزند اقبال گنجي، متولد 1319 در مشهد است كه بيشتر زندگي خود را درنيشابور و مدتي را نيز در مشهد گذرانده است. وي از شانزده سالگي شعر مي سروده اما به گفته ي خودش خصوصي بوده و براي دلش مي سروده و خالق رمان «خانم کوچيک» است كه  قبل از فوت چند روزي را در حالت کما در بيمارستان در مشهد بستري بود وسرانجام سوم فروردين 93 دار فاني را وداع گفت و به بهار جاودانگي پيوست كه امروزچهارشنبه 6 فروردين 93 از مقابل اداره فرهنگ وارشاد اسلامي نيشابور به سمت مسجد جامع اين شهر  تشييع و در گلزار فضل بن شاذان نيشابور با حضور مسوولين ، هنرمندان ، شاعران ومردم فرهنگ دوست نيشابور خاکسپاري  شد.

وي در خصوص اين شاعر خاطرنشان كرد: زنده يادنوشين گنجي هميشه حال را بر قال و کنج عزلت و درويشي را بر همه چيزترجيح مي دادوه مسرايشان اقبال افشار، ياري دهنده و مشوقش در تمام عمرپربركتش  بود و در سال هاي 47-48 با همکاري خانم صديقه فاضل رضوي (متخلص به سحر) شب هاي شعري در منزل همشهريان داشتند که بعد از رفتن خانم سحر تا مدت ها ادامه داده اندونقطه ي عطف زندگي هنري بانو نوشين گنجي را مي توان آشنايي اش با زنده ياد حيدر يغما شاعر خشتمال نيشابوري دانست كه  در آن سالها، شب شعرهايي که درتابستان و با دعوت از اساتيد برپا مي شده، بسيار عالي و با استقبال خوبي روبرو بوده است. يکي از اولين شعراي مشهوري که در اين جلسات شرکت کرد، حسين آهي بود و زنده ياد دکتر قاسم غني ملک الشعراي آستان قدس نيز حضوري پررنگ داشته است.

عراقي يادآورشد: بعدها رومان «خانم کوچيک» را با ويرايش ايشان در نشر پاژ منتشر شد که مورد استقبال و تشويق خوانندگان واقع شد. چرا که از نظر روحي ارتباط بسيار نزديکي داشته و در سرودن شعر الهام بخش يکديگر بوده اندو در آخرين سالهاي عمر مشغول جمع آوري اشعارش براي چاپ وتهيه ي لوح فشرده ي اشعار محلي بود.

وي تصريح كرد: زنده يادنوشين گنجي هم چنين خدمات اجتماعي زيادي نيز انجام داده است که به گفته ي خودش به رسم عبادت و به پاس عشق و سپاس از پروردگار بوده است كه يکي از آخرين دستاوردهاي ايشان، تلاش و پيگيري در راضي نمودن وراث باغ نشاط متعلق به پدربزرگشان سالار معتمد بوده که آن را به تملک اداره ي ميراث فرهنگي شهر فيروزه در آورده است.