من علي مطهري هستم
من علي مطهري هستم

من علي مطهري هستم علي مطهري، نماينده تهران در دوره‌هاي هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي است. او فرزند استاد مرتضي مطهري و برادرخانم علي لاريجاني است. علي مطهري در سال 1360 با نوه شيخ جواد انصاري از هم عصران آيت الله خميني (ره) عقد كرده و در سال 1362 زندگي مشترك را با وي […]

من علي مطهري هستم

علي مطهري، نماينده تهران در دوره‌هاي هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي است. او فرزند استاد مرتضي مطهري و برادرخانم علي لاريجاني است. علي مطهري در سال 1360 با نوه شيخ جواد انصاري از هم عصران آيت الله خميني (ره) عقد كرده و در سال 1362 زندگي مشترك را با وي آغاز كرده‌است. همسر ايشان داراي فوق‌ليسانس حقوق است. علي مطهري 4 فرزند دارد که اولي مرتضي 28 ساله و مهندسي عمران تهران جنوب مي خواند، دومي رضا است كه 23 سال دارد و مهندسي مكانيك شريف مي خواند، سومي ليلا است كه سوم دبيرستان است و چهارمي هم زهرا است كه الان حدود 6 سال دارد. مطهري در مرور دوران جواني اش از عاشق شدن گفته است:

«من 23 – 24 ساله بودم كه تصميمي هم براي ازدواج نداشتم، آن روز ها دانشجوي مكانيك دانشگاه علم و صنعت بودم ولي به خاطر انقلاب فرهنگي، ادامه تحصيل 2 سال و 8 ماه متوقف شده بود، در اين دوران به دعوت يكي از دوستانم به راديو رفتم و براي پر كردن فاصله هاي خالي برنامه ها مقاله مي نوشتيم. ماه اول آغاز به كارم در راديو بود كه من به يكي از همكارانم در آنجا علاقمند شدم و اين علاقه رفته رفته شديد شد و عشق به معناي واقعي اش كه انسان را از خواب و خوراك مي اندازد در من ايجاد شد و ترغيبم كرد كه اين موضوع را مطرح كنم و در نهايت يكي از همكاران مسن را واسطه كردم اما آن خانم جواب رد داد و براي بار دوم من خودم با او صحبت كردم كه باز هم جواب رد داد و بعد از آن بود كه من براي اينكه از آن حالت خارج شوم به سراغ ازدواج رفتم. وقتي از جواب رد آن خانم مطمئن شدم از مادرم خواستم كه به خواستگاري دختري مناسب برود و بعد از اينكه همسرم را عقد كردم، تلفني ماجرا را به اطلاع آن خانم رساندم تا اگر برنامه اي دارد ديگر ملاحظه مرا نكند. ديدم شروع كرد به گريه و زاري و حرف هايي زد كه من تازه متوجه شدم او هم به اندازه من علاقمند بوده اما توقع اصرار بيشتر از جانب مرا داشته است. اين ماجرا حالت بدي در من ايجاد كرد . البته اين قضيه باعث شد كه همسر خوبي نصيبم شود.»

دکتر مطهري از ابتداي شهادت استاد مطهري مسئوليت خود را در تدوين و تنظيم آثار چاپ نشده پدر و به طور کلي نظارت بر نشر آثار ايشان دانست و اين کار را از هر کار ديگري واجب تر شمرد. لذا پس از انقلاب فرهنگي و بازگشايي دانشگاه ها رشته تحصيلي خود را علي رغم موفقيت در رشته مکانيک و گذراندن 81 واحد درسي، تغيير داد و خود را به دانشکده الهيات دانشگاه تهران يعني يکي از پايگاه هاي استاد مطهري منتقل نمود و تحصيلات خود را تا اخذ درجه دکترا در رشته فلسفه و کلام اسلامي ادامه داد و از سال 1375 در همين دانشکده به تدريس پرداخت و عضو هيئت علمي گروه فلسفه اين دانشکده شد./ پايان مطلب!