اضطراب شب امتحان
اضطراب شب امتحان

اضطراب شب امتحان اگر مخاطبين عزيز به ياد داشته باشند در شماره قبل توضيحاتي درباره مفهوم اضطراب امتحان داده شد. در اين شماره به ادامه ي راهکارهاي درماني آن اشاره مي گردد. 6- توجه داشته باشيد يکي از عوامل موثر و جدي اضطراب، انباشته شدن درسها براي شب امتحان است ضمناً فراموش نکنيد شب امتحان […]

اضطراب شب امتحان

اگر مخاطبين عزيز به ياد داشته باشند در شماره قبل توضيحاتي درباره مفهوم اضطراب امتحان داده شد. در اين شماره به ادامه ي راهکارهاي درماني آن اشاره مي گردد.

6- توجه داشته باشيد يکي از عوامل موثر و جدي اضطراب، انباشته شدن درسها براي شب امتحان است ضمناً فراموش نکنيد شب امتحان زمان يادگيري درس نيست. زمان مرور درست است.

7- اضطراب فريب انگيز است، به شما القاء مي کند از پس کاري که قرار است انجام دهيد بر نمي آييد .پس در شرايط اضطرابي، دست از تلاش و کوشش برنداريد و به مطالعه درس امتحاني مشغول شويد و اجازه ندهيد اضطراب زمام امور شما را در دست گيرد.

8- به وجود اضطراب اعتراف کنيد و آن را يک اختلال جزئي قلمداد کنيد و دست از مطالعه کردن نکشيد و تمام توجه تان را بر مطلبي که مي خواهيد متمرکز کنيد.

9- مقاومت کنيد .نه تنها تسليم اضطرابتان نشويد بلکه بدون توجه به اضطراب سعي کنيد کارتان را در حد مطلوب انجام دهيد.

اضطراب در حين امتحان

10- هيچگاه به خود نگوئيد اضطراب تمام هوش و حواسم را مختل مي کند و از پس امتحان بر نمي آيم. متوجه باشيد که اضطراب مي تواند ايجاد نگراني کند و کمي شما را برنجاند ولي نمي تواند شما را از هدفتان باز دارد.

11- يک ساعت قبل از امتحان مطالعه درس را بطور کلي تعطيل کنيد.

12- يک ربع قبل از امتحان روي صندلي خود بنشينيد و حواستان را بر نقطه خاصي متمرکز کنيد.

13- سعي کنيد،با لباس کافي و مناسب سر جلسه امتحان حاضر شويد. گرسنه سر جلسه حاضر نشويد.

14- توجه داشته باشيد سئوالات از مطالب کتابهاي درسي شما انتخاب شده است.

15- توجه داشته باشيد اگر هوش واستعداد رسيدن به اين کلاس را داشته ايد با تلاش بيشتر خواهيد توانست از عهده امتحان با موفقيت برآئيد.

16- ورقه امتحان را به آرامي از اول تا اخر از نظر بگذرانيد اول به سئوالات آسانتر پاسخ دهيد.

17- عجله اي براي ترک جلسه نداشته باشيد.

18-ا گر اتفاق خاصي در سالن افتاد به آن توجه نکنيد.

19- اگر وقت اجازه مي دهد يکبار ديگر ورقه امتحاني را مرور کنيد، بعد آن را تحويل دهيد.

آرام و سعادتمند باشيد

علیرضا حدادی