طبابت براي رسيدن به زرق و برق زندگي نيست
طبابت براي رسيدن به زرق و برق زندگي نيست

طبابت براي رسيدن به زرق و برق زندگي نيست پزشک شناخته شده و خوش نام نيشابوري که با تخصص جراحي عمومي بيش از 30 سال به امر معالجه بيماران در نيشابور پرداخته است، همکاران جوان خود را به تلاش براي کسب فضايل اخلاقي توصيه کرد. دکتر حسن امين الاسلامي، که در نشست هيئت رئيسه دانشکده […]

طبابت براي رسيدن به زرق و برق زندگي نيست

پزشک شناخته شده و خوش نام نيشابوري که با تخصص جراحي عمومي بيش از 30 سال به امر معالجه بيماران در نيشابور پرداخته است، همکاران جوان خود را به تلاش براي کسب فضايل اخلاقي توصيه کرد.

دکتر حسن امين الاسلامي، که در نشست هيئت رئيسه دانشکده علوم پزشکي نيشابور با پزشکان متخصص جديدالورود طرح تحول سلامت و خانواده هاي آنان سخن مي گفت، ضمن تشکر حضور پزشکان جديد در نيشابور گفت: تاکنون هيچ‌وقت براي کاري که براي مريض‌هايم انجام داده‌ام به فکر مسائل مالي نبوده‌ام و هميشه فقط سلامتي بيمار را در نظر داشته‌ام.

وي افزود: معتقدم فکر پزشک بايد الهي باشد. همان‌گونه که درگذشته به پزشکان «حکيم» مي‌گفتند که بُعدي الهي داشت، امروز نيز بايد به همين ديد به اين حرفه نگاه کرد.

امين اسلامي افزود: به‌عنوان کسي که سني از من گذشته به شما توصيه مي‌کنم که راهي را برويد که در آينده پشيمان نشويد، زندگي زرق‌ و برق‌هاي زيادي دارد ولي به ياد داشته باشيد که راه رسيدن به آن پزشکي نيست. سر و کار ما باجان انسان است و کوچک‌ترين ضررش به حيات يک موجود ضربه مي زند که در صورت هرگونه آسيب به آن، حق‌الناس است و خدا گفته که هرگز حق‌الناس را نمي‌بخشد. وي بابيان اينکه پزشکي که فداکاري مي‌کند، مسئولين نيز بايد به او توجه کنند گفت: پزشک يک فرد سطح بالاست و بايد زندگي‌اش نيز به همان حد باشد.