به عنوان يکي از سه شهرداري برتر کشور و در کنار تهران و شيراز
به عنوان يکي از سه شهرداري برتر کشور و در کنار تهران و شيراز

به عنوان يکي از سه شهرداري برتر کشور و در کنار تهران و شيراز؛ شهردار نيشابور تنديس جايزه مديريت سلامت اداري را کسب نمود در مراسم چهارمين دوره نظام ارزيابي مديريت سلامت اداري در سال 1393 که چهارشنبه 26 آذر در سازمان ايراني مجامع بين المللي تهران بر گزار گرديد، از شهرداري نيشابور تقدير شد […]

به عنوان يکي از سه شهرداري برتر کشور و در کنار تهران و شيراز؛

شهردار نيشابور تنديس جايزه مديريت سلامت اداري را کسب نمود

در مراسم چهارمين دوره نظام ارزيابي مديريت سلامت اداري در سال 1393 که چهارشنبه 26 آذر در سازمان ايراني مجامع بين المللي تهران بر گزار گرديد، از شهرداري نيشابور تقدير شد و جايزه سلامت مديريت اداري براي اولين بار به مهندس زرندي شهردار نيشابور اهدا گرديد.

گفتني است: اين مراسم همگام با برنامه هفتم از هشت برنامه تحول نظام‌ اداري کشور و فرمان هشت ماده اي مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي برگزار شد و دبيرخانه اين نظام ارزيابي با رويکرد پيشگيري از بروز مفاسد اداري در قالب نظام هاي مديريت راهبردي، فرآيندي، سرمايه انساني، فناوري و نظام هاي نظارتي، بر اساس مستندات ارائه شده سازمان ها و در چهار چوب مدل ارزيابي راهبردها، نظام ها و ساختارهاي منتج به ارتقاي سلامت اداري نسبت به سطح بندي متقاضيان حضور در اين فرايند اقدام نموده و از سازمان هايي که عملکرد بهتر و سرعت بيشتري داشتند، تقدير کرده است.

دکتر دارياني معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران در اين مراسم گفت: بيشتر سازمان ها به طور عمده يک موضوع را دنبال مي کنند اما شهرداري با موضوعات مختلفي روبروست. هم چنين موضوع سلامت اداري از جهت اين که شهرداري ها در ارتباط مستقيم با مردم نيز هستند از اهميت ويژه اي برخوردار خواهد بود.

دارياني افزود: شهرداري ها با برنامه ريزي براي ايجاد سازمان ارتقاي سلامت از دو راهبرد پيش رو يعني راهبرد پيشگيرانه يا راهبرد مبارزه و برخورد، راهبرد نخست و پيشگيرانه را براي انجام اقدامات لازم انتخاب کرده اند و اقدامات اساسي شهرداري در حوزه سلامت اداري شامل اصلاح قوانين و مقررات، اصلاح ساختار و تشکيلات، شناسايي گلوگاه ها، اتوماسيون، ارايه خدمات غيرحضوري، جابجايي و گردش نيروهاي گلوگاه ها، عدم اعطاي امضاي طلايي و برخورد قاطع است.

لازم به ذکر است: در مراسم امسال تنها نام سه شهرداري در سطح کشور در ميان منتخبين مشاهده مي شد که در کنار شهرداري هاي تهران و شيراز، شهرداري نيشابور به عنوان رتبه سه پيشرو در مديريت سلامت اداري مورد تقدير قرار گرفت.

مهندس زرندي شهردار نيشابور پس از بازگشت از اين مراسم به خبرنگار ما گفت: جشنواره سلامت اداري داراي چهار سطح است که شهرداري نيشابور در سطح دوم آن با عنوان دستگاه‌هاي پيشرو در سلامت اداري، حائز رتبه ي سوم گرديد.

زرندي افزود: اين ارزيابي توسط شوراي سياستگذاري دبيرخانه سلامت اداري انجام گرفته که متولي آن دستگاه هاي حاکميتي و نظارتي مي باشند.

محمد حسن زرندي در ادامه گفت: امسال اين جشنواره با حضور سازمان هاي گوناگون از نظام پولي و بانکي، بنگاه هاي اقتصادي، سازمان هاي خدمات عمومي و دستگاه هاي اجرايي فعال در حوزه هاي اقتصادي و اجتماعي برگزار شد که در اين مهم شهرداري نيشابور که براي اولين بار در اين ارزيابي شرکت مي نمود، موفق به کسب نشان سطح سه پيشرو در زمينه ي سلامت اداري گرديد.

شهردار نيشابور گفت: بررسي عملکرد اين سازمان ها مربوط به اقداماتي است که در سال 1393 در حوزه تهيه زيرساخت ها، پيشگيري و جلوگيري از فساد اداري انجام داده بودند که اين امر در شهرداري با جديت در حال پيگيري و اجرا مي باشد.

وي در پايان افزود: کسب اين رتبه بيانگر جريان روند ارتقاي سلامت اداري و مالي در اين سازمان مي باشد.

شهردار نيشابور در پايان ابراز اميدواري نمود: اميدوارم با کمک همکارانم در مجموعه شهرداري و با ياري اعضاي شوراي اسلامي شهر و مساعدت همشهريان فهيم نيشابوري بتوانيم گام هاي بلندي در راستاي نيل به اين هدف برداريم