در موضوع سلامت مردم، با هيچ‌کس تعارف نداريم
در موضوع سلامت مردم، با هيچ‌کس تعارف نداريم

سرپرست علوم پزشکي در بازيد سرزده از مراکز توليد نان فانتزي: در موضوع سلامت مردم، با هيچ‌کس تعارف نداريم سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور به همراه تعدادي از معاونين، مسئولين حوزه بهداشت و درمان و خبرنگاران از مراکز توليد و توزيع نان‌هاي فانتزي بازديد کردند. دکتر محسن عظيمي‌نژاد با حضور در مرکز بهداشت شماره پنج […]

سرپرست علوم پزشکي در بازيد سرزده از مراکز توليد نان فانتزي:

در موضوع سلامت مردم، با هيچکس تعارف نداريم

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور به همراه تعدادي از معاونين، مسئولين حوزه بهداشت و درمان و خبرنگاران از مراکز توليد و توزيع نان‌هاي فانتزي بازديد کردند.

دکتر محسن عظيمي‌نژاد با حضور در مرکز بهداشت شماره پنج به همراه معاون بهداشت و کارشناسان بهداشت محيط اين دانشکده به‌صورت سرزده به مراکز توليد و توزيع نان‌هاي فانتزي، کيک‌ها و تافتون‌پزي‌هاي زير نظر اين مرکز بهداشتي درماني رفت و از نحوه توليد، سطح کيفي و بهداشتي اين مراکز آگاه شد و دستورات لازم را داد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور با حضور در اين مراکز سطح بهداشتي کل کارگاه ، وجود مجوز بهداشت کارکنان، مواد اوليه استفاده‌شده، نظافت و بهداشت وسايل توليدي، انبار و محل استراحت کارکنان را به‌صورت دقيق بازرسي کرد.

دکتر عظيمي‌نژاد در ابتدا گفت: تمام مواد و وسايلي که سلامت مردم را به خطر مي اندازد، جمع‌آوري و به مرکز منتقل خواهد شد.

وي در حين بازديد با اشاره به اهميت نظارت بر بهداشت سطح کارگاه و وسايل توليدي بيان داشت: افراد فعال در اين مراکز بايد بدانند در صورت بروز هرگونه بيماري که اين مواد در آن دخيل باشند در افرادي که از محصولات آنها استفاده مي کنند، گناهي مرتکب شده‌اند و بايد در دادگاه الهي پاسخگو باشند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور در حين بازديد از اين مراکز به مسئولين و خبرنگاران خاطرنشان کرد: هيچ‌کدام از اين مراکز اجازه استفاده از مواد اوليه فله را ندارند و تمام مواد بايد داراي برچسب شرکت‌هاي داراي مجوز و به‌صورت بسته‌بندي با درج تاريخ توليد و انقضا باشد.

دکتر عظيمي‌نژاد با مشاهده تجمع ضايعات نان دريکي از اين مراکز پس از اطلاع از اينکه اين‌ها به دامداران فروخته مي‌شود گفت: فروش ضايعات نان باعث به وجود آمدن مشکلات زيادي در محصولات دامي مثل شير و گوشت مي‌شود که در آينده و پس از استفاده انسان به ‌صورت سرطان و بيماري‌هاي ديگر اثرات خود را نشان خواهد داد.

وي با حضور دريکي از اين مراکز توليد و توزيع در حاشيه يکي از خيابان‌هاي اصلي شهر، با توجه به عدم رعايت بهداشت و وجود مشکلات عديده ديگر، دستور داد به مقامات قضايي معرفي شود.

سرپرست دانشکده علوم پزشکي نيشابور در پايان استفاده از مواد اوليه فله بدون تاريخ توليد و انقضا، عدم نگهداري صحيح مواد اوليه، عدم رعايت بهداشت محيط کارگاه، استفاده از روغن به‌صورت مکرر و نگهداري روغن‌ها در ظروف غيراستاندارد را بيشترين مشکل در بازديد امروز خود دانست.

دکتر عظيمي‌نژاد خاطرنشان کرد: بازديدهاي مستمر تيمه اي بازرسي بهداشت از مراکز توليد مواد غذايي در طي شبانه روزادامه خواهد داشت.

وي خاطرنشان کرد: در موضوع سلامت مردم، با هيچ‌کس تعارف نداريم.