6 هزار تماس تلفني براي دريافت نوبت‌ دندان‌پزشکي در هر روز
6 هزار تماس تلفني براي دريافت نوبت‌ دندان‌پزشکي در هر روز

يک آمار عجيب از کلينيک تامين اجتماعي نيشابور: 6 هزار تماس تلفني براي دريافت نوبت‌ دندان‌پزشکي در هر روز رئيس کلينيک تامين اجتماعي نيشابور به خبرنگار فارس گفت: روزانه 6 هزار تماس تلفني براي دريافت نوبت دندان‌پزشکي برقرار مي‌شود و نزديک به 95 درصد تماس‌هاي تلفني را نمي‌توانيم پاسخگو باشيم. سعيد غفاري اظهار داشت: بيش […]

يک آمار عجيب از کلينيک تامين اجتماعي نيشابور:

6 هزار تماس تلفني براي دريافت نوبت دندانپزشکي در هر روز

رئيس کلينيک تامين اجتماعي نيشابور به خبرنگار فارس گفت: روزانه 6 هزار تماس تلفني براي دريافت نوبت دندان‌پزشکي برقرار مي‌شود و نزديک به 95 درصد تماس‌هاي تلفني را نمي‌توانيم پاسخگو باشيم.

سعيد غفاري اظهار داشت: بيش از 190 هزار نفر در شهرستان نيشابور زير پوشش بيمه تامين اجتماعي هستند و هم‌اکنون در کلينيک تامين اجتماعي نيشابور پزشک عمومي، متخصص عفوني، دندان‌پزشک و ماما مشغول به ارائه خدمت به همشهريان هستند که در کنار آن خدمات تزريقات و آزمايشگاهي نيز به مراجعان ارائه مي‌شود.

وي با بيان اينکه با توجه به تعداد زياد مراجعان به اين مرکز وجود يک دندان‌پزشک در اين کلينيک، کفايت نمي‌کند، افزود: روزانه بيش از 6 هزار تماس براي دريافت نوبت دندان‌پزشکي وجود دارد که با توجه به محدوديت زمان، پزشک در هر روز تنها شش مورد کشيدن دندان، حداکثر 10 مورد عصب‌کشي، پرکردن دندان و چند مورد معاينه را مي‌تواند انجام دهد.

رئيس کلينيک تامين اجتماعي نيشابور با بيان اينکه دلايل بسياري براي کمبود پزشک در بخش دندان‌پزشکي وجود دارد، افزود: در اين باره موضوع اقتصادي مطرح است چراکه پزشک انتظار دارد متناسب با کار خود حق‌الزحمه دريافت کند از طرفي اين شغل جزء مشاغل سخت و زيان‌آور محسوب مي‌شود و نمي‌توان يک علت را دليل اصلي اين کمبود دانست.

وي در ارتباط با نوبت‌دهي در اين کلينيک گفت: اين مرکز مجهز به سيستم نوبت‌دهي تلفني است و افراد روز قبل از مراجعه مي‌توانند از ساعت شش صبح تا 12 شب از طريق تماس تلفني نسبت به دريافت نوبت اقدام کنند.

غفاري خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه نوبت‌دهي در اين کلينيک به صورت تلفني صورت مي‌گيرد، از اين طريق از ازدحام و شلوغي در کلينيک جلوگيري شده و از طرفي نيز وقت بيماران کمتر هدر مي‌رود.