هشدار دامپزشکي به دامداران در خصوص علائم شيوع بيماري تب برفکي
هشدار دامپزشکي به دامداران در خصوص علائم شيوع بيماري تب برفکي

هشدار دامپزشکي به دامداران در خصوص علائم شيوع بيماري تب برفکي به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد کشاورزي نيشابور، با توجه به شيوع بيماري تب برفکي در شهرستان هاي اطراف نيشابور و همچنين وجود دو کانون اين بيماري در روستاهاي يک لنگه و حکيم آباد، شبکه دامپزشکي شهرستان نيشابور به دامداران و گاوداران هشدار داد […]

هشدار دامپزشکي به دامداران در خصوص علائم شيوع بيماري تب برفکي

به گزارش روابط عمومي مديريت جهاد کشاورزي نيشابور، با توجه به شيوع بيماري تب برفکي در شهرستان هاي اطراف نيشابور و همچنين وجود دو کانون اين بيماري در روستاهاي يک لنگه و حکيم آباد، شبکه دامپزشکي شهرستان نيشابور به دامداران و گاوداران هشدار داد در رابطه با پيشگيري از بروز اين بيماري، موارد و نکات ايمني را رعايت نمايند.

دکتر علي سليماني در همين رابطه گفت: ريزش بزاق، زخم لب و لثه و زبان، تب شديد، کاهش شير و کاهش اشتهاي دام از علائم بيماري تب برفکي مي باشد و لازم است تمام دامداران نسبت به اين مسئله هوشيار باشند.

وي افزود: در همين زمينه توصيه مي شود تا اطلاع ثانوي از خريد و فروش دام خودداري شده و از ورود افراد متفرقه (دلال ها) به محوطه و فضاي دامداري جلوگيري گردد.

همچنين آهک پاشي محوطه دامداري (آهک زنده ) لازم و ضروري است و مي بايست درصورت مشاهده هريک از علائم بيماري، مراتب سريعا به شبکه دامپزشکي گزارش شود.