صعود اولين تيم فوتسال نيشابور به ليگ کشور و بي توجهي اهالي ورزش
صعود اولين تيم فوتسال نيشابور به ليگ کشور و بي توجهي اهالي ورزش

گلايه هاي پس از صعود صعود اولين تيم فوتسال نيشابور به ليگ کشور و بي توجهي اهالي ورزش سيد مسعود موسوي تبار/ خبر کوتاه بود و البته بازتاب چنداني در رسانههاي شهرستان نيافت: تيم فوتسال کشاورز نيشابور به ليگ کشوري راه يافت. چند هفته اي است که تيم فوتسال کشاورز با زحمات بسيار وارد ليگ […]

گلايه هاي پس از صعود

صعود اولين تيم فوتسال نيشابور به ليگ کشور و بي توجهي اهالي ورزش

سيد مسعود موسوي تبار/ خبر کوتاه بود و البته بازتاب چنداني در رسانههاي شهرستان نيافت: تيم فوتسال کشاورز نيشابور به ليگ کشوري راه يافت.

چند هفته اي است که تيم فوتسال کشاورز با زحمات بسيار وارد ليگ کشور شده است. اما به گفته سرپرست اين تيم، حتي از بنري که با هزينه خودشان زده شده بود، گذشت نکردند و آن را يک شبه از روي ديوار برداشته بودند.

حسين کمالي که سرپرستي تيم راه يافته به ليگ کشور را بر عهده دارد در گفتگويي با خيام نامه، ضمن گلايه از برخي نامهرباني ها و بي توجهي ها، در مورد راهيابي کشاورز به ليگ کشوري مي گويد: تيم کشاورز از دور هم جمع شدن چند دوست ورزشکار به وجود آمده و حدود4 سال است که اين تيم با مشکلات فراوان در ليگ استان فعاليت کرده و در شهرستان و استان عناوين مختلفي بدست آورده است.

کمالي اضافه مي کند: ما از اول افتتاح اين تيم با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرديم تا اين که به اين مقام دست پيدا کرديم.

وي در مورد شرايط هزينه ها و حامي مالي اين تيم مي گويد: جاي بسيار تاسف است که در شهرهاي ديگر که تيم نيست همه دنبال هستند که اسپانسر تيمي خوب شوند. ولي در اين جا تيم هست ولي اسپانسر وجود ندارد و براي ما هم خيلي افت دارد که زير آسمان شهر ديگري توپ بزنيم. در همين چهار سال نزديک به 40 يا 50 ميليون براي تيم خرج کرده ام و به بعد هم خرج خواهم کرد.

کمالي گفت: راستش ما خيلي دنبال اسپانسر بوديم ولي با هر کسي صحبت مي کرديم همان اول جواب رد مي داد فقط جاي تعجب است که آن ها خودشان اشتياق لازم را براي اسپانسري داشتن ولي به ميدان نمي آمدند.

وي با اشاره به وضعيت ورزش شهرستان مي افزايد: تضادها در ورزش شهر بسيار است و خيلي راحت از يک تيم حمايت مي کنند و از تيم ديگر گريزان اند و در نتيجه تيم هاي خوبي به علت نداشتن قوت مالي از گردونه مسابقات کنار گذاشته مي شوند.

کمالي صحبت هاي خود را با اين موضوع ادامه داد: اگر در نيشابور کسي دلش براي ورزش جماعت مي سوخت اين قدر جوان ها به قليان سراها و راههاي خلاف نمي رفتند. نيروي جوان اين شهر سالم رو به ويران شدن مي رود ولي گوشي براي شنيدن نيست.

کمالي با بيان اين مطلب که اوايل ما با هيئت فوتبال صحبت کرده بوديم و با اداره ورزش و جوانان و همچنين شوراي شهر که هر سه اين دوستان قول همکاري داده بودند و گفتند اگر به مسابقات کشوري راه پيدا کنيد ما همه هزينه هاي شما را تامين مي کنيم. شايد هم گمان مي کردند ما نمي توانيم اين انتظار را برآورده کنيم. حالا رئيس ورزش و جوانان مي گويد که آقاي کمالي! حالا که خدا را شکر به اين مسابقات راه يافته ايد وضع مالي تان هم که خوب است بي خيال پول گرفتن از ما شويد.

يک عضو شورا هم بعد از اينکه آلبوم کاري ما را ديد، واکنش عجيبي داشت. گفت: مي دانيد من اصلا با فوتبال و فوتسال مخالفم! برويد دنبال کشتي و واليبال تا به شما کمک کنيم. مي دانستم راست مي گويد چون براي واليبال سهميه چند صد ميليوني ليگ خريده بود.

کمالي با بيان اين که چه تفاوت دارد بين تيم ما و تيم بانوان که همين مقام را کسب کرده اند به آن ها جايزه داده اند تقدير کرده اند و برايشان مراسم گرفتند ولي براي ما نه، ادامه مي دهد: حتما چون آن جا از آشنايان خودشان هستند! ولي کاش تفاوت قائل نمي شدند.

وي در پايان با بيان اين که از آقايان قاسم کمالي، علي انتظاري، شاه آبادي، شهريان و… تشکر ويژه مي کنيم، با گله از هوشمند، عضو شوراي شهر گفت: کسي که در جمع خيلي از فوتسالي ها بگويد من اصلا علاقه اي به فوتسال ندارم، آدم ورزشي نيست.

وي خطاب به مسئولان ورزش و مديريت شهر مي گويد: نمي دانم آقاي رئيس اداره ورزش جوانان چه مي کند، اما در يک جمله آقاي رييس! ورزش مديريت فرانگر مي خواهد و به دور از سياست بازي.

سید مسعود موسوی تبار / ورزش