تکمیل برکه بی‌هوازی جهت کاهش میزان بار آلودگی فاضلاب
تکمیل برکه بی‌هوازی جهت کاهش میزان بار آلودگی فاضلاب

🔹مدیرعامل آب و فاضلاب نیشابور در نشست خبری مشترک مدیران ادارات اظهار داشت: یکی از مباحث تامین آب نیشابور که به هر دلیلی کار نشده بحث زون بندی شهر است، که مشاور در چهار و پنج طبقه طراحی و طبقه بندی کرده، و هر چه به پایین شهر می‌رویم مشکل بیشتر می شود، لذا اگر […]

🔹مدیرعامل آب و فاضلاب نیشابور در نشست خبری مشترک مدیران ادارات اظهار داشت: یکی از مباحث تامین آب نیشابور که به هر دلیلی کار نشده بحث زون بندی شهر است، که مشاور در چهار و پنج طبقه طراحی و طبقه بندی کرده، و هر چه به پایین شهر می‌رویم مشکل بیشتر می شود، لذا اگر این زون بندی صورت بگیرد فشار آب در پایین و بالای شهر یکنواخت می شود. در قرارداد ما با فولاد خراسان، ۲۲ میلیارد فقط برای تفکیک زون چهار و پنج بسته شده است و چهل درصد از مشترکین در زون پنج هستند و کار اجرایی در حال شروع است.

🔹علیرضا اخویان بیان کرد: تکمیل برکه بی‌هوازی فاضلاب و تصفیه خانه نیشابور را در دست اقدام داریم که تقریبا چهل درصد پیشرفت داشته و هم اکنون در حال فعالیت است. این برکه اگر وارد مدارد شود میزان بار آلودگی فاضلاب کاهش بیشتری خواهد داشت. با این اقدام دیگر منتظر تصفیه خانه قرارداد فولاد با سیستم لجن فعال در چهار سال آینده نمی شویم.

🔹وی افزود: ۶۰ هزار متر مکعب افق تولید پساب و فاضلاب در دوره ۲۵ ساله نیشابور است، از این ۶۰ هزار متر مکعب فقط ۴۰ هزار مترمکعب را با فولاد قرارداد بسته‌ایم و ۲۰ هزار مترمکعب آن در اختیار شرکت آب و فاضلاب است، که از آن ۲۰ هزار مترمکعب برای استفاده فضای سبز و کارواش ها از پساب می‌باشد و مابقی این ۲۰ هزار برای تزریق سفره‌های زیر زمینی در مجموعه میرآباد است.

🔹این مقام مسئول در خصوص دیگر اعتبارات آبفا گفت: سیزده میلیارد از محل محرومیت زدایی اعتبار داریم که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مشغول کار است و تیپ زرهی ۲۱ امام رضا(ع) بعنوان مجری قرارگاه مشغول بکار است.

🔹وی اضافه کرد: ۴۰ میلیارد اعتبار آبفا در جهت تلاش برای نگهداری وضع موجود آب است که از این بیشتر افت پیدا نکند و یا خدمات ما کاهش نیابد.

🔹مدیر عامل آب و فاضلاب نیشابور در خصوص سفر وزیر نیرو به نیشابور گفت: در این سفر برای سال ۱۴۰۱ از هم اکنون تا پایان اسفند ماه نزدیک ۵۰ میلیارد اعتبار برای اجرایی شدن عملیات نهضت ملی مسکن تخصیص داده شد که الباقی برای ۱۴۰۲ تخصیص خواهد شد.

🔹وی ادامه داد: در این سفر ۲۰ میلیارد تومان که برای چاه هایی که در رانش زمین به مشکل خورده بود مصوب شد، و در خصوص هوشمند سازی یک قرارداد ۷ میلیاردی بستیم که تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت داشته اما با تغییر نرخ ارز در این دو هفته مواجه شدیم. لذا جلسه ای با پیمانکار داشتیم تا تعدیل اولیه انجام بدهیم که کار تعطیل نشود و به جمع‌بندی رسیدیم که انشاءلله آن هم سرعت انجام می‌گیرد.

⚠️کپی و نشر مطالب، تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.
🔸مشروح این گزارش را در شماره ۵۲۳ خیام نامه از کیوسک های مطبوعات بخواهید.

با خیام نامه در اینستاگرام نیز همراه شوید:
https://instagram.com/khayyamnameh.ir
فیس بوک:
https://www.facebook.com/khayyamnameh.news
تلگرام:
🆔@khayyamnameh

  • نویسنده : مسعود ميرادي