بازداشت خبرنگار «خیام‌نامه» پس از تهیه گزارش از هنرستان وکیلی۸
بازداشت خبرنگار «خیام‌نامه» پس از تهیه گزارش از هنرستان وکیلی۸

🔷 یکی از خبرنگاران خیام‌نامه که ظهر امروز، ۲۵ آبان ماه برای مصاحبه با مدیران هنرستان وکیلی ۸ و اداره آموزش و‌ پرورش درباره اخبار مربوط به این مدرسه و‌شایعات درباره ناآرامی‌ها به آنجا رفته بود، توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و‌ به مقر پلیس امنیت منتقل شد. 🔹 مسعود میرادی، خبرنگار خیام‌نامه، ظهر چهارشنبه […]

🔷 یکی از خبرنگاران خیام‌نامه که ظهر امروز، ۲۵ آبان ماه برای مصاحبه با مدیران هنرستان وکیلی ۸ و اداره آموزش و‌ پرورش درباره اخبار مربوط به این مدرسه و‌شایعات درباره ناآرامی‌ها به آنجا رفته بود، توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و‌ به مقر پلیس امنیت منتقل شد.

🔹 مسعود میرادی، خبرنگار خیام‌نامه، ظهر چهارشنبه ۲۵ آبان پس از آن بازداشت شد که با گروهی از دانش آموزان و‌ اولیای ایشان گفت‌وگو کرده بود.

🔹دقایقی پیش از این اتفاق در تماسی تلفنی از وی خواسته شده بود که محل را ترک‌کند و هنگامی که کار تهیه گزارش را به پایان برده بود، در فاصله ۱۰۰ متری مدرسه توسط سرنشینان لباس شخصی یک دستگاه خودرو‌۲۰۶ بازداشت شد.

🔹بازداشت‌کنندگان بدون توجه به توضیح او و علی‌رغم این که اعلام کرد که خبرنگار است، بدون هیچ‌توضیحی درباره دلیل این بازداشت، او‌ را به پلیس امنیت منتقل کردند.

🔹وی چند ساعت بعد و پس از بازجویی، در حالی با مساعدت مسئولان پلیس امنیت آزاد شد که به نظر می‌رسد ماموران بازداشت‌کننده، عوامل نهاد امنیتی دیگری بوده‌اند. گوشی تلفن همراه این خبرنگار توقیف شده و به او بازگردانده نشده است.

🔹 مسئولان آموزش و‌پرورش و‌ مدیر هنرستان دخترانه وکیلی۸ بروز ناآرامی در این مرکز آموزشی را رد کرده‌اند. با این وجود مشخص نیست حضور ماموران در نزدیکی مدرسه پیش از ظهر امروز و دستگیری خبرنگاری که مشغول وظیفه اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه بوده است، با چه توجیهی صورت می‌گیرد.

 

با خیام نامه در اینستاگرام نیز همراه شوید:

https://instagram.com/khayyamnameh.ir

فیس بوک:
https://www.facebook.com/khayyamnameh.news
تلگرام:
🆔@khayyamnameh