رضا زرگرانی – بعد از ظهر شنبه 2 شهریور ماه و در  نخستین روز آغاز هفته دولت، تالارِ شهر مشهد میزبان اولین نشست خبری و جلسه هم اندیشی استاندار خراسان رضوی با اصحاب رسانه بود که این جلسه  با همکاری بسیج رسانه استان برگزار شده بود. بخش آغازین برنامه با عنوان ‌« جلسه هم اندیشی […]

 رضا زرگرانی بعد از ظهر شنبه 2 شهریور ماه و در  نخستین روز آغاز هفته دولت، تالارِ شهر مشهد میزبان اولین نشست خبری و جلسه هم اندیشی استاندار خراسان رضوی با اصحاب رسانه بود که این جلسه  با همکاری بسیج رسانه استان برگزار شده بود.
بخش آغازین برنامه با عنوان
‌« جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه با استاندار » آغاز شد و علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی به صورت یک طرفه به ایراد سخن پرداخت؛ وی در ابتدای سخنانش از عملکرد خود در استان کرمان گفت و به تشریح  مثلث توسعه اقتصاد فرهنگی استان خراسان  پرداخت .
پس از اتمام سخنان نماینده عالی دولت در استان،  با اعلام مجری برنامه اصحاب رسانه و مدیران برای استراحتی کوتاه و پذیرایی به خارج از سالن دعوت شدند . و در همین حین چند نفر مشغول تعویض تابلوی پشت سر استاندار بودند تا عنوان برنامه از جلسه هم اندیشی به نشست خبری تغییر نام پیدا کند . گفتنی است این مراسم که 3 ساعت به طول انجامید با حواشی فراوانی در بخش دوم مراسم رو به رو شد و دلیل آن اعتراض برخی خبرنگاران به نحوه برگزاری نشست خبری بود.

موانع رشد و پیشرفت اقتصادی استان
رزم حسینی با بیان اینکه بوروکراسی عاملی مهم در رشد و پیشرفت اقتصادی است؛ اظهار کرد: در بوروکراسی اداری انسجام نداشتنِ ارکان حکومت به ‌عنوان یکی از مسائل دغدغه‌آمیز مطرح است. همچنین استاندار با اشاره به‌ نزاع‌های سیاسی آن ‌را یکی دیگر از عوامل مهم بر سر راه توسعه دانست و ادامه داد: بزرگ بودن اجزای دولت و گران اداره کردن کشور در کنار بی‌توجهی به‌ فرهنگِ اقتصادی در تبلیغ آموزه‌های دینی،  نگاه منفی به ‌مجاهدان اقتصادی و سرمایه‌گذاران،  قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مزاحم و تناسب نداشتن اختیارات و وظایف با مسئولیت‌ها نیز از دیگر موانع توسعه شناخته می‌شود.

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی

استاندار خراسان رضوی مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را الگویی موفق در زمینه پیشرفت استان دانست و افزود: در این طرح همه نمایندگان مجلس، کارگزاران حکومتی،  سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نقش و حضور پررنگی دارند. از سوی دیگر ائمه جمعه به ‌عنوان ناظران عالی در این مثلث فعالیت می‌کنند.
رزم حسینی ادامه داد : برای رسیدن به امنیت پایدار باید به الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی توجه کنیم. وی با بیان این‌که در مدت‌زمان اجرای این مثلث اقتصادی ۷۵۴ موافقت‌نامه به امضا رسید، ادامه داد: این موافقت‌نامه‌ها به ارزش ۹۲ هزار میلیارد تومان منعقد شده و به امضای دادگستری، سرمایه‌گذار، نماینده استان و غیره رسیده است. رزم‌حسینی با تاکید بر وحدت اجرای مثلث اقتصادی گفت : این طرح سبب آبادانی استان و کشور می‌شود و سرمایه گزاران کلید توسعه هستند.

درخواست استاندار از رسانه ها و ائمه جمعه

استاندار خراسان رضوی افزود : در طرح اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه اصحاب رسانه هستیم و می‌خواهیم که رسانه‌ها در استان منادی وحدت باشند. علیرضا رزم حسینی  با بیان اینکه آن طور که باید در جامعه به فرهنگ اقتصادی پرداخته نشده است، افزود: علاوه بر ائمه جمعه که باید در زمینه ترویج فرهنگ اقتصادی سعی خود را بکنند، خبرنگاران هم باید گفتمان اقتصاد فرهنگی را رواج دهند.

احداث فرودگاه نیشابور مصوبه داشته و دارد !

در قسمت دوم برنامه و نشست خبری استاندار خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی به پرسش خبرنگار خیام نامه در باره احداث فرودگاه در شهرستان نیشابور  این گونه پاسخ داد : احداث فرودگاه در نیشابور مصوبه داشته و دارد اما جا نمایی آن هنوز مورد تردید است ولی من با مدیرعامل فرودگاهی کشور صحبت کردم و آنها هم در حال پیگیری مسئله هستند . رزم حسینی در انتها به صورت تلویحی به پیگیری های مکرر و همیشگی« حمید گرمابی » نماینده مجلس شورای اسلامی در جهت احداث فرودگاه نیشابور اشاره کرد و گفت : نماینده محترم نیشابور هم بسیار پیگیر است تا این کار صورت بگیرد .

اتمام حجت استاندار با مدیران اجرایی

یکی دیگر از خبرنگاران نیشابوری با اشاره به عدم پاسخگویی برخی مدیران از علیرضا رزم حسینی خواست؛  چاره ای اندیشیده شود و استاندار خراسان رضوی در پاسخ گفت : معتقدیم که همه مدیران اجرایی استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و اگر واقعا موردی خلاف این سیاست توسط اصحاب رسانه مشاهده شد، به معاونت سیاسی، امنیتی استانداری منعکس شود تا رسیدگی کنیم.
حسن جعفری « معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار» در این باره گفت: در استان خراسان رضوی تمام تلاش مدیران این بوده است که به انحاء مختلف سئوالات خبرنگاران را پاسخگو باشیم .
جعفری افزود : از نقد خبرنگاران استقبال می کنیم و خوشحال می شویم که در کنار این نقدها راهکار هم به مجموعه مدیریت استان ارائه شود.

هیچ مدیری حق شکایت ندارد !

علیرضا رزم حسینی در پاسخ به انتقادهای خبرنگاران مبنی بر شکایت دستگاه‌های دولتی از خبرنگاران تصریح کرد:  تاکنون سعی داشته‌ایم مشکلات را با گفت‌وگو حل کنیم و هیچ رسانه‌ای را در بایکوت خبری قرار ندهیم، از این پس هم هیچ مدیری حق شکایت از خبرنگاران را ندارد و اگر مطلبی هم برخلاف واقعیت منتشر می‌شود باید با گفت‌وگو آن را رفع کرد.

حواشی نشست خبری استانداری

گفتنی است این مراسم ۳ ساعته با برخی حواشی روبه‌رو شد و دلیل آن اعتراض برخی اصحاب رسانه ها به نحوه برگزاری مراسم پرسش و پاسخ بود. آنها می‌گفتند که چرا سئوالات باید به‌ صورت مکتوب به مدیرکل روابط عمومی استانداری داده شود و بعد از انتخاب گزینشی، به برخی از سوالات پاسخ داده شود. خبرنگاران این نوع پرسش و پاسخ را نوعی بی‌احترامی به جامعه خبرنگاری دانستند، البته استاندار با توجه به محدودیت زمانی به تعدادی از سئوالات مکتوب و شفاهی خبرنگاران پاسخ داد اما این رویه دربرخی موارد باعث شد تاهمهمه و درگیری لفظی پدیده آید وجو سالن متشنج شود.