180 گوسفند، قربانی های نیشابور در کشتارگاه رسمی قربانی صد و هشتاد راس گوسفند و ده راس گاو در کشتارگاه های نیشابور و درود ، سهم همشهریان ما در مناسک روز عید قربان بود. مدیر دامپزشکی نیشابور با بیان این که از ساعات اولیه صبح روز عید قربان، مردم نیکوکار و نهادهای خیریه دام های […]

180 گوسفند، قربانی های نیشابور در کشتارگاه رسمی

قربانی صد و هشتاد راس گوسفند و ده راس گاو در کشتارگاه های نیشابور و درود ، سهم همشهریان ما در مناسک روز عید قربان بود.

مدیر دامپزشکی نیشابور با بیان این که از ساعات اولیه صبح روز عید قربان، مردم نیکوکار و نهادهای خیریه دام های نذری  را برای قربانی به کشتارگاه منتقل کردند، افزود: می توان مبگویم که نسبت به سال  گذشته دام بیشتری برای قربانی آورده شد و در انجا بصورت رایگان ذبح و پس از طی مراحل نظارت  شرعی و بهداشتی  و بازرسی کارشناسان دامپزشکی، همشهریان مان لاشه دام ها، جگر و کله پاچه تمیز شده را با اطمینان از سلامت و بهداشت این فرایند تحویل گرفتند.

دکتر سلیمانی افزود: با هماهنگی به عمل آمده، مبلغ مربوط به پوست دام نیز توسط اتحادیه قصابان به صاحبان لاشه پرداخت گردید.

این مقام مسئول در حوزه بهداشت فراورده های دامی، افزود: امسال در مجموع  ده راس گاو هم در کشتارگاه نیشابور و درود قربانی شد.

سلیمانی اضافه کرد: در بازرسی ها  تعداد ده دست جگر و حدود بیست دست ریه  توسط بازرسان غیر قابل مصرف تشخیص داده و از چرخه مصرف حذف شد.

وی با تشکر از شهروندان و نهادهای خیریه برای انجام سنت حسنه قربانی در کشتارگاه، به همشهریان توصیه کرد گوشت قربانی را پیش از مصرف، دست کم بیست و چهار ساعت در نگهداری در یخچال نگهداری کنند.

مدیر دامپزشکی نیشابور یادآور شد: در این طرح علاوه بر کارشناسان  دامپزشکی کارشناسان معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، محیط زیست و مسئول دفتر نمایندگی  ولی فقیه در جهاد کشاورزی،  مسئولین نهادهای خیریه کمیته امداد، مساجد و بهزیستی و  اتحادیه  قصابان و مدیریت و پرسنل کشتارگاه مشارکت داشتند.