رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: به منظور آشنایی بیشتر زوجین با مهارت‌های زندگی و تحکیم‌بنیان خانواده‌ طرح «افزایش ساعات آموزشی پیش از ازدواج» از این هفته در نیشابور آغاز می‌شود. این طرح با مشارکت فرمانداری، اداره بهزیستی، علوم پزشکی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دادگستری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اجرایی می شود. به گفته […]

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: به منظور آشنایی بیشتر زوجین با مهارت‌های زندگی و تحکیم‌بنیان خانواده‌ طرح «افزایش ساعات آموزشی پیش از ازدواج» از این هفته در نیشابور آغاز می‌شود.

این طرح با مشارکت فرمانداری، اداره بهزیستی، علوم پزشکی، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، دادگستری و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اجرایی می شود.

به گفته علی صدر فقر مهارت‌های زندگی در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت عامل اصلی طلاق‌ها هستند که این مساله مداخلات قبل از ازدواج را لازم و ضروری می‌کند.

او ادامه داد: به همین منظور آموزش‌های پیش از ازدواج به شکل جدیدی صورت می‌پذیرد که در آن‌ها مهارت برقراری ارتباط موثر، مهارت حل مساله و مهارت کنترل هیجانات و خشم آموزش داده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: ما همیشه بیشتر‌مشاوره‌ها را انتهای خط و هنگام‌ طلاق انجام می‌دهیم که لازم است قبل از ازدواج هم صورت پذیرد تا شانس بقای ازدواج‌ها را افزایش دهد.

میترا رضااُف مدیرگروه «سلامت جمعیت خانواده و مدارس» در  معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیز درباره آموزش‌های پیش از ازدواج ‌گفت: از سال ۷۲ به منظور ارتقای آگاهی همسران با مفاهیم کاربردی، سلامت جنسی و باروری، آموزش‌های هنگام ازدواج در مراکز بهداشتی سراسر کشور به مدت دو ساعت اجرا شده است که از این هفته این کلاس‌ها با شکلی جدید در ۶ ساعت برگزار می‌شود.

مدیر گروه سلامت جمعیت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی گفت: محتوای این برنامه‌های آموزشی ثمره جلسات مختلف علمی، آموزشی و اجرایی بین دستگاه‌های متولی و کارشناسان مربوطه است.