سیدباقرمیرعلمدار- مشاور مدیرکل و رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از برگزیده شدن «باشگاه ستارگان» شهرستان  در بخش  «تسهیل‌گران» سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور  خبرداد. رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی هزار و هفتصد و چهل و شش  شهر و روستا با […]

سیدباقرمیرعلمدار- مشاور مدیرکل و رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از برگزیده شدن «باشگاه ستارگان» شهرستان  در بخش  «تسهیل‌گران» سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان کشور  خبرداد.

رئیس ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: در سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی هزار و هفتصد و چهل و شش  شهر و روستا با پانزده هزار باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان و دویست هزار عضو در سراسر کشور رقابت کردند که این رقابت  در بخش‌های «باشگاه برگزیده»، «بهترین فیلم موبایلی»، «بهترین نامه به نویسنده» و «بهترین کتاب به انتخاب کودکان و نوجوان‌ها» برگزار گردید.

غلامحسین علی ‌پور افزود: مدرسه شهیدگلشنی با نام باشگاه ستارگان به سرپرستی زهرا نعیمی نژاد از شهرستان نیشابور توانست به عنوان نماینده خراسان رضوی در بخش «تسهیل‌گران» سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی  برگزیده شود.

کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و  آشنایی بچه‌ها با محیط‌های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی همچنین گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی از دیگر اهداف فعالیت‌های جام باشگاه‌های کتابخوانی است .

به گفته علی پور، همچنین پیشرفت تحصیلی از راه برنامه‌های سرگرم‌کننده میان کودکان و نوجوانان و کمک به تأسیس و تقویت کتابخانه‌های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله‌ای، مسجدی و ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان و نیز کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب از دیگر اهداف این جشنواره است.