گرمابی:  14 میلیارد دلار برای کالاهای ی اساسی مردم پیش‌بینی شده؛  بازار کالاهای شب عید نباید با چالش روبرو شود
گرمابی:  14 میلیارد دلار برای کالاهای ی اساسی مردم پیش‌بینی شده؛  بازار کالاهای شب عید نباید با چالش روبرو شود

نماینده نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که نباید به دلیل ذخیره‌سازی کالا برای شب عید شرایط کنونی بازار نابسامان شود، گفت: وزارت «صنعت، معدن، تجارت» باید با برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا کالاهای اساسی را تنظیم کند. حمید گرمابی  با اشاره به ضرورت ذخیره‌سازی کالای اساسی برای شب […]

نماینده نیشابور و فیروزه و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که نباید به دلیل ذخیره‌سازی کالا برای شب عید شرایط کنونی بازار نابسامان شود، گفت: وزارت «صنعت، معدن، تجارت» باید با برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا کالاهای اساسی را تنظیم کند.

حمید گرمابی  با اشاره به ضرورت ذخیره‌سازی کالای اساسی برای شب عید، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در وهله نخست برآورد دقیقی از نیاز بازار کنونی داشته باشد سپس نیاز شب عید را ارزیابی و برای ذخیره سازی کالاهای اساسی برنامه ریزی کند.

این نماینده مجلس با بیان این که نباید به دلیل ذخیره‌سازی کالا برای شب عید شرایط کنونی بازار نابسامان شود، افزود: وزارت صمت که یکی از نهادهای مسئول و متولی تنظیم بازار است باید با برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا کالاهای اساسی را تنظیم کند.

وزارت صمت با برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا کالاهای اساسی را تنظیم کند

وی با بیان این که تامین میوه موردنیاز مردم برای عید یکی از مشکلاتی است که بازار هر ساله با آن دست و پنجه نرم می‌کند، تاکید کرد: در صورتی که میوه موردنیاز مردم برای عید فراهم نشود باید منتظر افزایش چشم‌گیر قیمت میوه در ماه آینده باشیم. باید با افزایش نظارت بر بازار و نحوه توزیع کالاهای اساسی،  شرایطی فراهم شود تا نه تنها مردم در حال حاضر مشکلی برای تامین مایحتاج خود نداشته باشند بلکه در شب عید نیز به راحتی نیاز خود را با قیمت مناسب از بازار تامین کنند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت برخورد با کم فروشی و گران فروشی در بازار، خاطرنشان کرد:  سازمان‌های نظارتی مانند سازمان حمایت از مصرف کننده، تعزیرات و… باید با تشدید نظارت از بروز چنین رفتارهایی جلوگیری کنند، اگرچه بسیاری از فروشندگان انصاف را رعایت می‌کنند اما در این بین سوداگران به دنبال سودجویی هستند و از فرصت سوءاستفاده می‌کنند. در صورتی که با آنها برخوردی صورت نگیرد روز به روز شرایط بدتر می شود.

14 میلیارد دلار برای تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم پیش‌بینی شده

گرمابی یادآور شد: علیرغم این که دولت برای تامین کالاهای اساسی با قیمت مناسب، 14 میلیارد دلار در نظر قرار گرفته اما از آن جا که مکانیزم درستی برای این کار وجود ندارد دلالان سوءاستفاده کرده و در نتیجه کالای اساسی از مسیر اصلی خارج شده و به صورت آزاد در بازار عرضه می‌شود.

نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: باید با افزایش نظارت بر بازار و نحوه توزیع کالاهای اساسی،  شرایطی فراهم شود تا نه تنها مردم در حال حاضر مشکلی برای تامین مایحتاج خود نداشته باشند بلکه در شب عید نیز به راحتی نیاز خود را با قیمت مناسب از بازار تامین کنند.