درخشش جوان ملی پوش نیشابوری در بازی های آسیایی «جاکارتا»
درخشش جوان ملی پوش نیشابوری در بازی های آسیایی «جاکارتا»

غلامپور در اندونزی به آب زد، رکورد ایران شکسته شد سینا غلامپورشناگر ملی‌پوش نیشابوری، رکورد ۹ ساله شنای 100مترایران را شکست. به گزارش ایسنا، سینا غلامپور،  ملی پوش شنای ایران پس از ثبت رکورد جدید ۱۰۰ متر آزاد، اظهار کرد:  خوشحال ام با احترام به محمد بیداریان پس از ۹ سال رکوردش را شکستم و حدود […]

غلامپور در اندونزی به آب زد، رکورد ایران شکسته شد

سینا غلامپورشناگر ملی‌پوش نیشابوری، رکورد ۹ ساله شنای 100مترایران را شکست. به گزارش ایسنا، سینا غلامپور،  ملی پوش شنای ایران پس از ثبت رکورد جدید ۱۰۰ متر آزاد، اظهار کرد:  خوشحال ام با احترام به محمد بیداریان پس از ۹ سال رکوردش را شکستم و حدود شش صدم ثانیه آن را ارتقا دادماین شناگر جوان نیشابوری افزود: خیلی ها برایم زحمت کشیده بودند و خوشحال ام که توانستم آنها را خوشحال کنم  ولی خودم خیلی خوشحال نیستم. هنوز رکورد مورد نظرم را نزده‌ام. امیدوارم بهتر شومملی پوش شنای ایران درباره رکورد تیمی هم گفت‌: امروز با یک تیر دو نشان زدیم و بعد از نسل طلایی شنای ایران رکورد شکنی کردیم.

سینا غلامپور متولد 25 شهریور 1387 است، که با وزن ۷۷ کیلوگرم و قد ۱۸۸ سانتی متر یکی از افتخارات جوان شنا ایران به شمار می‌رودغلامپور می‌گوید: برادرم شناگر تیم استان بود و یک دوره با در مسابقات شرکت کردم و به ورزش شنا علاقه مند شدم. وی بزرگترین هدف در زندگی حرفه ای و شخصی خود را کسب ورودی المپیک عنوان کردوی در ادامه افزود: شرایط فعلی شنا ایران رو به رشد است و تیم و مربی توانایی داریمگفتنی است، روز چهارشنبه، 30 مردادماه، تیم ملی شنای مردان ایران با ترکیب سینا غلامپور بنیامین قره حسنلو ، علیرضا یاوری و مهدی انصاری در ماده چهار در صد متر آزاد تیمی در بازی های آسیایی اندونزی به آب زدند که در مجموع تیمی با ثبت زمان 3 دقیقه و  26.12 ثانیه موفق به جابجایی رکورد این ماده پس از 9 سال شدند.

در حاشیه این ماده سینا غلامپور که به عنوان نفر اول تیم به آب زده بود 100 متر آزاد را با زمان 51.25 ثانیه شنا کرد.  او موفق شد رکورد این ماده به نام خود ثبت کند. پیش از این محمد بیداریان در سال 2009 با ثبت زمان 51.31 ثانیه رکورد دار این ماده بود.