در خبرها نیامده بود که:
در خبرها نیامده بود که:

اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور به همراه شهردار و معاونین و روسای مناطق شهرداری، روز دوشنبه چهارم تیرماه برای تبریک هفته ی قوه ی قضائیه در دفتر رئیس دادگستری نیشابور حاضر شدند اما علی رغم هماهنگی قبلی، به دلیل طولانی شدن جلسه ی رئیس دادگستری و دادستان با اصحاب خبر، موفق به دیدار با وی […]

اعضای شورای اسلامی شهر نیشابور به همراه شهردار و معاونین و روسای مناطق شهرداری، روز دوشنبه چهارم تیرماه برای تبریک هفته ی قوه ی قضائیه در دفتر رئیس دادگستری نیشابور حاضر شدند اما علی رغم هماهنگی قبلی، به دلیل طولانی شدن جلسه ی رئیس دادگستری و دادستان با اصحاب خبر، موفق به دیدار با وی و تبریک حضوری نشدند و دادگستری را ترک کردند. به نظر می رسد شورای پنجم در راستای شورای «شهر»  بودن، سیاست تعاملی را با  نهادها و اداراتِ مختلف در پیش گرفته اما در طی این مسیر به دلیل عدم پذیرش نقش و جایگاه شورای شهر با فرازو نشیب های فراوان روبرو است.

در خبرها نیامده بود که:

برگزاری اولین نشست مشترک «مدیر کل اطلاعات» خراسان رضوی با اصحاب «خبر» و «فرهنگ» با استقبال این گروه ها مواجه شد.  این جلسه با هدف درک متقابل مسئولان امنیتی استان و اصحاب هنر و رسانه برگزار شد و در آن تعدادی از مدعوین به بیان مشکلاتِ حوزه ی کاری خود پرداختند و به برخی اعمال سلیقه ها در این حوزه مثل ممانعت از برگزاری کنسرت های موسیقی سنتی، نگاه امنیتی به فرهنگ و اصحاب آن معترض شدند و خواهان انتخاب مدیران شایسته با هدف کاهش معضلات و مشکلات شدند. «صفدری» مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی نیز ضمن استقبال از برگزاری این نشست ها ، شنیدن دغدغه های شهروندان و به ویژه اهالی فرهنگ و رسانه را راهگشا دانست.

در خبرها نیامده بود که:

دخالت دلالان در خرید و فروش «پرِس» هایِ« کاهِ» مصرفی دامداران و ممانعت آن ها از دسترسی مستقیم مصرف کنندگان به عرضه کنندگان آن، سبب افزایش 200 درصدی قیمت آن برای دامداران شده است. خبرهای دریافتی خیام نامه حکایت از این دارد افزایش هزینه های جاری، قیمت خوراک دام و نیز داروهای دامپزشکیِ دامداری ها و از سوی دیگر عدم افزایش قیمت شیر و فراورده های دامی، دامداران نیشابور را در وضعیت دشواری قرار داده است. گفته می شود دامداران به دلیل عدم توجیه اقتصادی مبادرت به فروش دام های خود می نمایند. این وضعیت می تواند زنگ خطری برای دامداری و عدم توانایی در تامین نیازهای کشور در سال های آینده باشد.

در خبرها نیامده بود که:

برخی کارخانه های تولید خوراک دام از«سبوس» برنج برای تولید این محصول در نیشابور استفاده می کنند که به گفته دامداران سبب مشکلاتی برای دام ها و نیز کاهش شدید پروتئین در شیر تولیدی شده است.  گفته می شود برخی کارخانه ها ی تولید خوراک دام به صورت غیر مجاز و غالبا شبانه مبادرت به استفاده از «سبوس» در تولید خوراک می نمایند که به دلیل کاهش کیفیت شیر سبب مخاطرات جدی در حوزه ی سلامت برای مصرف کنندگان می شود. این مساله نیازمند توجه بیشتر مسئولین «نظارتی» برای مقابله با این وضعیت در نیشابور، به عنوان «قطب تولید شیر» استان است.