فالگوش ايستادن در وايبر!
فالگوش ايستادن در وايبر!

فالگوش ايستادن در وايبر!   با اجازه از اين به بعد هر هفته يکي از پيام هاي مردمي ارسالي به خيام نامه را که در شماره ي قبل چاپ شده، به عنوان پيام برگزيده در اين ستون، دوباره منتشر مي کنيم باشد که عبرت آيندگان گردد: تنوع در انجام اعمال ضروري! «با درود و خسته […]

فالگوش ايستادن در وايبر!

 

با اجازه از اين به بعد هر هفته يکي از پيام هاي مردمي ارسالي به خيام نامه را که در شماره ي قبل چاپ شده، به عنوان پيام برگزيده در اين ستون، دوباره منتشر مي کنيم باشد که عبرت آيندگان گردد:

تنوع در انجام اعمال ضروري!

«با درود و خسته نباشيد، بنده روزي دو بار از پليس راه مي گذرم و شاهد صحنه هاي متنوع رفع حاجت توسط کودکان و بزرگان! در پشت اتوبوس، زير کاميون، پشت گاردريل و حتي ديوار پليس راه هستم. آيا ساخت و يا تهيه سرويس بهداشتي در اين مکان تاکنون احساس نشده؟! لطفا اداره راه و پليس راه پاسخ گو باشند. با سپاس، اميني»

اخلاق وايبري

به صورت نفوذي وارد يکي دو تا از اين گروه هاي موبايلي شديم. جمع زيادي از بر و بچ، دوست و رفقا، عوام و خواص، متاخرين و متقدمين، متاهلين و متجردين و خلاصه جمعي هم از اراذل و اوباش اهل محل، جملگي نشسته بودند سبيل در سبيل و کليپس در کليپس در گروه هاي مختلف و گاهي درهم! حالا به بحث هاي اين دوستان کاري ندارم. اولا که سخنگوي محترم قوه قضاييه نگران نباشند. باور کنيد نه خبري از فتنه بود و نه توهين. جوک ها هم همه زير 18 سال و بيشتر هم رده ي سني الف و ب. قول و قرارها هم که در حد هماهنگي پياده روي عصرانه و بازديد از نمايشگاه هاي فرهنگي. دوما آن ها هم که به اميد تغيير و تحولي در سطح آگاهي ملي و هماهنگي براي پروژه هاي فرهنگي و استفاده ي بهينه از اين بحث هاي گروهي هستند بيخودي دل خوش نکنند هيچ خبري نيست. گروه تشکيل مي شود با هشتاد نفر عضو بعد مي بيني چهار نفر دارند بحث هاي خاله زنکي و دايي مردکي مي کنند، يک عده هم مثل اينجانب فالگوش نشسته اند و دارند استراق سمع مي کنند. والا به خدا مردم شادي هستيم ما! حيف مسئولان قدرمان را نمي دانند همش دنبال فيلتر ميلتر هستند.

 

خيام و مويان

بعضي دوستان به تنديس تازه ي خيام اثر استاد فخيمي که در نزديکي افلاک نما جاي گرفته اعتراض داشتند. برخي مي گفتند ما خيام را سال هاست با چهره اي ديگر مي شناخته ايم و چرا اين تنديس شباهتي به آن يکي ندارد. از يکي دو نفر هم شنيدم که معتقد بودند حالت چهره ي اين اثر که گويا قرار بوده نشانه ي حيرت باشد اندکي به بلاهت مي زند! به هر حال براي اطلاع اين دوستان، يکي از خوانندگان خيام نامه از چين، برايمان تصوير آقاي مويان، نويسنده ي برنده ي نوبل را به همراه مجسمه ي ايشان که در شانگهاي نصب شده فرستاده و گفته هيچ کسي هم تاکنون اعتراض نکرده است.