پيش بيني سبحاني نيا از نحوه ورود ناطق نوري به سياست
پيش بيني سبحاني نيا از نحوه ورود ناطق نوري به سياست

اصول گرايان بايد شرايط موجود را تحمل کنند حسين سبحاني نيا، نماينده ادوار مختلف مجلس در اين باره که آقاي ناطق نوري با تشکلي جديد وارد ميدان سياست خواهد شد، گفت: شرايط زماني و مکاني کشور و انقلاب ايجاب مي‌کند که نگاهي جديد در تمام مجموعه‌هاي داخل کشور به وجود آيد. رويداد 24 نوشت: مدتي […]

اصول گرايان بايد شرايط موجود را تحمل کنند

حسين سبحاني نيا، نماينده ادوار مختلف مجلس در اين باره که آقاي ناطق نوري با تشکلي جديد وارد ميدان سياست خواهد شد، گفت: شرايط زماني و مکاني کشور و انقلاب ايجاب مي‌کند که نگاهي جديد در تمام مجموعه‌هاي داخل کشور به وجود آيد.

رويداد 24 نوشت: مدتي است که گمانه‌زني‌ها درباره بازگشت علي‌اکبر ناطق نوري به سياست مطرح‌شده، اما مسئله مهم در رابطه با موضوع فوق اين است در صورت محقق شدن مسئله مطرح‌شده، آيا ناطق نوري باز به جرگه دوستان اصولگرا خود مي‌پيوندد يا راه جديد را بر خواهد گزيد؟

قهر از سياست ناطق نوري به سال 88 برمي‌گردد يعني زماني که احمدي‌نژاد در ميانه مناظره مشهور خود با ميرحسين موسوي نام فرزندان ناطق نوري را در کنار نام فرزندان هاشمي رفسنجاني قرارداد و پرسيد چه مي‌کنند؟ عليرغم خواسته او، مانند هاشمي رفسنجاني، فرصتي به وي براي پاسخ داده نشد و دوستان قديمي هم حمايتي از او به عمل نياوردند که همين امر سبب دلخوري اش از دوستان و اختيار گوشه‌نشيني از سياست شد.

ناطق نوري در انتخابات سال 92 به همراه علي‌اکبر هاشمي رفسنجاني و سيدمحمد خاتمي، ضمن تشکر از کناره‌گيري محمدرضا عارف، به حمايت از حسن روحاني پرداخت و در سال 96 نيز به همراه خاتمي و سيد حسن خميني دوباره از حسن روحاني براي رياست جمهوري حمايت کرد و وي را اصلح خواند و بنا به گفته خود به همين دليل از رياست بازرسي دفتر رهبري استعفا داد، نکته مسئله فوق در اينجا است که در هر دو سال انتخابات اصولگرايان داراي کانديدا مستقل بودند و حسن روحاني نامزد آنان به‌حساب نمي‌آمد.

براي انتخابات 1400 هم به نظر مي‌رسد که وي به سراغ کانديدايي رود که خارج از جرگه اصولگرايي باشد، البته نه بدين معنا که کانديدا موردحمايت او يک اصلاح‌طلب باشد، اما به‌طور حتم جهت دستيابي به اين هدف تشکلي جديد بنانهاده خواهد شد که باوجوداين تشکل به همراه اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان شايد براي اصولگرايان در سياست ديگر جايي باقي نماند، مگر اين که دست به تغييرات زنند.

حسين سبحاني نيا، نماينده پيشين مجلس و فعال سياسي اصولگرا در رابطه با انتخاب راه جديدي غير از اصولگرايي به سياست از سوي ناطق نوري گفت: آقاي ناطق نوري شخصيت سياسي سابقه دار و باتجربه‌اي است که اين امر به ‌پيش از انقلاب مربوط مي‌شود، طبعا نمي‎تواند جداي از سياست قرار داشته باشد. البته ممکن است که در پذيرش مسئوليت همان‌طور که در سال‌هاي اخير شاهد بوديم، فاصله گرفته باشد ولي او در متن مسائل سياسي قرار دارد و آن‌ها را مورد پيگيري قرار مي‌دهد. برگشت به کار اجرا و سياست عملي آقاي ناطق مسئله‌اي است که درباره آن بحث‌هايي وجود دارد، اما با تمام اين‌ها او شخصيتي نيست که متناسب با شرايط روز موضع خود را تغيير دهد.

اين نماينده پيشين نيشابور اظهار داشت: با توجه به نشست‌هايي که با او داريم، الان عزمي براي ورود مجدد به سياست به معناي اجرايي و عملي ندارد، اما به هر صورت شخصيت منطقي است که با تمام افراد کارکرده و مي‌کند، بنابراين داراي نگاه وسيعي است و يک‌سونگرانه با مسائل برخورد نمي‌کند.

اين فعال سياسي اصولگرا در همين خصوص بيان کرد: با تمام اين‌ها درصورتي‌که آقاي ناطق درصدد برگشت به سياست برآيد بر همان خط اصولي و مواضع منطقي که امروز نياز انقلاب و کشور است، پيش مي‌رود.

سبحاني نيا يادآور شد: شرايط زماني و مکاني کشور و انقلاب ايجاب مي‌کند که نگاهي جديد در تمام مجموعه‌هاي داخل کشور به وجود آيد. با توجه به اينکه امروز نسل سوم انقلاب در رأس کار هستند، بنابراين مطالبات و شرايط کشور ايجاب مي‌کند که نگاهي متناسب با ذائقه آن‌ها در قالب اصولگرايي داشت. آقاي ناطق چنين نگاهي را مي‌پسندد و به استمرار آن علاقه‌مند است.

وي پيش‌بيني خود از بنانهاده شدن يک تشکل جديد از سوي ناطق نوري به‌اتفاق علي لاريجاني را چنين مطرح کرد: اين مسئله باگذشت زمان مشخص مي‌شود.

اين نماينده پيشين مجلس شوراي اسلامي درباره سرنوشت اصولگرايي در انتخابات 1400 توضيح داد: بنا به‌ضرورت اصولگراها بايد خود را با شرايط جديد منطبق سازند و نسل جوان را درحرکت با خود همراه کنند تا براي خود پشتوانه به وجود آوردند. تشکل‌ها در حال حاضر بدون پشتوانه هستند، به همين جهت اصولگرايي بايد به‌مانند اصلاح‌طلبي اين سنخيت را بين خود و توده مردم تقويت و ايجاد کند تا بتواند در سال 1400 قابل‌رقابت با رقبا خود در انتخابات باشد.

اين فعال سياسي اصولگرايي در رابطه با اين که در صورت عدم روي دادن اين تحولات چه خواهد شد، گفت: در اين صورت بايد شرايط موجود را تحمل کند.