کوتاه از نیشابور
کوتاه از نیشابور

اکران وتجلیل ازعوامل فیلم اشنوگل در نیشابور میرعلمدار، روابط عمومی فرهنگ وارشاد- حوریه نعیمی، مسئول امورسینمایی اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور اعلام کرد: فیلم  سینمایی «اشنوگل» به كارگردانی هادی حاجتمند کارگردان جوان نیشابوری  و علی سلیمانی سرنسری همزمان با سراسر کشور در پردیس سینما شهر فیروزه نیشابور همراه با  تجلیل ازعوامل این فیلم اکران شد. […]

اکران وتجلیل ازعوامل فیلم اشنوگل در نیشابور

میرعلمدار، روابط عمومی فرهنگ وارشاد- حوریه نعیمی، مسئول امورسینمایی اداره فرهنگ و ارشاد نیشابور اعلام کرد: فیلم  سینمایی «اشنوگل» به كارگردانی هادی حاجتمند کارگردان جوان نیشابوری  و علی سلیمانی سرنسری همزمان با سراسر کشور در پردیس سینما شهر فیروزه نیشابور همراه با  تجلیل ازعوامل این فیلم اکران شد. برزو ارجمند، رحیم نوروزی، ماه چهره خلیلی و کاوه سماک باشی چهره هایی هستند که نقش های اصلی «اشنوگل» را بازی می کنند.

کمک ایثارگران نیشابور برای مردم زلزله زده

روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران- ستوده، رییس بنیاد شهید و امورایثارگران نیشابورگفت: از ابتدای حادثه غم انگیز زلزله کرمانشاه، خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان نیشابور انواع لباس گرم را جمع آوری و با چهار دستگاه وانت به کرمانشاه اعزام کردند. محموله اهدایی خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان نیشابور علاوه بر لباس گرم شامل پتو , کفش, چادر ، زیرانداز ومواد غذایی شامل برنج، روغن، قند، تن ماهی و آب به هم وطنان مان در استان کرمانشاه بوده است.

تشییع پیکر شهید پس از 34 سال در نیشابور

خیام نامه- پیکر حسین رفیعی‌راد شهید دوران جنگ تحمیلی 8ساله پس از ۳۴ سال بی‌نشانی بر دوش مردم نیشابور تشییع شد. این مراسم چهارشنبه 8 آذرماه از محل مسجد صاحب‌الزمان(عج) در خیابان امام خمینی(ره) تا مسجد جامع بر گزار ش و امام جمعه نیشابور نماز را بر پیکر این شهید اقامه کرد، در این مراسم فرماندار و جمعی از اعضای شورای اداری  نیز حضور داشتند. شهید رفیعی در سن ۲۱ سالگی در سال ۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود.

آغاز فعالیت «یاوران وقف علم و فناوری» در نیشابور و فیروزه

فارس- نواییان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور و فیروزه از فعالیت انجمنی با عنوان یاوران وقف علم و فناوری و نیز برگزاری همایشی با مشارکت مجامع دانشگاهی به منظور هدایت مسیر نذورات و موقوفات مردم برای حوزه‌های علمی، فناوری و پژوهشی در روز اول آذر ماه در محل دانشگاه نیشابور خبر داد. وی اظهار داشت: یکی از کارهای مهم در این انجمن راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی مهم و حمایت از اختراعات و اکتشافات سطح شهرستان است.
انتخابات عشایر نیشابور

فارس- فرهمندراد، مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: انتخابات سرگروه‌های عشایر شهرستان با توجه به اتمام مدت زمان قانونی اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی عشایری نیشابور، در محل شرکت عشایری ذخایر انقلاب نیشابور برگزار شد. شرکت تعاونی عشایری نیشابور از سال 1385 در نیشابور تاسیس و با هدف خدمت‌رسانی در زمینه‌های مختلف دامپروری همچون توزیع نهاده، آرد، کپسول گاز و غیره در حال فعالیت است. گفتنی است نیشابور دارای بیش از 360 خانوار عشایری است که با پرورش ۴۷ هزار رأس گوسفند و بز و بیش از 200 رأس دام سنگین و تولید 370 تن گوشت قرمز، سهم 5.7 درصدی از تولید گوشت قرمز نیشابور دارند.

مهم‌ترین مشکل زنبورداران نیشابور

فارس- شفیعی، معاون اداره تعاون روستایی نیشابور گفت: مهم‌ترین مشکل و چالش شرکت تعاونی زنبورداران این شهرستان نبود نقدینگی کافی و نداشتن انبار مناسب است. وی خواستار برندسازی عسل تولیدی تعاونی زنبورداران نیشابور و اخذ مجوزهای لازم برای ایجاد اعتماد بین مردم و همچنین ایجاد و تجهیز آزمایشگاه مجهز برای تشخیص محصولات بی‌کیفیت شد.

کمک های خروی ها برای زلزله زدگان ادامه دارد

خرو، مرشدلو- مردم شهر خرو و دهستان اردوغش با جمع آوری و اهداء 120 میلیون ریال وجه نقد و ارسال یک تریلر کمک های غیر نقدی شامل  پتو، اجاق گاز، بخاری، انواع پوشاک، ظروف، کفش و مواد خوراکی و… با هم وطنان زلزله زده خود ابراز همدردی کردند. با ادامه داشتن کمکهای مردم نوع دوست شهر خرو و دهستان اردوغش پیش بینی می شود که طی روزهای آینده دومین محموله کمکها از این شهر به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال گردد .

مرکز «خون شناسی و انکولوژی حکیم» نیشابور آماده کار شد

وب دا- دکتر نوید زوار، عضو هئیت علمی گروه اطفال بیمارستان حکیم از آماده شدن مرکز خون شناسی و انکولوژی این مرکز جهت ارائه خدمت به مردم خبر داد اینفوق تخصص خون و انکولوژی اطفال بیان کرد: افراد ممکن است تحت تأثیر بسیاری از انواع مختلف  مشکلات و بیماری های خونی قرار گیرند؛ اختلالات  متداول خون شامل  آنمی، اختلالات خونریزی دهنده مانند هموفیلی، افزایش زمان لخته شدن خون و سرطان های خون مانند لوسمی، لنفوم و میلوم می باشد. زوار خاطر نشان کرد: مرکز خون وانکولوژی حکیم با ارائه خدمات تخصصی از قبیل اقدامات تشخیصی، درمانی وارزیابی مغز استخوان وهم چنین به عنوان تنها مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی به بیماران تالاسمی در نیشابور، نیاز مراجعه کنندگان را تامین می کند.