در جلسه شوراي شهر عنوان شد:  مصوبه شورا براي جوانگرايي در بدنه شهرداري
در جلسه شوراي شهر عنوان شد:  مصوبه شورا براي جوانگرايي در بدنه شهرداري

  شهردار بايد ساکن نيشابور باشد/ تشکيل هيات عالي سرمايه گذاري در شهر/ آزاده مهديار/ جلسه هفتگي شوراي شهر با توجه به تعطيلي روزهاي تاسوعا و عاشورا و عدم برگزاري تعدادي از کميسيون ها، با بررسي مصوبات کميسيون هايي که تشکيل شده بود برگزار شد و در آن ضمن تصويب «شيوه نامه سرمايه گذاري و […]

 

شهردار بايد ساکن نيشابور باشد/

تشکيل هيات عالي سرمايه گذاري در شهر/

آزاده مهديار/ جلسه هفتگي شوراي شهر با توجه به تعطيلي روزهاي تاسوعا و عاشورا و عدم برگزاري تعدادي از کميسيون ها، با بررسي مصوبات کميسيون هايي که تشکيل شده بود برگزار شد و در آن ضمن تصويب «شيوه نامه سرمايه گذاري و مشارکت هاي شهرداري» و تصويب لزوم ترخيص کارکنان 30 سال خدمت شهرداري، رضا مهرداد با عدم کانديداتوري ديگر اعضا، به عنوان سخنگوي شورا انتخاب شد.

کارکنان 30 سال خدمت شهرداري ترخيص شوند

نامه چند تن از اعضاي شورا به رييس شوراي شهر، در مورد کارکنان داراي بيش از سي سال سابقه در شهرداري، از موضوعات مهم مطرح شده در اين جلسه بود. زرندي، مهرداد، باري، ترقي و همت آبادي در اين نامه نوشته بودند: «خدمت 30 ساله تعدادي از کارکنان شهرداري به اتمام رسيده اما متاسفانه کماکان به کار گرفته مي شوند، با توجه به مشکلات مالي شهرداري، لازم است مصوبه قبلي در ارتباط با ترخيص کارکنان 30 سال خدمت مجددا مطرح و گزارش اجراي آن به شورا ارسال شود.»

صادقي در اين خصوص اطلاعات جالبي ارايه کرد، وي گفت: اين موضوع را شوراي چهارم مصوب کرده بود و ليست افراد بازنشسته هم به شورا ارسال شد ولي در همين حد ماند و به مرحله اجرا نرسيد.

زرندي هم در پاسخ اظهار داشت: مصوبه را از شهرداري پيگيري کرديم، گفتند «به ما ابلاغ نشده است!»

وي افزود: يکي ديگر از مشکلات، عدم توجه به ابلاغ مصوباتي است که گاه از يک سال قبل اجرايي نشده است. پيشنهاد مي کنم ضمن تاکيد بر اجراي قانون مقرر شود که حق و حقوق اين پرسنل به طور کامل پرداخت شود و سپس ترخيص شوند تا فضا براي جوانان و کارشناسان بهتر فراهم شود. به اين ترتيب مقرر شد، «گزارش اجراي مصوبه» ظرف مدت يک هفته به  شورا ارسال شود.

شهردار بايد ساکن نيشابور باشد

نامه دفتر امور شهري استانداري به همه شوراهاي اسلامي شهرها قرائت شد. در اين نامه آمده بود که شوراها در انتخاب افراد براي سمت شهردار، موضوع سکونت فرد منتخب را در اولويت قرار دهند. در اين نامه به آيين نامه اي ارجاع شده بود که بيان مي کند: «شهردار بايد در مدت خدمت و در محدوده محل اشتغال ساکن باشد تا از رفت و آمدهاي غير ضروري و صرف هزينه از بيت المال جلوگيري به عمل آيد.»

مدير عامل سازمان اتوبوس راني هم در نامه اي خواستار موافقت شورا با تعميرات 20 دستگاه اتوبوس گازسوز شده بود که نياز به تغيير موتور به ديزل و تجهيز کولر دارند. در پاسخ به اين درخواست مقرر شد که گزارش کارشناسي آن به همراه گزارش مصوبه قبلي مبني بر بازسازي 5 دستگاه اتوبوس به شورا ارسال شود.

تشکيل هيات عالي سرمايه گذاري در شهر

در ادامه «شيوه نامه سرمايه گذاري و مشارکت شهرداري» که با حضور همه اعضا به تصويب کميسون جذب مشارکت ها رسيده بود، به تصويب اعضاي حاضر در جلسه علني هم رسيد.

شيوه نامه اي در قالب 12 ماده و 18 تبصره که بر اساس آن مقرر شد بلافاصله جهت تشکيل «شوراي عالي سرمايه گذاري» اقدام شود. اين شيوه نامه شامل تعاريف و مفاهيم شيوه نامه، اهداف، عناوين و زمينه هاي مربوط به امور سرمايه گذاري، چگونگي ترکيب هيات عالي سرمايه گذاري، وظايف و اختيارات هيات، جايگاه سرمايه گذاري و مشارکت، روش انتخاب سرمايه گذار، روش اجرا و نظارت و وظايف اداره امور سرمايه گذاري است.

تعيين تکليف بدهي هاي نيروي انتظامي به شهرداري

نتايج جلسه کميسيون عمران که با حضور فرمانده و نمايندگان نيروي انتظامي براي حل و فصل بدهي هاي اين ارگان به شهرداري برگزار شده بود، نيز در ادامه جلسه قرائت شد. کميسيون چنين مقرر نموده بود که ابهامات در مورد زيربنا و کاربري پرونده پاساژ شهرداري، از سوي نيروي انتظامي اعلام شده و نيز با تشکيل کارگروهي از نمايندگان نيروي انتظامي و شهرداري، موضوع بررسي و هفته آينده براي تصميم گيري به کميسيون عمران شورا ارجاع گردد.

ابهاماتي نيز در مورد تفاهم نامه بين شهرداري و ورثه يکي از شهروندان وجود داشت که مقرر شد شهرداري بر اساس ماده صد و يک نسبت به اصلاح توافق نامه اقدام و سهم 25 درصد تامين فضاي سبز عمومي و خدماتي را دريافت و در مورد 25 درصد اراضي و معابر، خود مالک عمل کند. لازم به ذکر است در اين پرونده، مالک کوچه اي را براي  سهولت رفت و آمد در ملک خود ايجاد کرده و چون خودش اقدام کرده شامل 25 درصد سهم اراضي و معابر نمي شود و مقرر شد شهرداري بايد تنها 25 درصد سهم خدمات را به وي پرداخت کند.

ديگر مصوبه اي که در اين جلسه مطرح شد، مربوط به کميسيون مالي بود که بر اساس آن ملک 5 هزار متري واقع در بلوار رسالت که داراي کاربري آموزش و پرورش بوده و سهم 25 درصد سرانه عمومي خود را به آموزش و پرورش پرداخت کرده، فقط 19 متر در طرح تعريض خيابان قرار داشته است.

کاظم صادقي در اين باره گفت: شهرداري قبلا لايحه فرستاده بود که در مورد املاکي که در طرح تعريض خيابان قرار مي گيرند، طبقه بندي هايي صورت گرفته است. املاکِ در اولويت اجراي شهرداري که بايد خسارت ريالي آن به مالک پرداخت شود، در اولويت هستند و املاکي که در اولويت نيستند شهرداري در ازاي آن، تراکم بدهد. اين پرونده مشمول اعطاي تراکم بود نه پرداخت ريالي که اصلاحيه آن صورت گرفت و مقرر شد مالک 43 ميليون (تومان؟) به حساب شهرداري واريز کند. که قبلا با اشتباه محاسباتي، مبلغ تعيين شده 27 ميليون بود. ترقي در اين باره اظهار کرد: «دفعه قبلي به ضرر شهرداري محاسبه شده بود و الان به ضرر مالک» که صادقي پاسخ داد: «چون مبلغ در تراکم طبقات حساب شده عادلانه است و مالک هم خودش پذيرفته است.» به اين ترتيب اين قرارداد مصوب شد.

در ادامه موضوعات کميسيون مشارکت ها مطرح و اعلام شد که «شهرداري در سال 92مبادرت به انعقاد قرارداد مشارکتي با يکي از شهروندان در احداث 20 غرفه 25 متري در زمين واقع در ضلع جنوبي افلاک نما کرده که پس از پايان دوره 4 ساله بهره برداري، سرمايه گذار کليه ابنيه و انشعابات پروژه را تحويل شهرداري دهد» حال مستاجريني که با سرمايه گذار قرارداد منعقد کرده اند با توجه به عدم تراکم مسافر با پايان تابستان و عدم رونق غرفه ها تقاضاي صدور مجوز براي عقد قرارداد با اجاره بهاي تعييني هيئت ارزيابي شهرداري به مدت 4 ماه کرده اند.

ترقي در اين باره پيشنهاد کرد که قرارداد تا ابتداي بهمن تمديد و مشروط به برگزاري مناقصه در ابتداي بهمن ماه باشد تا از فضاي پر رونق عيد نوروز استفاده شود. صادقي نيز در تکميل آن اين شرط را پيشنهاد کرد که موضوع غرفه ها مرتبط با شغل هاي مناطق گردشگري باشد، که اين دو پيشنهاد به همراه نامه ارسالي مصوب شد.

انتخاب مهرداد به عنوان سخنگوي شورا

در پايان جلسه شورا برگه هاي راي براي انتخاب «سخنگوي شورا» ميان اعضا توزيع شد و جز رضا مهرداد کسي داوطلب اين سمت نشد، بنابراين راي گيري انجام نشده و مهرداد به عنوان سخنگو معرفي شد. اين در حالي بود که شکيبا خطاب به رئيس شورا گفت: «سورپرايز مي کنيد» و درودي پاسخ داد: در جلسه قبل اعلام شده بود که قرار به راي گيري است.