انصاري راد با اشاره به رفتارهاي بقايي و احمدي نژاد:  به حساب آن ها برسيد
انصاري راد با اشاره به رفتارهاي بقايي و احمدي نژاد:  به حساب آن ها برسيد

رئيس کميسيون اصل نود مجلس ششم  معتقد است که محمود احمدي‎نژاد در 8 سال مديريت اش فسادهاي بسياري انجام داده که متاسفانه به تخلفات او رسيدگي نشده است و همين موضوع باعث شده تا چنين سخناني را از بقايي و احمدي نژاد شاهد باشيم. حسين انصاري راد با اشاره به سخنان اخير حميد بقايي پس […]

رئيس کميسيون اصل نود مجلس ششم  معتقد است که محمود احمدي‎نژاد در 8 سال مديريت اش فسادهاي بسياري انجام داده که متاسفانه به تخلفات او رسيدگي نشده است و همين موضوع باعث شده تا چنين سخناني را از بقايي و احمدي نژاد شاهد باشيم.

حسين انصاري راد با اشاره به سخنان اخير حميد بقايي پس از آزادي از زندان؛ گفت: احمدي‌نژاد و رفقايش بايد پاسخگوي 8 سال مديريت کلان کشور و کارهايي که کرده‌اند، باشند. ايشان دولت را از آقاي خاتمي با رشد 6 درصدي و شرايط نسبتا خوبي تحويل گرفت. او بايد پاسخگو باشد که با حدود هزار ميليارد دلار درآمد ارزيِ ‌نفتي و غير نفتي در 8 سال چه کرده است؟ احمدي نژاد دولت را با رشد منفي 6 درصد به روحاني تحويل داد. دو دولت آقايان هاشمي و خاتمي با درآمدي بسيار کمتر از دولت احمدي‌نژاد توانستند پايه‌هاي اقتصاد کشور را تا حدود بسيار زيادي بهبود ببخشند؛‌ اما دولت احمدي نژاد!

وي افزود:‌ در دولت احمدي نژاد درآمد و ثروت عظيم نفتي و غيرنفتي به دست آمد که تاکنون مشخص نشد اين ثروت به کجا رفته است!‌ در دولت نهم و دهم املاک‌هاي دولتي بسياري را فروختند و از اين راه نيز درآمد بالايي به دست آوردند که متاسفانه هيچ حساب و کتابي براي ايشان در نظر گرفته نشد. احمدي نژاد مدعي بود که ظرف مدت کوتاهي مساله بيکاري و اشتغال را حل کرده است اما طبق آمار منتشر شده، مجموع اشتغالي که در دولت احمدي نژاد ايجاد شده مساوي با صفر است. او  نه تنها هيچ‌گونه اشتغالي ايجاد نکرد،‌ بلکه کشور را با تورم 40 درصدي نيز مواجه کرد.

نماينده پيشين نيشابور در  مجلس با بيان اين که قوه قضاييه بايد سريعا به سخنان بقايي و نسبت‌هايي که به نظام داده است رسيدگي کند، خاطرنشان کرد: قوه قضاييه بايد رسيدگي کند تا مشخص شود چه مقدار از اين فسادي که بقايي از آن سخن مي‌گويد متعلق به دوران احمدي‌نژاد و حضور خودشان در راس قدرت است و چه مقدار از آن مربوط به ذات و طبيعت مديريت کشور؟ فسادهاي کشور بايد بررسي شود و بايد ديد که اين گرفتاري‌ها ناشي از چه موضوعي است. بايد همه وام و ثروتي که در دوران احمدي نژاد به افراد مختلف و با وثيقه‌هاي غيرمعتبر پرداخت شده است، بررسي شود. آيا تخليه خزانه کشور و مقروض کردن بانک‌ها فساد نيست؟ احمدي نژاد بايد نسبت به همه فسادهايي که در 8 سال مديريت اش انجام داده است حساب پس بدهد.

نماينده ادوار مختلف مجلس با تاکيد بر اين که قوه قضائيه بايد به ادعا‌ها و سخنان بقايي و احمدي نژاد رسيدگي کند، خاطرنشان کرد: قوه قضاييه بايد از اين افراد سوال کند که هدف شان از طرح اين سخنان چيست؟ آيا به دنبال سرنگوني نظام هستند؟ آيا مي‌خواهند نظام را تغيير دهند؟ يا به دنبال اصلاح هستند؟ اگر بحث اصلاح است بايد مشخص شود که آيا همان خرابي و مشکلاتي که شخص احمدي نژاد بر کشور تحميل کرده است بايد اصلاح شود؟ يا موضوع و پديده‌ي جديد ايجاد شده که نيازمند اصلاح است؟ به هرحال بايد حساب احمدي‌نژاد را رسيد.