راهکار مجلس براي جبران خسارت سپرده‌گذاران موسسات مالي
راهکار مجلس براي جبران خسارت سپرده‌گذاران موسسات مالي

درخواست گرمابي از سپرده گذاران/ نماينده نيشابور در مجلس و عضو فراکسيون اميد با اشاره به طرح ساماندهي موسسات مالي گفت: اين طرح قطعا مثمر ثمر خواهد بود و هم‌اکنون همکاران من در کميسيون اقتصادي در حال نگارش دقيق آن هستند. حميد گرمابي به ايسنا گفت: اين طرح نياز به نگارش دقيق‌تري دارد، غير از […]

درخواست گرمابي از سپرده گذاران/
نماينده نيشابور در مجلس و عضو فراکسيون اميد با اشاره به طرح ساماندهي موسسات مالي گفت: اين طرح قطعا مثمر ثمر خواهد بود و هم‌اکنون همکاران من در کميسيون اقتصادي در حال نگارش دقيق آن هستند.
حميد گرمابي به ايسنا گفت: اين طرح نياز به نگارش دقيق‌تري دارد، غير از کاسپين متاسفانه موسسات ديگري نيز با شرايط مشابه داريم، اين طرح براي تمام موسسات مالي است و براي همين نگارش آن زمان بيشتري برده است.
وي ادامه داد: هم اکنون اين طرح نوشته شده و در کميسيون اقتصادي با توجه به همه مقرراتي که در مباحث بانکي کشور است در حال بازنگري و اصلاح است.
گرمابي با بيان اينکه اين طرح در حال آماده شدن است تا قبل از اجرا به مجلس ارائه شود، بيان کرد: در عين حال نياز به مذاکرات زيادي با بانک مرکزي و حتي با بانک‌هاي ديگر دارد، زيرا بايد طرحي نوشته شود که در زمان کوتاه قابليت اجرا داشته باشد.
وي با بيان اين که شروع اين طرح با موسسه کاسپين خواهد بود و اولويت با اين موسسه اعتباري است، اضافه کرد: اعمال ماده 236 در کميسيون اقتصادي با راي خوبي مصوب شده و براي آوردن به صحن در اختيار هيات رئيسه قرار گرفته است، به نظر مي رسد با توجه به اين که نمايندگان در جريان مسائل و مشکلات موسسه کاسپين هستند، به احتمال قوي بايد راي مناسب را نيز در صحن بياورد.
اين نماينده مجلس درباره ماده 236 توضيح داد: اين ماده در حقيقت اختيارات ويژه‌اي مي‌دهد که مشکلات، خلاف‌هاي قانوني که در جريان اين قضيه رخ داده با سرعت بررسي شود و در اختيار رئيس قوه قضائيه قرار گيرد، در شرايط معمول با توجه به گستردگي کار قوه قضائيه بررسي آن زمان بر است، ولي اين ماده اين اختيار را به قوه قضائيه مي‌دهد که در مدت کوتاهي موضوع را رسيدگي و حکم آن را صادر کند که اين حُسن ماده 236 است.
نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: سپرده‌گذاران مشکلات مختلفي دارند، حتي برخي از آن‌ها براي ضرورت اوليه زندگي خود با مشکل مواجه شده‌اند، باز هم تقاضا دارم که حوصله و صبر بيشتري داشته باشند تا مسير قانوني طي شود، مجلس دو اقدامي که بايد مي‌کرده، انجام داده است، يکي ماده 236 و ديگري طرحي که بتواند ضرر و زيان سپرده گذاران را با در نظر گرفتن سود و بهره متعارف جبران کند و اگر هر دوي اين‌ها اجرايي شود، سپرده گذاران به نتيجه مطلوب خود تا حد زيادي خواهند رسيد.