انقلاب در ورزشگاه انقلاب ; سمبُل پروژه های نیمه تمام نیشابور، به فرجام می رسد؟
انقلاب در ورزشگاه انقلاب ; سمبُل پروژه های نیمه تمام نیشابور، به فرجام می رسد؟

  آزاده مهدیار/ مجموعه‌ی ورزشی انقلاب که در سال ۸۳ کلنگ آن زده شد و جز سالن ورزشی آن، سایر بخش‌ها تا به الان رها شده است، یکی از پروژه هایی است که می تواند به عنوان نماد اهمال و بی توجهی مدیران نیشابور و هدر رفت منابع و تاخیر در بهره برداری از پروژه […]

 

آزاده مهدیار/ مجموعه‌ی ورزشی انقلاب که در سال ۸۳ کلنگ آن زده شد و جز سالن ورزشی آن، سایر بخش‌ها تا به الان رها شده است، یکی از پروژه هایی است که می تواند به عنوان نماد اهمال و بی توجهی مدیران نیشابور و هدر رفت منابع و تاخیر در بهره برداری از پروژه ها مطرح باشد! پروژه ای که در کنار افلاک نما و چند طرح دیگر، حاکی از فکر های بزرگ و عمل های کوچک است.

اما این روزها خبرهای تازه ای درباره این ورزشگاه به گوش می رسد.

گفته می شود که با پیگیری نماینده‌ مردم در مجلس، موافقت‌های لازم درباره تکمیل پروژه، از مدیر کل تلفیق برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اخذ شد.

بر اساس گفته حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس، در دیدار شنبه بیستم خرداد ماه وی با مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، دستور قطعی تخصیص بودجه برای این منظور نیز صادر شد.

درباره این موضوع نظر رئیس اداره ورزش و جوانان نیشابور را نیز جویا شدیم.

متولی تربیت بدنی شهرستان در گفتگو با خیام نامه بیان داشت: مجموعه ورزشی انقلاب متعلق به وزارت ورزش و جوانان است. این مجموعه با ۱۸ هکتار زیربنا در بر دارنده سالن ورزشی با ظرفیت ۴ هزار تماشاگر، استخر سرپوشیده و استادیوم ۵ هزار نفری با قابلیت ارتقا به ۱۵ هزار نفر است که سالن ورزشی آن سال ۸۴ به بهره برداری رسیده  اما دو پروژه دیگر آن تا کنون معطل مانده است.

ترشیزیان در رابطه با دو پروژه دیگر اظهار کرد: استخر مجموعه در سال ۸۸ با مبلغ پیشنهادی ۸۹۰ میلیون تومان و استادیوم با مبلغ پیش‌بینی شده پنج میلیارد و پانصد هزار تومان آماده عقد قرارداد با پیمانکار بوده که رها شده است.

وی افزود: حال با پیگیری نمایندگان و مکاتبات با آقای نوبخت و سایر مسئولین، دستور اختصاص بودجه آن صادر شده است.

ترشیزیان در رابطه با ظرفیت های این پروژه بیان کرد: به جد می توانم بگویم سالن ورزشی انقلاب، بهترین و مدرن ترین مجموعه ورزشی شرق کشور است و تکمیل پروژه در ارتقای سرانه ورزشی شهرستان بسیار تاثیر گذار خواهد بود و با وجود اردوگاه فرهنگی ورزشی باغرود، نیشابور می تواند میزبان رسمی مسابقات ملی و بین المللی و اردوهای تیم ملی و لیگ برتر در رشته های مختلف باشد و به رونق صنعت گردشگری شهرستان کمک به سزایی کند.

وی افزود: با توجه به وجود مسکن‌های مهر در آن منطقه و تمرکز جمعیت، این مجموعه با پوشش تمامی رشته های توپی و غیر توپی و با ظرفیت ۴ هزار صندلی نصب شده به استفاده موثر شهروندان خواهد رسید.

ترشیزیان از زمین‌های رو باز مجموعه نیز خبر داد که می توان در فازهای بعدی پروژه از آنها نیز بهره برداری کرد.