از سال 90 تا کنون تب کريمه کنگو در نيشابور نداشته ايم
از سال 90 تا کنون تب کريمه کنگو در نيشابور نداشته ايم

رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور گفت: از سال 1390 تاکنون موردي از تب کنگو کريمه در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکي نيشابور ديده نشده است. دکتر عظيمي نژاد به خبرنگاران گفت : تاکنون موردي از بيماري تب کريمه کنگو در منطقه تحت پوشش دانشکده مشاهده نشده است. اما لازم است به منظور پيشگيري مطالبي […]

رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور گفت: از سال 1390 تاکنون موردي از تب کنگو کريمه در منطقه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکي نيشابور ديده نشده است.

دکتر عظيمي نژاد به خبرنگاران گفت : تاکنون موردي از بيماري تب کريمه کنگو در منطقه تحت پوشش دانشکده مشاهده نشده است. اما لازم است به منظور پيشگيري مطالبي به اطلاع  مردم برسدو

عظيمي نژاد گفت: تب کريمه کنگو در صورت تشخيص زودهنگام، قابل درمان است و در صورت نياز به گوشت قرمز سالم و بهداشتي ، فقط از مراکز معتبر و مورد تاييد دامپزشکي و بهداشت گوشت بخريد.

وي افزود : بيماري تب کريمه کنگو در صورتي که زود تشخيص داده شود، قابل درمان است و داروي اين بيماري در کشور موجود است.

به گفته وي لازم است که مردم گوشت را از مراکز معتبر مورد تاييد دامپزشکي تهيه کنند و ضمن اين که اين بيماري از طريق گوشت پخته شده نيز انتقال نمي يابد.

رئيس دانشکده علوم پزشکي نيشابور خاطر نشان کرد : عفونت تب کريمه کنگو از طريق تماس با حيوان آلوده به صورت مستقيم و غير مستقيم، به انسان منتقل مي شود. اگر انساني که ويروس را دريافت کرده، در مواجهه با انسان ديگري قرار بگيرد، از طريق ترشحات خوني و بدني خود، بيماري را منتقل مي کند که اين روش انتقال در بيمارستان ها رخ مي دهد و کادر درمان در معرض اين نوع ابتلا قرار ميگيرند.

عظيمي نژاد تاکيد کرد : فعلا با انجام مراقبت هاي لازم از سوي مسولين بهداشتي موردي از بيماري در نيشابور و فيروزه ديده نشده و در صورت رعايت موارد بهداشتي جاي نگراني وجود ندارد.

وي در پايان به مردم توصيه کرد به شايعاتي که در خصوص بيماري تب کنگو کريمه در فضاي مجازي منتشر ميشود توجه نکنند.