نطق هاجر چناراني:  اميدوارم 29 ارديبهشت، مديريت کشور عوض شود
نطق هاجر چناراني:  اميدوارم 29 ارديبهشت، مديريت کشور عوض شود

  نماينده مردم نيشابور در نخستين نطق خود در صحن علني مجلس، مشکلات کشور را ناشي از مديريت به گفته او غير انقلابي دانست و اظهار اميدواري کرد که در انتخابات پيش رو، اين مشکل علاج شود. هاجر چناراني، که فعاليت ش در سفرهاي استاني احمدي نژاد حاکي از گرايش منتقدانه او به دولت حاضر […]

 

نماينده مردم نيشابور در نخستين نطق خود در صحن علني مجلس، مشکلات کشور را ناشي از مديريت به گفته او غير انقلابي دانست و اظهار اميدواري کرد که در انتخابات پيش رو، اين مشکل علاج شود.

هاجر چناراني، که فعاليت ش در سفرهاي استاني احمدي نژاد حاکي از گرايش منتقدانه او به دولت حاضر است، هر چند در ايام انتخابات بر گرايش سياسي خود تا حد زيادي سرپوش نهاده بود، اما با رسيدن به کرسي نمايندگي بارها در انتقاد از سياست خارجي و اقدامات دولت روحاني مشي سياسي خود را آشکارتر از پيش نموده است و اين بار در نخستين فرصتي که در مجلس براي نطق ميان دستور در اختيار او قرار گرفت، با صراحت بيش تري از اين منش سياسي پرده برداشته و از آرزوي خود براي تغيير مديريت کشور در 29 ارديبهشت ماه امسال، علنا سخن گفت.

اين نماينده مجلس که نطق خود را در نخستين جلسه علني پس از تعطيلات مجلس با تبريک سال نو آغاز کرد، در بخشي از اظهارات خويش با بيان اين که «چندين سال است تقاضاي مردم و رهبري، مقاوم سازي اقتصاد، ايجاد اشتغال و حل مشکلات توليد بوده است» اضافه کرد: متاسفانه توفيق چنداني حاصل نشده است.

اين نماينده با بيان اين که مشکلات زماني حل مي شود که مديريت انقلابي، فعال، پرتحرک و کارآمد بر کشور حاکم شود، افزود: مشکلات کشور ناشي از حاکميت و مديريت ضعيف، بي حال، نااميد، غير انقلابي و بي تحرک است و اميدواريم ملت ايران در بيست و نهم ارديبهشت اين مشکل را علاج کند.

چناراني با گرامي داشت خاطره امام بزرگ، بزرگ پرچمدار جمهوري اسلامي ايران و شهداي انقلاب، شهداي مدافع حرم، شهداي منا و شهداي عرصه خدمت، شهداي آتش نشان، افزود: يادمان باشد، امنيت امروز انقلاب و امنيت کشور ما در سايه سار خون هاي عزيزان زيادي و مداومت ايثار و انسانه هاي بزرگي به ما رسيده است که به ازاي هر صندلي مديريت در اين مملکت امام زمان(عج)  جان شان را در راه آباداني وطن داده اند.

وي با اشاره به تجربه کشور در 8سال جنگ تحميلي، خواستار تکرار آن تجربه در اداره امور شد و افزود: به جوانان ميدان داديم و فرماندهي عمليات را به آنان سپرديم تا سرداران امروز ما شوند و به فرموده مقام معظم رهبري، جوانان امروز ما کمتر از جوانان زمان جنگ نيستند.

وي در بيان تعبير خود از اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي ساختاري نظام مند دارد که در آن تهديدها به فرصت ها تبديل شود و زمينه رشد و توسعه اقتصادي و نهايتا عدالت اجتماعي به وقوع بپيوندد.

اين نماينده با بيان اين که مهم ترين مشکل ما در حال حاضر بالا بودن نرخ بيکاري است افزود: نرخ بي کاري طبق اعلام مرکز آمار ايران 4/12 درصد بوده که اين نرخ بيشتر مربوط به فاصله سني 20 تا 24 سال است که عموما تازه وارد هاي بازار کار مي باشند، و پُر انرژي ترين بخش جوانان کشور را تشکيل مي دهند و اين اتلاف منابع بزرگي براي کشور است و باعث افزايش آسيب هاي اجتماعي ناشي از بيکاري مي شود.

چناراني نگراني شاغلان از امنيت شغلي خود و تامين حداقل هاي زندگي با اتکا به درآمدشان را نکته ديگري در زمينه اشتغال دانست و بار ديگر با بازگشت به کلياتي در باب اقتصاد مقاومتي گفت: اقتصاد مقاومتي با اتکا به نيروهاي دروني به دنبال تبديل شدن به اقتصاد پيشرو و قدرتمند است، تجلي اقتصاد مقاومتي در حوزه توليد است  و در اين حوزه عوامل مهم و زيادي تاثير دارد، از جمله مواد اوليه، دانش و فن آوري، نيروي انساني، شرايط محيطي و اقليمي و همچنين سرمايه.

وي با اشاره به توانمندي هاي بالقوه ايران در موضوع اقتصاد مقاومتي افزود: در حال حاضر مهم ترين ماده اوليه در اقتصاد در دنيا نفت و گاز است که ايران منابع غني نفت و گاز در اختيار دارد، از لحاظ دانش و فن آوري نيز استعدادهاي فوق العاده اي در کشورمان داريم، حدود سي ميليون نيروي کار ساده و جوان و شرايط اقليمي و فيزيکي ايران، ظرفيت هاي بسياري براي اقتصاد مقاومتي ايجاد کرده است. با افزايش وابستگي به اقتصاد غرب ولو به صورت کلامي، شکنندگي اقتصاد کشور افزايش مي يابد.

وي اضهار داشت: بايد سه قوه مجلس، قضاييه و مجريه همه با هم به دنبال حل مسئله باشيم.

چناراني تاکيد کرد: مشکلات زماني حل مي شود که مديريت انقلابي، فعال، پرتحرک و کارآمد بر کشور حاکم شود، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند اين مشکلات کشور ناشي از حاکميت و مديريت ضعيف، بيحال، نااميد، غير انقلابي و بي تحرک است که اميدواريم ملت ايران در بيست و نهم ارديبهشت اين مشکل را علاج کند.

وي افزود: بايد در سايه بسيج همه با هم در ريشه کني بيکاري متحد شويم با ايجاد تعاوني هاي روستايي، اتحاديه هاي کارآفريني، اشتغال پايدار به خصوص در روستاها فراهم آوريم و از مهاجرت جلوگيري کنيم چراکه مهاجرت باعث حاشيه نشيني، اعتياد، فساد و بي بند و باري، طلاق و هزاران آسيب اجتماعي در جامعه مي شود.

در راستاي اشتغال به اقشار آسيب پذير جامعه به خصوص معلولان، به خصوص زنان سرپرست خانوار و به خصوص زنان بدسرپرست، توجه ويژه شود.

وي افزود: در تبيين مسائل کلي بر مصالح منطقه اي به مسئولين محترم و دولت تذکري داريم، شما وزير و يا معاون وزارتخانه تمام مردم ايران هستيد، امروز متاسفانه آمارها نشان مي دهد که در خيلي از حوزه هاي مسئولين نگاه منطقه اي داشته اند و خيلي از وزارتخانه ها که نام شان را در آينده از همين تريبون خانه ملت اعلام خواهيم کرد، اجحاف هاي زيادي در حق استان ها و شهرستان ها ايجاد کرده اند.

وي از جمله اجحاف را راه هاي روستايي استان خراسان رضوي دانست که که بالاي هزار کيلومتر راه هاي روستايي در استان با روستاهاي داراي جمعيت بالاي 50 خانوار هنوز آسفالت نشده است.

وي از مسئولان خواست نگاه کلي و ملي به منطقه هاي مختلف کشور داشته باشند، نه به گفته او «نگاهي منطقه اي»، تا مناطق کمتر آسيب ببينند.