دیدبان
دیدبان

سه برنامه مخالفان دولت برای از صحنه خارج کردن روحانی ایسنا: جنتی، وزیر سابق ارشاد از سه برنامه مخالفان برای خارج کردن روحانی از صحنه خبر داد و گفت : مخالفان دولت ابتدا سیاست خسته کردن روحانی و دولت و به انصراف رساندن او از حضور در عرصه انتخابات را در پیش گرفتند و رسانه […]

سه برنامه مخالفان دولت برای از صحنه خارج کردن روحانی

ایسنا: جنتی، وزیر سابق ارشاد از سه برنامه مخالفان برای خارج کردن روحانی از صحنه خبر داد و گفت : مخالفان دولت ابتدا سیاست خسته کردن روحانی و دولت و به انصراف رساندن او از حضور در عرصه انتخابات را در پیش گرفتند و رسانه های وابسته به آنان هم برای تحقق این سیاست در طول این مدت حتی یک تیتر مثبت در باره عملکرد های دولت منتشر نکردند. سیاست دوم مخالفان دولت تک دوره ای شدن روحانی و دمیدن در این فکر از طریق رسانه ها است، آنها همزمان تلاش کردند با تاثیر گذاری بر برخی شخصیت ها و نهادها برطبل زاویه دار بودن رییس‌جمهور با رهبری بکوبند که حمایت های رهبری در برهه های مختلف از کلیت برنامه ها و اقدامات دولت این سیاست تخریبی هم به شکست انجامید. این روزها مخالفان دولت و روحانی سیاست کاهش آرا و یا رای نیاوردن روحانی را در دستور کار قرار داده اند و مذبوحانه دنبال این پروژه هستند. بنابراین ما هم باید تلاش کنیم با اعتماد آفرینی و معرفی کار های دولت ، رییس جمهور روحانی که تجربه های ارزشمندی به دست آورده اند با رای بالا ایشان مجددا انتخاب شده و این سیاست مخالفان عقلانیت و اعتدال هم به شکست بیانجامد.

 

اصلاح‌طلبان هرگز مراسم اصولگرایان را برهم نزدند

ایلنا: عبدالکریم حسین‌زاده نماینده اصلاح‌طلب مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که مراسم دوستان اصولگرا به شکلی که مراسم اصلاح‌طلبان برهم زده می‌شود، با مشکل روبرو نشده و این‌چنین دچار تنش نشده و حتی اگر برگزاری مراسم اصولگرایان با انتقادی ازسوی دانشجویان روبرو شده، با درخواست نوبت و رعایت شرایط آزادی بیان و صرفاً‌ درحد طرح سوال بوده و هرگز درجهت برهم زدن این مراسم به‌صورت خشونت‌آمیز اقدام نشده است؛ چرا که شان نظام و قانون اساسی ما که ما حصل خون شهدا است، زیرسوال می‌برد.نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره بخشی از این طرح که تلویحاً «طرح سوال را مصداق اقدام مجرمانه درجهت ایجاد تشنج در مراسم» در نظر گرفته، خاطرنشان کرد: آن‌چنان که گفتیم این طرح اولیه است و قطعاً همه این موارد اصلاح می‌شود. این وحی منزل نیست که بگوییم فاقد ایراد است، قطعاً‌ ایرادهایی وجود دارد اما تمامی این موارد مرتفع می‌شود.

 

واگذاری اراضی ۳۰۰۰ میلیاردی قشم به افراد خاص در دولت قبل

ایسنا: طبق اعلام مسئولان در اواخر دولت قبلی حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اراضی مختلف در جزیره قشم به افراد یا سازمان‌های مختلف که با عنوان “خاص” از آن‌ها نام برده می‌شد واگذار شد تا موجب تشکیل ۴۱ پرونده در دستگاه قضایی شود. حمیدرضا مومنی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم  در ارتباط با  پرونده زمین‌هایی که در اواخر دولت احمدی‌نژاد به افراد و سازمان‌های خاص واگذار شده تا حجمی از پول‌های بیت‌المال مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و نیز دستور ویژه دبیر شورای  عالی مناطق آزاد برای بازگرداندن این اراضی، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۴ که به منطقه آزاد قشم آمدم ۴۱ پرونده مساله‌دار از قبل وجود داشت و کمیته‌ای را در این راستا تشکیل دادیم که شامل مشاوران حقوقی بود تا بتوانیم به راهکارهای مناسب دست یابیم. مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام این‌که ۴۱ پرونده مذکور که با آنها روبه‌رو بودیم رقمی معادل ۳۰۰۰ میلیارد تومان داشت، تصریح کرد: تاکنون موفق شده‌ایم ۱۳۵۰ میلیارد تومان از این ۳۰۰۰ میلیارد تومان را بازگردانیم و این موفقیت را مرهون کمک دوستان در دستگاه قضایی در عودت بیت‌المال هستیم. علاوه بر این پرونده‌های باقی‌مانده نیز در دست بررسی است.

 

مردم می‌دانند بازگشت دولت افراطی چه خطری دارد

آرمان: مرتضی مبلغ معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات گفت: در وحدت ملی جایی برای تندورها نیست به همین دلیل است که با تمام توان سعی می‌کنند که نگذارند این موضوع صورت بگیرد. مرتضی مبلغ با بیان اینکه با وجود ترامپ در ایالات‌متحده کسی باید در رأس قوه مجریه ایران قرار بگیرد که بدون تنش و هیجان کشور را اداره کند، گفت: مردم ما در طول ۸ سالی که نگاه افراطی بر کشور حاکم بود سختی‌‌ها و آسیب‌ها را با گوشت و پوستشان درک کردند. آن‌ها امروز به‌خوبی می‌دانند تندروی و رفتارهای هیجانی چه آسیبی می‌تواند ایجاد کند. جامعه در اثر تجارب گذشته به این سطح از هوشمندی رسیده که اجازه ندهد بار دیگر افراطیون بازگردند.

 

روایت سلیمی‌نمین از بازی قدیمی احمدی‌نژاد و تک‌روی‌های جلیلی

جماران: عباس سلیمی‌نمین خبر داد که حاجی بابایی از شورای جبهه مردمی نیروهای انقلاب کناره رفته است چون کسانی که در این شورا حضور دارند نمی‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شوند. رونمایی و اعلام کاندیداتوری چهره های اصولگرا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم این روزها اوج گرفته است. یک روز نام تقوی مطرح می شود و روزی دیگر نام رستم قاسمی و حاجی بابایی، حتی زریبافان و بذرپاش و …ین درحالی است که سفرهای انتخاباتی سعیدجلیلی هم بیش از گذشته شده و احمدی نژادی ها هم با فعلا با پرچم بقایی وارد گود رقابت شده اند. در میانه این اعلام نامزدی ها این سئوال مطرح است که مکانیزم همگرایی اصولگرایان بعد از 2 ماه از اعلام موجودیت چقدر توانسته موفق عمل کند.عباس سلیمی نمین معتقد است: این اعلام حضور شخصیت های اصولگرا خارج از برنامه نیست طبق برنامه همه قرار است برنامه های خود را به جبهه مردمی نیروهای انقلاب ارائه دهند و متعهد به نظر اعلامی این مجموعه باشند تا در چند مرحله انتخاب نامزد نهایی انجام شود.گرچه برخی چهره های پایداری از رونمایی مدل جدید همگرایی در جریان اصولگرا سخن می گویند اما عباس سلیمی نمین تأثیرگذاری آن مکانیزم را رد می کند و می گوید: مجموعه ای نیست که پایداری بخواهد با آنها مدل همگرایی تعریف کند.

 

دوستی با مردم آمریکا

آرمان: صادق زیباکلام در مقاله ای در آرمان با اشاره به مسابقات جام جهانی کشتی به میزبانی ایران در کرمانشاه آنچه بیش از رقابت کشتی مورد اهمیت است، رفتار مردم ایران و به‌ویژه کرمانشاه و تشویق ورزشکاران آمریکایی از سوی تماشاگران ایرانی بود؛ تشویقی که به روشنی از سوی مردم در ورزشگاه صورت گرفت و کشتی‌گیران آمریکایی چه زمانی که وارد سالن شدند و چه زمانی که در بازی فینال مقابل تیم ایران قرار گرفتند، از سوی ایرانیان مورد تشویق قرار گرفتند. این موضوع حکایت از آن دارد که مردم ایران هیچ مشکلی با مردم ایالات متحده ندارند. اقدام مردم کشورمان و پیام رفتار تماشاگران به سرعت در فضای مجازی و در توئیتر فدراسیون کشتی آمریکا نیز بازتاب یافت و آنها از تماشاگران ایرانی تشکر کردند. جالب است که فدراسیون کشتی آمریکا کشتی‌دوستان ایرانی را بهترین تماشاگران جهان نامیده است. در حقیقت مردم کشورمان با این رفتار احترام‌آمیز خود، علاوه بر اینکه بار دیگر مهمان‌نوازی سنتی وفرهنگی ایرانی را نشان دادند، یک پیام سیاسی نیز صادر کردند که ما مردم ایران هیچ‌گونه احساس بدی نسبت به مردم آمریکا نداریم.

همین مردم ایالات متحده امروز ترامپ را انتخاب کردند و زمانی اوباما و دوره‌ای دیگر جرج بوش را برگزیدند. بنابراین با مردم آمریکا مشکلی نداریم، اما دولت آنها با ما خصومت دارد. لذا با ارتباط میان ملت‌ها می‌توان از تنش‌ها کاست، زیرا دولت‌ها برآمده از ملت‌ها هستند. در دنیای‌کنونی هم بدون ارتباط با جهان کار دولت‌ها دشوار است، بنابراین به نظر می‌رسد زمان آن فرارسیده که از دیپلماسی کشتی درس بگیرند.

 

رقبای دولت صادقانه پا به عرصه انتخابات بگذارند

ایلنا: محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت:‌ رقبای دولت به خاطر تخریب یک جناح یک گروه یا کاهش میزان رای مردم وارد عرصه انتخاباتی نشوند، مشکلات را بررسی کنند و صادقانه برای حل آن کاندیدا شوند. صلاح‌طلبان بارها نظر خود را در مورد ضرورت ادامه پیدا کردن عمر دولت روحانی با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آتی اعلام کرده اند؛ چرا که برای شکوفایی بسیاری از دستاوردهای دولت مانند برجام، کنترل تورم، گسترش سرمایه گذاری های خارجی و افزایش رونق بازار داخلی به حضور مجدد دولت نیاز است.

وی ادامه داد: ما امیدواریم با ادامه پیدا کردن راه دولت یازدهم بسیاری از مشکلاتی که در کشور وجود دارد و سال ها گریبان گیر ما بوده به طور کامل برطرف شوند. با توجه به نتایج باقی مانده از دو دولت نهم و دهم و همچنین دو مجلس هشتم و نهم که با تابلوی اصولگرایی فعالیت می کردند و با توجه به این موضوع که هیچ کدام از اصولگرایان از آن دوران اعلام برائت نکردند و مسئولیت آن سالها را هم هنوز بر عهده نگرفته اند. می توان نتیجه گرفت که اصول گرایان دچار چند گانگی شده اند. از سوی دیگر امیدواریم تا رقبای مقابل روحانی فقط از روی تخریب دولت و کاهش رای مردم وارد عرصه انتخابات نشوند. مشکلات مردم را بررسی کنند و به نیت حل آن معضلات، اعلام کاندیداتوری کنند، ما انتظار رقبایی را داریم که صادقانه پا به عرصه رقابت انتخاباتی می گذارند.

 

پیامک‌ها و حتی صحبت‌های حضوری اغلب پیرامون حصر است

شرق: هاشم‌زایی نماینده مردم تهران گفته است: «پیامک‌ها و حتی صحبت‌های حضوری اغلب پیرامون حصر است. محفلی نیست که برویم و از ما نپرسند شما چه کردید؟» او این جواب را در پاسخ سوال خبرنگار شرق گفته که پرسیده بود: «‌شما در معرض چه پیامک‏ها و پیام‏هایی از سوی مردم هستید؟»

خبرنگار شرق از او پرسیده است که مردم دقیقا چه مطالباتی را با شما مطرح می‌کنند و او در جواب گفته است: «پیامک‌ها و حتی صحبت‌های حضوری اغلب پیرامون حصر است. محفلی نیست که برویم و از ما نپرسند شما چه کردید؟ دولت آقای روحانی چه کرد؟»

این در حالی است که هفته گذشته جعفری دولت آبادی در نشست مطبوعاتی گفته بود: «حصر یک تصمیم ملی است و بسیاری از دستگاه‌های ذی‌صلاح در این تصمیم دخالت داشته‌اند. لذا برخی افراد نمی‌توانند بگویند که حصر را قبول ندارند و چنین اظهاراتی فاقد مبنا است؛ زیرا این مساله مربوط به مصالح ملی و کلان کشور است.»

در همین رابطه علی مطهری در نامه‌ای نوشت: «اولا تصمیم ملی در جایی است که رای مستقیم مردم یا رای نمایندگان ملت در کار باشد در حالی که چنین چیزی در میان نبوده است. ثانیاً تصمیم ملی نباید خلاف قانون اساسی باشد، حال آنکه حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است. ثالثا به فرض محال که حصر یک تصمیم ملی باشد، چرا برخی افراد نباید بگویند که حصر را قبول ندارند؟ مگر اظهار نظر ممنوع است؟ اگر ممنوع است، با فصل سوم و اصل ۱۷۵ قانون اساسی که بر آزادی بیان تاکید کرده است چه می کنید؟»

 

پاسخ مطهری به مشاور فرمانده سپاه درباره خاطره‌ای از هاشمی رفسنجانی

ایسنا: علی مطهری نایب رییس مجلس گفت : آقای مقدم‌فر مشاور فرمانده محترم سپاه در ارتباط با خاطره‌ای که من از مرحوم هاشمی نقل کردم توضیح خواسته است.  این خاطره را آقای هاشمی دو بار برای من نقل کرد، فرمود: «بعد از انتخابات سال ٨٤ من از دخالت برخی افراد یک نهاد نظامی شکایت کردم و ١١٠ نفر از آنها به زندان‌های کوتاه مدت محکوم شدند و اسناد آن را نزد خود دارم.» ایشان می‌گفت: «من این موضوع را به اطلاع مقام رهبری هم رساندم و گفتم به خاطر مصلحت نظام از آنها می‌گذرم». حالا آقای مقدم‌فر از من خواسته است اسم یکی از آن ١١٠ نفر را بگویم. به ایشان می‌گویم بروند سراغ افرادی که احضار روح می‌کنند و از طریق احضار روح آن عزیز از دست رفته اسامی را به دست آورند.

 

 

تا اراده‌ای برای اجرای قانون نباشد، گروه‌های خودسر کار خود را می‌کنند

اعتماد: محمود صادقی، نماینده مردم تهران: طرح تامین امنیت هیچ ارتباطی به فراکسیون امید ندارد. متن اولیه که به ما نشان دادند با آن‌چه چاپ و توزیع شده، متفاوت است و این درحالی است که این طرح از ابتدا تا انتها توسط خود آقای یوسفیان‌ملا پیش برده شد و ما این متن را ندیده بودیم. در ابتدا تاکید شده بود که قرار است با نیروهای خودسری که مراسم رسمی را برهم زده و متشنج می‌کنند، برخورد شود اما در ادامه طرح به شکل دیگری درآمد. یوسفیان‌ملا شخصاً از تعدادی از نمایندگان ازجمله آقایان نوروزی، لاهوتی، خجسته و تعدادی دیگر از نمایندگان اصولگرای خارج از فراکسیون امید امضاء گرفته و این طرح هرگز در فراکسیون امید مطرح نشده است. این‌که برخی خبرگزاری‌های اصولگرا دلسوز آزادی بیان شده‌اند بیشتر شبیه به یک شوخی و فکاهی است. برگزاری تجمع بدون حمل سلاح که مخل به مبانی اسلام نباشد، نیاز به مجوز ندارد. متاسفانه روزنامه کیهان نیز به نقل از جماران صحبت‌های بنده را اشتباه منعکس کرده و درحالی از قول من اعلام کردند که این طرح ازسوی فراکسیون امید تقدیم هیات رییسه مجلس شده که اساساً طرح دوفوریتی تامین امنیت مراسم هنوز به هیات رییسه مجلس تحویل نشده است.

 

اسکله‌هایی وجود دارد که کسی اجازه بازرسی از آنها را ندارد

ایلنا: سعید لیلاز کارشناس اقتصادی بابیان اینکه بیشترین قاچاق که در ایران سوددهی دارد، قاچاق سوخت است، گفت: اسکله‌های در کشورمان وجود دارد که کسی اجازه بازرسی از آن را ندارد. سعید لیلاز افزود: اینکه چرا اراده‌ای برای کنترل قاچاق از تمامی مرزهای کشورمان وجود ندارد به ماهیت حاکمیت دوگانه‌ای که در ایران وجود دارد، برمی‌گردد و به وفاق در داخل حکومت نیاز دارد و با توصیه و دستورالعمل نمی‌توان جلوی واردات قاچاق را گرفت. این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه معتقدم بخشی از قاچاق سوخت را توانستیم با همین سیاست‌های کلان کنترل کنیم، افزود: به نظر نمی‌رسد  که مصرف سوخت روزی ۹۰ میلیون لیتر باشد. یا اینکه روزی ۷۲۰ میلیون مترمکعب گاز منازل و کارخانه‌ها مصرف کنند. این در حالی است که این میزان سوخت هیچ اثری در تولید ثروت در ایران ندارند و معتقدم هنوز هم  مقداری زیادی از این سوخت قاچاق می‌شود.

 

یک پیشنهاد به وزرای احمدی‌نژاد؛ اول پاسخگوی آن ۸سال باشید بعد کاندیدا شوید

عصر ایران: عصر ایران نوشت: بخشی از مردم، بسیاری از بزرگان نظام و تحلیل‌گران سیاسی دوران احمدی‌نژاد را یکی از تلخ‌ترین دوران جمهوری اسلامی یاد می‌کنند. هشت سالی که باعث شد براساس آمارهای داخلی و خارجی ایران سخت‌ترین روزهای خود را سپری کند.

بعد از اعلام نامزدی حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی نژاد، رستم قاسمی وزیر نفت و حمیدرضا حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش احمدی نژاد نیز وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری شدند. در کنار این سه شنیده‌ها حاکی از آن است که مسعود زریبافان رئیس سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد نیز آماده حضور در انتخابات است. این وزرا به واسطه حضور در دولت احمدی نژاد به ویژه در دولت دهم باید پاسخگوی عملکرد خود در آن هشت یا چهار سال باشند.

در این دوران تنها احمدی نژاد مقصر نیست. تمام افرادی که با او کار کردند به ویژه وزرای دولت‌های نهم و دهم باید در مورد 8 عملکرد احمدی نژاد به مردم توضیح دهند. آنها همچون احمدی نژاد مسئول خسارت‌های وارد شده به کشور هستند. این افراد بدون پاسخ‌گویی در مورد عملکرد خود نمی‌توانند به راحتی از دولت روحانی انتقاد کنند و در مورد آینده حرف بزنند.

 

می‌گویم گذشته را فراموش کنیم ولی در گذشته نمانیم

جماران:  رییس‌ دولت اصلاحات که با طرح آشتی ملی در روزهای اخیر هدف هجمه ها و تهمت های بسیاری قرار گرفته است، در  دیدار با فعالان دانشجویی با تاکید بر سخنان قبلی خود گفت: من نمی‌گویم گذشته را فراموش کنیم، ولی در گذشته نمانیم و به آینده بهتر بیاندیشیم و فضا را برای حرکت به سوی آن آماده کنیم. او ادامه داد: با هم بودن به این معنی نیست که یکی همه باورها و اصول و ارزش هایش را به نفع دیگری کنار بگذارد و از هویت خود تهی شود. این با هم بودن می تواند و باید با حفظ باورها باشد و تکیه بر مشترکات شود، این به نفع کشور و منافع و اصول و ارزشهای اصلی انقلاب است و فضا را برای حضور امن همه در صحنه فراهم می آورد. رییس بنیاد باران استراتژی اصلاح‌طلبان را حرکت در چارچوب قانون اساسی، دفاع از اصل نظام و تعامل با حفظ هویت و البته دفاع از کشور و نظام و نیز دفاع از حقوق اساسی مردم عنوان کرده است.

 

کلی گویی‌های دادستانی شائبه بهره برداری سیاسی را در اذهان عمومی شکل می‌دهد

جماران: علوی، وزیر اطلاعات: چرا وقتی وزیر اطلاعات می‌گوید ما حتی یک مدیر دوتابعیتی سراغ نداریم صدا و سیما از کنار آن با سکوت می‌گذرد اما هنگامی که عزیزی اشاره می‌کند مدیران دوتابعیتی در کشور وجود دارند چندین بار آن را پوشش خبری می‌دهد؟

دادستان محترم کل کشور تصریح نموده بودند که برخی از این مسوولین دوتابعیتی که در راس امور هستند با دشمن همکاری می‌کنند. استدعای اینجانب به عنوان برادر کوچک ایشان این است که چند نفر از این ‘برخی دو تابعیتی ها’ را به وزارت اطلاعات معرفی نمایند تا به جرم همکاری با دشمن، با آنها برخورد نماییم. تا این لحظه که بنده با شما صحبت می کنم هیچ کس مصداقی از مسوولین دوتابعیتی را ذکر نکرده و در این باره تنها کلی گویی شده است که این کلی گویی ها خدای ناکرده شائبه بهره برداری سیاسی از این موضوع را در اذهان عمومی شکل می دهد.

 

اگر بناست افراد را بدون محاکمه مجازات کنیم پس تکلیف عدالت چه‌می‌شود

فرارو: علی مطهری طی نامه ایی به دادستان درباره حصر گفت:تصمیم ملی در جایی است که رای مردم یا نمایندگان باشد. اخیرا فرموده اید «حصر یک تصمیم ملی است و بسیاری از دستگاه های ذی صلاح در این تصمیم دخالت داشته اند لذا برخی افراد نمی‌توانند بگویند که حصر را قبول ندارند و چنین اظهاراتی فاقد مبناست زیرا این مسئله مربوط به مصالح ملی و کلان کشور است».

به عرض می رساند اولا تصمیم ملی در جایی است که رای مستقیم مردم یا رای نمایندگان ملت در کار باشد در حالی که چنین چیزی در میان نبوده است. ثانیاً تصمیم ملی نباید خلاف قانون اساسی باشد، حال آنکه حصر خانگی بدون حکم قضایی خلاف اصول سی و دوم تا سی و هفتم قانون اساسی است. ثالثا به فرض محال که حصر یک تصمیم ملی باشد، چرا برخی افراد نباید بگویند که حصر را قبول ندارند؟ مگر اظهار نظر ممنوع است؟ اگر ممنوع است، با فصل سوم و اصل ۱۷۵ قانون اساسی که بر آزادی بیان تاکید کرده است چه می کنید؟ اگر بناست به نام مصالح ملی و کلان کشور افراد را بدون محاکمه و شنیدن دفاعیات آنها مجازات کنیم پس تکلیف عدالت که از آرمانهای اصلی انقلاب اسلامی است چه می شود؟ به جای این توجیهات، عدالت را اجرا کنید و انصاف بورزید. اگر قرار بر توبه و عذرخواهی است همه طرف‌های فتنه ۸۸ باید چنین کنند و اگر قرار بر محاکمه است همه طرف‌ها باید به طور همزمان در دادگاه صالح علنی محاکمه شوند هرچند سنگینی اتهام‌های آنها یکسان نیست. برای شما آرزوی توفیق الهی دارم.

 

 

قدرت حكومت ها بدون  قانون و بدون آزادی، استبداد توام با بربریت خواهد بود

اعتماد: محمد کیانوش راد، نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی در برنامه «بررسی و طرح مطالبات درحوزه سیاسی» که در آمفی تئاتر شهید بهرامی برگزار شد، گفت: قانون، آزادی و قدرت حاکمیت به هم وابسته اند و در صورت فقدان هریك، جامعه دچار مشکل می‌شود. برای ایجاد تعادل میان آزادی و قدرت، باید قانون را مبنا قرار دهیم. آزادی بدون قانون، جامعه را به هرج و مرج می كشاند و قدرت حاكمیت بدون وجود آزادی مخالفان، به استبداد كشیده می شود. قدرت حكومت ها را باید با آزادی مردم ومنتقدان و با الزام به رعایت قانون كنترل كرد. قدرت حكومت ها بدون  قانون و بدون آزادی، استبداد توام با بربریت خواهد بود.

 

این روزها متاسفانه در رسانه ملی، علیه مصالح و منافع ملی کارهایی صورت میگیرد

شرق: حسین سبحانی‎نیا، فعال سیاسی اصولگرا و نماینده سابق در مجلس شورای اسلامی: منافع ملی برای هر کشوری و مسئولان آن یک اصل به حساب می‎آید، بنابراین رعایتش به قدری حائز اهمیت است که برای تنبیه کسانی که غیر از این رفتار می‎کنند، مقرراتی نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا در نظر گرفته شده است. این روزها متاسفانه در رسانه ملی، برخی از رسانه‎های مکتوب و فضای مجازی شاهد هستیم که آگاهانه یا ناآگاهانه بر علیه مصالح و منافع ملی کارهایی صورت می‎گیرد که نه تنها به مصلحت نظام نیست بلکه نتیجه عکس هم می‎دهد. رعایت منافع و مصالح ملی مسئله‎ای است که هم عقل و هم قوانین و مقررات کشور بر آن تاکید دارند. بنابراین باید براساس چهارچوب‎های قانونی با این افراد برخورد شود که از تکرار باز بمانند.

 

اصلاح‌طلبان خطایی نکرده‌اند که حالا بخواهند عذرخواهی کنند

اصلاحات نیوز: فائزه هاشمی در سخنانی با اشاره به طرح موضوع آشتی ملی گفت: واکنش اصولگرایان نسبت به این مسئله مقداری بی‌انصافی دارد. وی بابیان این که فکر می‌کنم آقای خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبانی که موضوع آشتی ملی را مطرح کردند، نجابت کردند، خاطرنشان کرد: داستان آن مادر و دایه‌ای است که مادر به خاطر سلامت بچه‌اش از مادری صرف‌نظر می‌کند، طفل را به دایه واگذار می‌کند حاضر نمی‌شود که طفل دلبندش را نصف کنند.

 

فرزند آیت‌الله هاشمی با یادآوری این‌که مادر واقعی برای آنکه سلامت فرزندش را حفظ کند، از حق خود می‌گذرد، این نکته را گوشزد کرد که صحبت آقای خاتمی از آشتی ملی به خاطر منافع ملی و نظام و انقلاب بوده است تا کشور کمترین آسیب را ببینند. این فعال سیاسی در ادامه با اعتقاد به این‌که در جریانات سال ۸۸ و تمامی این سال‌ها این اصلاح‌طلبان هستند که به آنان ظلم شده است، افزود: اصلاح‌طلبان خطایی نکرده‌اند که حالا بخواهند عذرخواهی کنند و یا اینکه از هم اعلام برائت کنند و یا این‌که اصولگرایان بخواهند برای آن‌ها شاخ‌وشانه بکشند.

 

پادشاه عربستان درباره احمدی‌نژاد چه گفته بود؟

الف: غلامعلی رجایی، مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص گفت: آقای هاشمی به من گفت که در یکی از سفرهایشان به عربستان در گفت‌و‌گو با ملک عبدالله، مشکلات و اختلافات دو کشور را در پنج کمیته جمع کردند و قرار شد همه آن مسائل در این پنج کمیته حل و فصل شود.  ایشان از این سفر با دست پر برگشت؛ اما یکی از تأسف‌های تاریخی ما این است که احمدی‌نژاد این دستاوردها را بایگانی کرد. او در حالی این توافقات را نادیده گرفت که وقتی به عربستان می‌رفت، جلوی دوربین‌ها دست در دست ملک عبدالله، انگشتش را به نشانه اتحاد و… بالا می‌برد. پس از سفر او شنیدم ملک عبدالله گفته بود این رفتار از رئیس‌جمهور یک کشور بعید است که پنجه در پنجه من پیرمرد بکند و مرا جلوی دوربین به این طرف و آن طرف بکشد و رو به دوربین‌ها دست تکان بدهد. اگر احمدی‌نژاد با سعودی‌ها مخالف بود، چرا به عربستان می‌رفت و این حرکات سبک را نشان می‌داد؟!

 

صدا و سیما از کاندیداهای احتمالی اصولگرایان چهره سازی می کند

جماران: دکتر صادقی، عضو هیات رئیسه فراکسیون امید: بنده به عنوان نماینده مجلس بر اختیارات نظارتی مجلس تاکید می‌کنم و اگر با هر انگیزه‌ای استیضاح صورت گرفته باشد، نباید این اختیار تخطئه شود و می‌تواند تکانی به آن مجموعه بدهد. فراکسیون امید با وجود اینکه گله‌مندی تاریخی از وزیر راه و شهر‌سازی داشت، به دلیل مصالح ملی و جلوگیری از تضعیف دولت در ماه‌های پایانی دولت اول آقای روحانی‌ فعلا از بسیاری مسائل گذشت.  درباره وزیر آموزش و پرورش  مشخص است افرادی که پیش‌تر با وزارت آقای دانش آشتیانی مخالفت کردند، پشت بحث استیضاح ایشان قرار دارند. برخی نمایندگان مطالبات منطقه‌ای دارند، مثلا انتظار دارند که مدیر کل آموزش و پرورش استان یا شهر آنها با نظر، میل و خواست آنها تعیین شود که در همین مسیر جلو می‌افتند و توجه ندارند که مورد استفاده ابزاری جریان دیگری قرار گرفته‌اند که هدفشان صرفا ضربه زدن به دولت است. این مطلب قبلا نیز عنوان شده که رقیب اصلی آقای روحانی‌ عملکرد وی است. به‌ويژه در حوزه‌های معیشتی، اقتصادی و سیاست داخلی دولت باید تحرکات بیشتری داشته باشد. بدنه دولت و بخش قابل توجهی از آن همراهی مناسبی با رویکرد و گفتمان آقای روحانی‌ ندارند

 

دو احمدی‌نژادی دیگر پا در راه انتخابات

انتخاب: سخنگوی جبهه یکتا از معرفی رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان کاندیدای این جبهه به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای انتخابات ۹۶ شدند. سید محمد حسینی عضو هیأت مؤسس و سخنگوی جبهه یکتا (یاران کارامدی و تحول ایران اسلامی) درباره کاندیدای این جبهه برای انتخابات سال آینده ریاست‌جمهوری به تسنیم گفت: شورای مرکزی جبهه یکتا، رستم قاسمی و حمیدرضا حاجی بابایی را به عنوان کاندیدای این جبهه به «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» معرفی کردند.

 

واکنش تند یک اصولگرا به اعلام نامزدی بقایی

ایسنا: احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه اصناف و فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به اعلام کاندیداتوری حمید بقایی، مشاور محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری به نامه‌نیوز گفت: جای تاسف است که هر کسی در کشور به خودش اجازه بدهد، اعلام کاندیداتوری کند بدون این که شأن و جایگاه و توان خود را در نظر بگیرد. آقای بقایی و امثال وی در دادگاه محکومیت و پرونده دارند و این که چگونه به خود جرات می‌دهند، جای بسی تعجب و تأسف دارد. این طیف فکر می‌کنند حافظه مردم آن قدر ضعیف است که کارها و فسادهایی که در ۸ سال گذشته انجام داده‌اند، از ذهن مردم پاک می‌شود! عجیب است که به خود حق می‌دهند که در انتخابات حضور پیدا کنند.

 

در جلسات محرمانه احمدی‌نژادی‌ها چه گذشته؟

خبرآنلاین: در روزهایی که احمدی‌نژاد از کاندیداتوری نهی شد و نام برخی نزدیکان او چون غلامحسین الهام به عنوان کاندیدای جریان منسوب به رییس دولت سابق بر سر زبان‌ها بود، حمید بقایی با صدور یک بیانیه رسما خود را وارد بازی انتخابات ریاست‌جمهوری کرد؛ یک کاندیداتوری عجیب. خبرآنلاین نوشت: «دست احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات ۹۶  بالاخره رو شد. آنها بیش از این نمی‌توانستند منتظر شرایط پیش‌بینی‌ناپذیر آینده باشند. حمید بقایی نامزد انتخابات ۹۶ شده است؛ نزدیک‌ترین فرد به محمود احمدی‌نژاد.  به یک معنا آنها نخواسته‌اند آن چه را بدنه و سرمایه اجتماعی خود می‌دانند، به جا یا فرد دیگری شیفت کنند. همین هم هست که بی‌صبری به خرج داده و این نامزد را رونمایی کرده‌اند. اما به واقع چرا از میان چهره‌های مختلف پیرامون محمود احمدی‌نژاد، حمید بقایی برای انجام این وظیفه انتخاب شده است؟ چه اتفاقی در جلسات محرمانه اتاق فکر احمدی‌نژادی‌ها رخ داده است؟

طنز

احمدی نژاد کجایی؟ فقط حمید بقایی

قانون: آیدین سیارسریع در بی قانون نوشت: سوم اسفند نود و پنج را در حالی شروع می‌کنیم که استیضاح آخوندی با شکست مواجه شده. آخوندی مهرماه سال قبل هم استیضاح شده بود و رای آورده بود. در سال 92 هم از مجلس رای اعتماد گرفته بود. ظاهرا شیوه کار مجلس اینجوریه که هرازگاهی برای این که بدنا سرد نشه یه استیضاح آخوندی تو برنامه میذارن و بعد برای آوردگاه‌های بزرگ‌تر آماده میشن. حالا آقای آخوندی اومده مجلس به جای عذرخواهی از مردم طلبکار هم هست. هی میگه پوزش می‌طلبم. دولت به اصطلاح تدبیر پوزشش رو هم از مردم طلب می‌کنه (دلواپس استایل). اظهاراتی هم مطرح شد مبنی بر این که بستگان آقای وزیر از رانت ایشون استفاده کردن و آقازاده‌شون با 28 سال سن عضو هیئت مدیره چهار شرکته. (ما تازه تو 28 سال درس و سربازی‌مون تموم میشه و میریم دنبال کار، بعد به علت نداشتن پنج سال سابقه کار می‌شینیم خونه از دولت حمایت می‌کنیم!) که البته با رای نیاوردن استیضاح معلوم شد همه این‌ها یاوه‌ای بیش نیست و اصلا مسائل خانوادگی مردم به ما چه ربطی داره.

اعلام شد که اندک اندک پاک‌دستان می‌رسند. اول حمید بقایی اعلام کاندیداتوری کرد بعد رستم قاسمی و حاجی بابایی هم از راه رسیدن. خیلی خوشحالیم که این عزیزان به فکر اصلاح امور مملکت افتاده‌اند. واقعا ما از اعماق وجودمون دل‌مون برای دوران مهرورزی تنگ شده. کودک درون‌مون هی به آقای احمدی‌نژاد اشاره می‌کنه و میگه: محمود! محمود! شب‌ها که می‌خوابیم خواب تورم و بیکاری و رکود و دلار و سکه و جمشید بسم‌ا… و صندلی سازمان ملل و کومور و چاوز می‌بینیم و از خواب می‌پریم و میگیم محمود محمود کجایی؟ ندایی از درون‌مون پاسخ میده: این حمید بقایی! ندای درونم رو دعوا می‌کنم و میگم این شعارهای استادیومی چیه میدی تو فضای سیاسی؟ میگه نه! دیدم بی‌تابی محمود رو می‌کنی منم حمید بقایی رو معرفی کردم و گفتم اینم همونه. فرقی ندارن.

من نمی‌دونم آقایان! بالاخره یکی از احمدی‌نژادیون بیان و در انتخابات حضور موثر داشته باشن. این وضع طنز و کاریکاتوری که الان ما داریم واقعا شایسته کشوری با پتانسیل‌های ما نیست. امید که بیان و یه تکونی به فضا بدن

عده‌ای از رانندگان تاکسی هم جلوی مجلس تجمع کردن و گفتن این اسنپ و تپسی رو ببندید هر چه سریع‌تر برگردیم به قرون ماضی. در ادامه اضافه کردن شیلنگ و لوله‌کشی هم نمی‌خوایم، قانون بنویسید که همه باید به دوران آفتابه برگردیم. اینترنت هم قطع بشه، چون همه رو از هم دور کرده. اسکناس هم دیگه چاپ نکنید، پول چرک کف دسته، همون مبادله کالا به کالا حیف نبود؟ این عزیزان در پایان تحت اتمسفر ایجاد شده توسط خودشان مطالبه برگشت به عهد تیرکمان شاه را مطرح کردند و خواستند تاکسی‌ها هم از سطح شهر جمع‌آوری شده و تمامی حمل و نقل‌ها با چارپایان انجام شود. یکی از این عزیزان پس از این مطالبه گفت: قبول دارم یه کم زیاده‌روی کردیم ولی چاره چیه! و دیگر هیچ نگفت.